Yazar "Akoğlan Kozak, Meryem" için listeleme
-
Otel işletmelerinde iş yükü algısı ve iş yükünün insan kaynakları yönetiminde kullanımı
Atik, Ezgi (Anadolu Üniversitesi, 2015)Otel işletmelerinde çalışanların performansı son derece önemlidir. Çalışanların performanslarında ise iş yükü önemli bir faktördür. Aynı zamanda, iş yükünün yöneticiler tarafından dikkate alınması insan kaynakları yönetimindeki ... -
Otel işletmelerinde işyeri şiddeti üzerine bir araştırma
Arslan, Erdal (Anadolu Üniversitesi, 2016)İşyeri şiddeti otel işletmelerinde çalışanların karşılaştıkları ve çeşitli şekillerde etkilendikleri önemli sorunlardan biridir. Ancak otel işletmelerinde bugüne kadar yapılan araştırmalarda, bu sorunun sadece bir boyutuna ... -
Otel işletmelerinde kat hizmetleri personelinin hijyen kurallarına ilişkin davranışları
Yıldız, Emine, 1978- (Anadolu Üniversitesi, 2001)Hijyen, otel işletmeleri için sağlıklı bir ortamın oluşturularak müşteri memnuniyetinin sağlanması açısından önem arzeder. Otellerde temiz ortamın oluşturulması ile görevli olan kat hizmetleri personelinin işlerini yürütürken ... -
Otel işletmelerinin potansiyel çalışanlara yönelik izlenim yönetimi taktikleri
Şimşek Evren, Emine (Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu tez çalışmasında, Türkiye'deki otel işletmelerinin web siteleri üzerinden potansiyel çalışanları etkilemek amacıyla ne tür izlenim yönetimi taktiklerine başvurduklarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca, otellerin web ... -
Otel işletmelerinin yiyecek-içecek hizmetlerinde dış kaynak kullanımı (outsourcing) : hizmet kalitesine yönelik yönetici ve müşteri algılamalarının Antalya örneği ile değerlendirilmesi
Korkmaz, Erdem (Anadolu Üniversitesi, 2006)Günümüzde, farklı ürün ve hizmetlerin tüketicilerin beğenisine sunulması, varolan ürün ve hizmetlere yeni özelliklerin eklenmesi, gittikçe zorlaşan rekabet koşulları, eğitimli işsiz sayısındaki artış ve artan maliyetler ... -
Otel İşletmelerinin Potansiyel Çalışanlara Yönelik İzlenim Yönetimi Taktikleri: Web Sitelerinin Analizi
Bu çalışmada, Türkiye'deki otel işletmelerinin web siteleri üzerinden potansiyel çalışanları etkilemek amacıyla ne tür izlenim yönetimi taktiklerine başvurduklarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda, öncelikle 1751 ... -
Otel yatırımcıları ile profesyonel yöneticilerin sözleşmeden doğan ilişkileri üzerine bir araştırma
Gül Yılmaz, Esra (Anadolu Üniversitesi, 2013)Otel işletmelerinde yatırımcı ve profesyonel yönetici arasındaki ilişkiler çok boyutlu ve karmaşık bir yapıya sahiptir. Taraflar arasında sağlıklı bir vekâlet ilişkisi kurulması işletmelerin başarısı açısından önemlidir. ... -
Otel Yatırımcıları İle Profesyonel Yöneticilerin Sözleşmeden Doğan İlişkileri Üzerine Bir Araştırma
Bu çalışmada otel işletmelerinde yatırımcılar ve yöneticiler arasındaki ilişkilerin vekâlet teorisi perspektifinde incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel ve nitel yöntem bir arada kullanılmıştır. Nicel veriler Turizm ... -
Otel yöneticilerinin iç girişimcilik algılamaları: Frigya bölgesi örneği
İşletmelerin içinde yer aldıkları dinamik çevreye uyum sağlamalarında iç girişimcilik faaliyetlerinin önemi büyüktür. İç girişimcilik kültürünün oluşmasında ve yaygınlaşmasında ise yöneticilerin bu konuya gösterdikleri ... -
Rekreasyon Faaliyetlerine Katılan Kişilerin (Rekreasyonistlerin) Örtük Liderlik Algıları
