Türk hazır giyim ürünlerinin uluslararası pazarlarda yer almasında marka imajı yaratmanın önemi ve Sarar Giyim A.Ş.'ye ait uygulama
Abstract
Türk hazır giyim sektöründe çok sayıda firmanın ulusal ölçekte faaliyette bulunduğu ancak marka yaratma konusunda sektörün zayıf kaldığı bilinmektedir. Her ne kadar uluslararası boyutlarda yer alan marka sayısı her geçen gün artış gösterse de yine de yurt dışı ve yurt içinde marka olmuş, güçlü fırmaların sayısı çok değildir. Oysa uluslararası pazarlarda yer almanın tek şartı güçlü bir marka ve marka imajı yaratabihnekten geçmektedir. Çalışmanın birinci bölümünde, hazır giyim ürünlerinde marka imajının yaratılmasına ilişkin yaklaşımda bulunabilmek amacıy1a, öncelikle markanın tanımı, önemi, marka kişiliği, kurumsal kimlik, marka imajı, marka stratejileri konuları ele alınmaktadır. İkinci bölümde, hazır giyim ve marka ilişkisi kurularak, uluslararası hazır giyim ticaretinde markanın önemi başarısını etkileyen unsurlar, sektörün markalama stratejisi açısından durumu ve kendi markası ile ihracat yapmasının Türk hazır giyim sektöründe yaratacağı gelişmeler aktarılmıştır. Üçüncü bölümde, bir hazır giyim markası olarak Sarar'ın, ihracat yaptığı ülkelerdeki marka imajının incelenmesi amacıy1a, Türkiye' de hazır giyim sektöründe önde gelen firmalardan biri olan, hem ulusal hem de uluslararası alanda faaliyet gösteren Sarar Giyim AŞ.'de gerçekleştirilen bir anket çalışması yer almaktadır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [799]