İzinli e-posta aracılığıyla pazarlamaya ilişkin Anadolu Üniversitesi İ.İ.B.F. öğrencilerinin görüşlerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma
Abstract
Günümüzde internet yaygın olarak kullanılan teknolojik bir gelişimdir. İnternet üzerinde kullanılan en yaygın iletişim aracı da e-postadır. Şirketler bu yaygın iletişim aracını pazarlama kanalı olarak kullanmaktadırlar. E-posta aracılığıyla pazarlama faaliyetlerinde tüketicilere gönderilen e-posta mesajlarının anlaşılır olması gerekmektedir. Tüketici iznine dayalı olarak gönderilen bu e-posta mesajları, şirketlerin ellerinde bulunan e-posta listelerinde gerçekleşmektedir. Bu e-posta listelerinde yer alan müşteri bilgilerinin doğru olması gerekmektedir. Bu bilgiler doğrultusunda gönderilen e-posta mesajları, müşteri istek ve ihtiyaçlarına uygun olmalıdır. Bu sayede etkili bir izinli e-posta aracılığıyla pazarlama yapılabilir. Bu çalışmanın amacı Anadolu Üniversitesi öğrencilerinin izinli e-posta aracılığıyla pazarlama faaliyetlerine olan tutumlarının belirlenmesidir. Bu doğrultuda öğrencilere gönderilen e-posta mesajının içerik özellikleri, izinli ve spam e-postaya karşı gösterilen tutum ve davranışlar incelenmiştir. Bu çalışmadan elde edilen bulgulara göre, gönderilen e-posta mesajının okunmasında reklam içerikli mesajların ve mesaj uzunluğunun düşük düzeyde etkili olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin spam epostaya gösterdikleri ilginin düşük, izinli e-postaya karşı gösterdikleri ilginin ise yüksek düzeyde olduğu görülmüştür.
Collections
- Tez Koleksiyonu [799]