Ekonomik kriz dönemlerinde uygulanan pazarlama stratejileri
Abstract
İşletmeler ekonomik sistemin bir parçası olarak dış çevreleriyle sürekli etkileşim içindedirler. Dış çevrede oluşan belirsizlik ve değişiklikler işletmeleri sürekli olarak beklenmedik tehlike veya fırsatlarla karşı karşıya bırakmaktadır. Dış çevre faktörlerinden biri olarak değerlendirilen ekonomik çevre işletme faaliyetlerini etkileyen en önemli faktörlerden biridir. Ekonomik çevre koşullarında ortaya çıkan değişmelerin yer aldığı dönemler ise, ekonomik kriz dönemleri olarak nitelendirilebilir. Ekonomik kriz dönemlerinden etkilenmernek amacıyla işletme kullanacağı girdilerini, ürünlerin fiyat ve miktarlarını, kar marjlarını yeniden gözden geçirip değerlendirmesi gerekmektedir. Bu nedenle işletmelerin pazarlama faaliyetlerini daha dikkatli belirlemeleri ekonomik krizi daha hafIf atlatmalarına hatta krizi tehdit olarak değil fırsat olarak algılamalarına neden olabirnektedir. Bu çalışmada ekonomik kriz dönemlerinde işletmeler tarafından uygulanan pazarlama stratejileri kapsamında ürün. fiyat, tutundurma ve dağıtım stratejilerinin neler olduğunu incelenmiştir. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde genelolarak kriz kavramı, kriz türleri ve krize yol açan faktörlerin neler olduğu açıklanmıştır. Ayrıca bu bölümde ekonomik kriz dönemleri ve son yaşanan Kasım 2000 ve Şubat 2001 krizleri hakkında bilgi verilmiştir. İkinci bölümde ekonomik kriz dönemlerinde işletmeler tarafından uygulanan pazarlama stratejileri açıklanmaya çalışılmıştır. Üçüncü bölümde ise otomotiv ana sanayi sektöründe yer alan fırmalar tarafından son yaşanan ekonomik kriz dönemlerinde ne tür pazarlama stratejileri uyguladıkları incelenmiştir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [799]