Bu çalışmada, farklı rekreasyon aktivitelerine katılan rekreasyonistlerin örtük liderlikle ilgili algılarının belirlenmesine çalışılmaktadır. Çalışmanın sonuçları, rekreasyon aktivitelerinde liderlik yapan bireylerin, ... -
Sağlık Otelciliği Hizmetlerinin Değerlendirilmesi: Eskişehir Hastaneleri Örneği
Akoğlan Kozak, Meryem; Gülenç, Seher (2017)Günümüzde medikal turizm sektöründe hizmet kalitesinin artırılarak hasta memnuniyetinin ve devamlılığının sağlanmasında hastanelerde sunulan otelcilik hizmetleri artık tedavi hizmetleri kadar önem arz etmektedir. Bu nedenle, ... -
Tarihsel süreç içinde turizm paradigması
Akoğlan Kozak, Meryem; Evren, Savaş; Çakır, Onur (2013)Bu çalışmanın amacı, turizm paradigmasının tarihsel süreç içindeki akışı ve turizm paradigmasına etki eden faktörler üzerinde bir değerlendirme yapmaktır. Çalışmada, turizm literatürü tarihsel yaklaşımla analitik yöntem ... -
Turizm İsletmelerinde Duygusal Çaba Faktörlerinin İşe Alma Sürecinde Kullanılması Üzerine Bir Araştırma
Akoğlan Kozak, Meryem; Güçlü, Nergis (Anadolu Üniversitesi, 2008)Hizmet endüstrisinde faaliyet gösteren işletmelerde çalışanlar sadece entelektüel ve fiziksel özellikleriyle değil, duygusal özellikleriyle de ise katılmaktadırlar. Bu nedenle, doğru duyguları göstermek veya duygusal çaba ... -
Turizm İşletmelerinde Duygusal Çaba Faktörlerinin İşe Alma Sürecinde Kullanılması Üzerine Bir Araştırma
Hizmet endüstrisinde faaliyet gösteren işletmelerde çalışanlar sadece entelektüel ve fiziksel özellikleriyle değil, duygusal özellikleriyle de işe katılmaktadırlar. Bu nedenle, doğru duyguları göstermek veya duygusal çaba ... -
Turizmde kırılganlık ile rezilyans kapasitesi ilişkisi : farklı turizm işletmelerinde karşılaştırmalı bir analiz
Doğantan, Ece (Anadolu Üniversitesi, 2017)Turizm işletmeleri, kriz ve olumsuz çevresel koşulların yarattığı baskılar karşısında yüksek derecede duyarlılık göstermekte ve bu durum işletmelerde kırılganlıklara yol açarak operasyonlarını sürdürmelerini zorlaştırmaktadır. ... -
Türk Mutfağının Gelişiminde Gurmelerin Rollerine Yönelik Algılamalar1
Türkoğlu, Hande; Akoğlan Kozak, Meryem (2015)Türk mutfağı kültür çalışmaları içinde farklı bakış açılarıyla değerlendirilen önemli bir kültür unsurudur. Sosyokültürel olarak çok zengin ve çeşitli bir yapıya sahip olan Türk mutfağı, son yıllarda birçok araştırmaya ... -
Türk mutfağının gelişiminde gurmelerin rolü üzerine bir çalışma
Türkoğlu, Hande (Anadolu Üniversitesi, 2014)Türk mutfağı kültür çalışmaları içinde farklı bakış açılarıyla değerlendirilen önemli bir kültür unsurudur. Sosyo-kültürel olarak çok zengin ve çeşitli bir yapıya sahip olan Türk mutfağı, son yıllarda birçok araştırmaya ... -
Yemek hizmet işletmelerinde (catering işletmeleri) geleneksel ve pişir-soğut üretim sistemlerinin karşılaştırılması
Öney, Hüseyin (Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu çalışmada Yemek Hizmet İşletmelerinde (YHİ) uygulanmakta olan geleneksel ve pişir-soğut üretim sistemlerinin karşılaştırılması performans göstergeleri itibariyle karşılaştırılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda ... -
Yetenek Kavramının Otel İşletmelerinde Operasyonel Personel Bağlamında Değerlendirilmesi
Akoğlan Kozak, Meryem; Akoğlan, Cansev (2013)Otel işletmelerinin emek-yoğun üretim yapısına bağlı olarak kilit rol oynayan personelin hizmetin üretimine uygun bazı yeteneklere sahip olması beklenmektedir. Hizmetin önemli kısmının çalışanlar tarafından sağlandığı otel ...