Marka topluluğundan beklenen faydalar ve markaya adanmışlık ilişkisi : GNCTRKCLL marka topluluğu üyeleri üzerine bir araştırma
Abstract
Sanal marka toplulukları tüketicilerin birbirleriyle etkileşime geçmesini sağlayan araçlardan biridir. Aynı zamanda günümüzde tüketicisine ulaşmak isteyen işletmelerin kullandığı yeni bir pazarlama kanalı olarak karşımıza çıkmaktadır. Türkiye’de faaliyet gösteren Turkcell markasının kurmuş olduğu Gnctrkcll marka topluluğunu kapsayan bu araştırmada, temel olarak sanal marka topluluklarının katılım düzeylerini, topluluğa katılımdan beklenilen faydaları belirlemeyi ve belirlenen faydaların markaya adanmışlık düzeyini nasıl etkilediğini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Betimsel araştırma modelinin kullanıldığı araştırmada veriler anketler aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma sonucunda, Gnctrkcll marka topluluğundan beklenen faydalar betimlenmiş ve üyelerin Gnctrkcll marka topluluğuna katılım düzeyleri belirlenmiştir. Ayrıca Gnctrkcll marka topluluğuna katılım düzeyi ve topluluğa katlımdan beklenen yararlar ile markaya adanmışlık arasındaki ilişki ortaya konmuştur. Araştırma sonuçları, Gnctrkcll üyelerinin, Gnctrkcll marka topluluğuna katılımdan beklenen faydalar boyutları içerisinden en çok fonksiyonel fayda elde etmek için katıldıkları görülmektedir.. Gnctrkcll topluluğuna katılımdan beklenen faydalar ile Gnctrkcll topluluğuna katılım düzeyi arasında güçlü bir ilişki olduğunu görülmektedir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [799]