Yazar "Batu, Emine Sema" için listeleme
-
Gelişimsel yetersizliği olan öğrencilere uyarlanmış bilişsel strateji paketi kullanılarak adres yazma becerisinin öğretimi
Batu, Emine Sema; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü; Keskin, Muhammet (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu çalışmada gelişimsel yetersizliği bulunan bireylere ev adresini bağımsız yazma becerisinin öğretimi için uyarlanmış T-M-S-N-İ-İ (Tabloyu incele-Mahalleyi yaz-Sokağı yaz-Kapı numarasını yaz-İlçeyi yaz-İli yaz) bilişsel ... -
Gelişimsel yetersizlik gösteren çocuklara kaynaştırmaya hazırlık becerilerinin öğretimi
Odluyurt, Serhat; Batu, Emine Sema (2010)Bu araştırmanın genel amacı, okulöncesi dönemde kaynaştırma ortamına yerleştirilecek gelişimsel yetersizlik gösteren çocuklara, kaynaştırmaya hazırlık becerilerinin öğretiminde etkinlikler içine gömülen eşzamanlı ipucuyla ... -
Görsel Destek ile Öğretilen Eşzamanlı İpucuyla Öğretimin Annelerin Otizmli Çocuklarına Beceri Öğretmelerindeki Etkililiği
Gelişimsel yetersizliği olan bireylerin toplum içinde bağımsız yaşantılar sürdürebilmeleri için sadece okulda yapılan eğitimöğretim yeterli olmamaktadır. Bu nedenle bu çalışmanın dört amacı bulunmaktadır: (a) Kendilerine ... -
İlköğretim okulu öğretmenleriyle gerçekleştirilen bilgilendirme çalışmalarının öncesi ve sonrasında öğretmenlerin kaynaştırmaya ilişkin görüşlerinin incelenmesi
Türkoğlu, Yusuf Kurtuluş (Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okulu öğretmenleriyle gerçekleştirilen bilgilendirme çalışmalarının öncesi ve sonrasında, öğretmenlerin kaynaştırmaya ilişkin görüşlerini incelemektir. Araştırma, gönüllü olarak katılan ... -
İstanbul ilinde zihin özürlü ve otistik çocuklara hizmet veren tüm vakıflarda çalışan vakıf üyelerinin vakıf çalışmalarına yönelik görüşleri
Kartal, Sezgin (Anadolu Üniversitesi, 2002)Bu araştırmanın amacı, İstanbul ilinde zihin özürlü ve otistik çocuklara hizmet veren vakıflarda vakıf çalışanlarının vakıf çalışmalarına yönelik görüşlerini almaktır. Niteliksel olarak desenlenen bu araştırmada farklı ... -
Kaynaştırma uygulamalarındaki öğretimsel uyarlamalar eğitiminin sınıf öğretmenlerinin öğretimsel uyarlamaların önemine ilişkin görüşlerine etkisi
Batu, Emine Sema; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı; Bilgiç, Emrah (Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Öğretmenlerin öğretimsel uyarlamalar yapabilme becerisine sahip olması, başarılı kaynaştırma uygulamaları sürecinde önemli bir yere sahiptir. Böylelikle özel gereksinimli öğrenciler etkili ve verimli bir eğitim yaşantısı ... -
Kaynaştırma uygulaması yapılan ilköğretim okuluna devam eden zihin özürlü öğrencinin bulunduğu sınıfta normal çocuk annelerinin kaynaştırma uygulamasına ilişkin görüşleri
Öncül, Nuray (Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu araştırmanın amacı, Eskişehir ilinde kaynaştırma uygulamasının yapıldığı bir ilköğretim okulunda normal çocuk annelerinin kaynaştırma uygulamasına ilişkin görüşlerini almaktır. Araştırma kapsamına gönüllü olarak katılan ... -
Okul Öncesi Dönemdeki Kaynaştırmaya Hazırlık Becerilerinin Öğretmen Görüşlerine ve Alanyazın Taramasına Dayalı Olarak Belirlenmesi
Odluyurt, Serhat; Batu, Emine Sema (EDAM, 2009)Bu araştırmanın genel amacı, okul öncesi dönemde kaynaştırma ortamına yerleştirilecek gelişimsel yetersizlik gösteren çocukların sahip olmaları beklenen kaynaştırmaya hazırlık becerilerinin, öğretmen görüşlerine ve ... -
Okul öncesi dönemdeki kaynaştırmaya hazırlık becerilerinin öğretmen görüşlerine ve alanyazın taramasına dayalı olarak belirlenmesi
Odluyurt, Serhat; Batu, Emine Sema (2009)Bu araştırmanın genel amacı, okul öncesi dönemde kaynaştırma ortamına yerleştirilecek gelişimsel yetersizlik gösteren çocukların sahip olmaları beklenen kaynaştırmaya hazırlık becerilerinin, öğretmen görüşlerine ve alanyazına ... -
Opinions of Primary School Teachers about Individualized Education Programme, Legal Regulation and Inclusion Implementation
