Eğitim televizyonunda yapımcı-yönetmen
Abstract
'Eğitim Televizyon Yapımcı-Yönetmen' adlı bu çalışmada, meslek ve yapımcı-yönetmen kavramları birleştirilmek suretiyle televizyon eğitim programı yapım-yönetim mesleğinin özellikleri saptanmıştır. Üç bölümden oluşan çalışmanın birinci bölümünde, televizyon eğitim programlarının önemi ve programların hazırlanmasında yapımcı-yönetmenin işlevi ortaya konulmuştur. Yine bu bölümde çalışmanın sorunu, yöntemi ve sınırlılıkları belirtilmiştir. İkinci bölümde de yazılı kaynaklara dayanarak bir iş alanının meslek olabilmesi için gereken özellikler diğer bir deyişle bir mesleğin belirlenmesini sağlayan öğeler belirlenmiştir. Üçüncü bölümde ise bir mesleğin belirlenmesindeki üç ana öğe olarak çalışmanın sınırlılığı içinde ele alınan mesleğin amacı, mesleğin yöntemi ve mesleğin eğitimi öğelerinden hareket ederek televizyon eğitim programı yapım-yönetim mesleğinin kavramsal ve şematik modeli oluşturulmuştur. Televizyon eğitim programı yapım-yönetim mesleği, çevremizdeki yüzlerce yıllık geçmişi olan mesleklerle karşılaştırıldığında çok yeni bir meslektir. Bu meslek, yirmi yirmibeş yıllık bir geçmişe sahiptir. Bu yeni mesleğin özelliklerini belirleyebilmek için çalışma da; yönelik biliminden hareket ederek bir iş alanının meslek olabilmesi için gerekli olan nitelik ve özellikler belirlenmiştir. Bu nitelik ve öğeler çalışma da; mesleğin amacı, mesleğin yöntemi ve mesleğin eğitimi şeklinde üç ana başlıkta toplanarak sınırlandırılmıştır. Mesleği yapan kişinin bireysel amaçları ve mesleğin icra edildiği kurumun örgütsel amaçların birlikteliğinden oluşan mesleğin amacı; mesleğin amacına ulaşmayı sağlayan ve farklı tekniklerin birlikteliğinden oluşan mesleğin yöntemi ve kişiyi mesleği yapmaya hazırlayan ve mesleğin eğitim süreci her mesleğin belirlenmesinde kullanılabilecek öğelerdir. Bu öğelerden hareket ederek televizyon eğitim programı yapım-yönetim mesleği; televizyon eğitim programı yapımcı-yönetmenin mesleğe hazırlanması yani eğitim süreci; televizyon eğitim programı yapım yöntemi ve televizyon eğitim programı yapım-yönetimden amaç öğelerinden oluşan bir model şeklinde belirlenmiştir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [53]