Hastanelerde risk yönetimi ve bağlantılı fonksiyonlar : İstanbul Memorial Hastanesi örneği
Abstract
Hastanelerde verilen hizmet tamamen insan hayatıyla ilgili olması bakımından, yüksek oranda risk faktörü içermektedir. Bu riskler hastaları, personeli ve hastaneyle ilişkili olan diğer insanları etkileyebileceği gibi ekonomik olarak ta kayıplara yol açabilmektedir. A.B.D.'de 1970'li yıllar sağlık hizmeti sunanların daha önce farkına varmadıkları yeni konseptlerin ve fonksiyonların ortaya çıktığı yıllar olmuştur. Bu tarihte yaşanan tıbbi hata vakaları ve buna bağlı olarak on binlerce dolar tazminat ödemek zorunda kalan sağlık sektöründe "malpraktis krizi" adı verilen bir dönem yaşanmıştır. Birçok sigorta kurumu sigorta primlerini çok yüksek oranlara yükseltmişlerdir. Şiddeti ve frekansı giderek artan tıbbi hata iddiaları sağlık ve sigorta sektöründe birtakım önlemler alınmasını hızlandırmıştır. işte bu önlemler kapsamında 1940'lı yıllardan bu yana büyük ticari işletmelerde kullanılan risk yönetimi programı, sağlık sektörüne uyarlanarak bu alanda uygulanmaya başlamıştır. Daha sonra birçok bilim adamı kalite güvence ile hastanelerde risk yönetimi programının bağlantılarını ortaya koymuştur. Bu çalışmanın amacı, A.B.D.'de yaygın olarak kullanılan hastanelerde risk yönetimi programının yapısı ve işleyişini ortaya koymak ve kalite yönetiminde kullanılan kalite güvence (JCAHO yaklaşımı) ve kullanım yönetimi programları ile bağlantılarını ortaya koymaktır. Bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, çalışmanın problemi amacı, önemi, varsayımları, sınırlılıklar, tanımlar, yöntemi ve konu ile ilgili alanyazın taramasına yer verilmiştir. ikinci bölümde, JCI akreditasyon standartları kapsamında risk yönetimi programını uygulayan İstanbul Memorial Hastanesi'nden elde edilen bulgular ile bu bulgulara yönelik yorum ve değerlendirmelere yer verilmiştir. Üçüncü bölümde ise elde edilen bulgular doğrultusunda sonuçlar çıkarılmış ve önerilerde bulunulmuştur.
Collections
- Tez Koleksiyonu [799]