Yılmaz, Engin; Batu, Emine Sema (Ankara University, Fac Educational Sciences, 2016)In this study, it aimed to put forward teachers opinions who works in an elemantary school in Eskisehir about Individualized Education Programme (IEP), legal arrangement and inclusion implementations. Teachers branches ... -
Otistik bireylere adı söylenen rakamın gösterilmesi becerisinin öğretiminde eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği
Akmanoğlu, Nurgül (Anadolu Üniversitesi, 2002)Bu araştırmada, tek-denekli araştırma modellerinden davranışlar arası yoklama evreli çoklu yoklama modeli kullanılarak otistik bireylere adı söylenen rakamın gösterilmesi becerisinin öğretiminde eşzamanlı ipucuyla öğretimin ... -
Otistik çocuklara söylenen komutun yerine getirilmesi becerisinin öğretiminde ipucunun giderek azaltılmasıyla öğretimin etkililiği
Canay, Tolga (Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu araştırmada, tek-denekli araştırma modellerinden denekler arası yoklama evreli çoklu yoklama modeli kullanılarak otistik çocuklara söylenen komutun yerine getirilmesi becerisinin öğretiminde ipucunun giderek azaltılmasıyla ... -
Otizm spektrum bozukluğundan etkilenmiş kardeşi olan bireylerin aileleri ile ilgili duygu ve düşünceleri
Alagözoğlu, Ezgi (Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu araştırmada, Otizm Spektrum Bozukluğundan (OSB) etkilenmiş kardeşi olan bireylerin aileleri ile ilgili duygu ve düşüncelerini öğrenmek amaçlanmıştır. Katılımcılar, normal gelişim gösteren, OSB'li kardeşleri olan, 15-16 ... -
Özel anaokullarında çalışan eğiticilerin okulöncesi dönemde kaynaştırma ile ilgili görüş ve önerileri
Bozarslan, Bahar; Batu, Emine Sema (2014)Bu araştırmanın amacı, özel anaokullarında çalışan eğiticilerin okulöncesi dönemde kaynaştırmaya ilişkin görüşlerini incelemektir. Araştırma gönüllü olarak katılan 26 eğitici ile yürütülmüştür. Bu amaçla, nitel araştırma ... -
Özel Gereksinimli Bireylerin Sosyal Kabullerini Sağlamada Normal Gelişim Gösteren Öğrencilere Sunulan Kaynaştırmaya Hazırlık Etkinliklerinin Etkisi
Özkan Yaşaran, Özlem; Batu, Emine Sema; Özen, Arzu (Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu araştırmanın amacı, özel gereksinimli bireylerin sosyal kabullerini sağlamada normal gelişim gösteren öğrencilere sunulan kaynaştırmaya hazırlık etkinliklerinin etkisini belirlemektir. Araştırma, Eskişehir ilindeki iki ... -
Özel gereksinimli öğrencilerin kaynaştırıldığı bir kız meslek lisesindeki öğretmenlerin kaynaştırmaya ilişkin görüş ve önerileri
Batu, Emine Sema (Anadolu Üniversitesi, 1998)Bu araştırmanın amacı, kaynaştırma uygulaması yapılmakta olan bir Kız Meslek Lisesi'nde görev yapan ve kaynaştırma öğrencisi bulunan sınıflarda derse giren öğretmenlerin, kaynaştırmaya ilişkin görüş ve önerilerini ... -
Perspectives of Turkish mothers on having a child with developmental disabilities
The purpose of the present study was to examine the perspectives of Turkish mothers of their children with developmental disabilities A descriptive study was conducted via collecting data using semi-structured interviews. ... -
Problems, Expectations, and Suggestions of Elementary Teachers Regarding Inclusion
Sadioğlu, Ömür; Bilgin, Asude; Batu, Emine Sema; Oksal, Aynur (EDAM, 2013)The purpose of the present study is to display a detailed investigation of the views of the elementary teachers in the specification of defections in the inclusive education applications and in the evaluation of success. ... -
A Review of Mainstreaming/Inclusion Research in Elementary and Secondary Schools in Turkey (2006-2016)
Batu, Emine Sema; Cüre, Göksel; Nar, Salih; Gövercin, Duygu; Keskin, Muhammet (Ankara University, Fac Educational Sciences, 2018)The purpose of the study was to review the research studies thematically which were conducted in elementary and secondary schools in Turkey regarding inclusion. In order to determine the research studies to be reviewed ... -
Screening the antifungal activity of soilborne actinomycetes
Türkiye'nin batısından toplanan 35 toprak örneğinden izole edilen toplam 288 aktinomiset suşu Aspergillus niger (ATCC-1094), A. parasiticus (NRRL-465), Fusarium moniliforme (NRRL 1866), F. solani (NRRL-13414), Penicillium ...