Kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin marka çağrışımı ve kurumsal itibar üzerindeki etkisi ve bir işletme uygulaması
Abstract
Günümüzde pazarlama kavramının odak noktasında “değer temelli olmak” anlayışı bulunmaktadır. Kurum ve kuruluşları değerli kılan ve fark yaratan artık sadece ürettikleri mal ya da sundukları hizmetin kalitesi değil, topluma kattıkları ya da kazandırdıkları değerlerdir. Bu değeri yaratabilmek için de kurumların sosyal sorumluluk ruhunu taşımaları gerekmektedir. Değer temelli pazarlama anlayışında kurumsal sosyal sorumluluk, pazarlama yönetiminin asıl hedeflerinden birisi olan marka değeri yaratılmasına olanak vermektedir. Kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleriyle olumlu marka çağrışımları yaratılarak marka değeri arttırılmakta ve bu durum da kuruma olan güven ve itibarı arttırmaktadır. Yapılan çalışmanın temel amacı da, kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin marka çağrışımları ve kurumsal itibar üzerindeki etkisini açıklamaktır. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde kurumsal sosyal sorumluluk kavramı teorik olarak açıklanmıştır. Ayrıca kavramla iç içe olan pazarlamada etik, sosyal pazarlama ve amaca yönelik pazarlama kavramları üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde marka değeri ve marka çağrışımları konusunda bilgi verilmiş ve kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarının marka çağrışımları ve kurumsal itibar üzerindeki etkisi ele alınmıştır. Üçüncü bölümde ise konuya ilişkin uygulama yer almaktadır. Bu çalışmada; örnek olay yönteminin kullanıldığı nitel bir araştırma yapılmıştır. Bu açıdan durum çalışması çerçevesinde ve çalışmanın amacı doğrultusunda bir araştırma sorusu hazırlanmış ve bu soruya cevap aranmıştır. Doküman analizi sonucunda elde edilen veriler, içerik analizi yöntemi uygulanarak kodlanmış, bu kodlar doğrultusunda analiz edilmiş ve yorumlanmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [799]