Yazar "Tanışlı, Dilek" için listeleme
-
İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Kanıt Bağlamındaki İnançlarının, Kanıtlama Süreçlerinin ve Örnek Kanıtları Değerlendirme Süreçlerinin İncelenmesi1
Uygan, Candaş; Tanışlı, Dilek; Köse, Nilüfer Y. (2014)Bu araştırmanın amacı ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının matematiksel kanıtın anlamına ve özelliklerine yönelik inançlarını, kanıtlama ve örnek kanıtların geçerliliğini değerlendirirken yaptıkları muhakeme süreçlerini ... -
İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının pedagojik alan bilgisi bağlamında sorgulama becerileri ve öğrenci bilgileri
Tanışlı, Dilek (2013)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının klinik görüşme görevlerini hazırlayabilme, sorgulayabilme ve sorguladıkları öğrencilerin düşüncelerini analiz edebilme ve yorumlayabilme becerilerini ... -
İlköğretim matematik öğretmenlerinin acil çevrimiçi eğitim süreçlerinin incelenmesi : bir durum çalışması
Tanışlı, Dilek; Anadolu Üniversitesi; Özer, Nazlı (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada ilköğretim matematik öğretmenlerinin acil çevrimiçi eğitimdeki matematik ders uygulamalarının ve bu sürece ilişkin anlayışlarının derinlemesine incelenip ortaya koyulması amaçlanmıştır. Araştırma yöntemi ... -
Linear Functions and Slope: How Do Students Understand These Concepts and How Does Reasoning Support Their Understanding?
Tanışlı, Dilek; Kalkan, Deniz Bike (Fac Teacher Education, 2018)The aim of this study was to investigate eighth grade students' conceptual understanding and types of reasoning about linear functions and slope. This is a mixed method study. Quantitative data were collected with algebra ... -
Lineer şekil örüntülerine ilişkin genelleme stratejileri: Görsel ve sayısal ipuçlarının etkisi
Tanışlı, Dilek; Yavuzsoy, Köse Nilüfer (2011)Genelleme, cebirin yapı taşlarından birisidir ve cebirsel düşünme gelişiminde önemli bir öğedir. Matematiksel bir süreçte örüntü arama ise, genellemenin biçimlenmesinde temel bir adımdır ve genellemeye ulaşmada oldukça ... -
Matematik öğretiminde bilgi değişme tekniğinin etkililiği
Tanışlı, Dilek (Anadolu Üniversitesi, 2002)Günümüzde bilimsel ve teknolojik, sosyal, kültürel ve ekonomik gelişmelerin biçimlendirildiği toplumsal yaşamda bireylerin bilimsel ve toplumsal etkinlikleri sürdürebilmeleri için gerekli olan bilgi, beceri ve davranışlara ... -
Ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin problem çözme sürecinde niceliksel muhakeme becerilerinin ve gelişimlerinin incelenmesi
Dur, Mehmet (Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu araştırmanın amacı, ortaokul altıncı sınıf öğrencilerinin problem çözme sürecinde niceliksel muhakeme becerilerinin belirlenmesi ve niceliksel muhakeme gelişimlerinin incelenmesidir. Araştırmada verilerin toplanması, ... -
Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Ders Tasarımlarının Öğretime Entegrasyonu
Tanışlı, Dilek; Ayber, Gözde; Karakuzu, Burcu (2018)Bu çalışmada farklı mesleki deneyimlere sahip ortaokul matematik öğretmenlerinin ders tasarımlarının ve bu tasarımlarını öğretimlerine entegre etme süreçlerinin Dörtlü Bilgi Modeli (DBM) bağlamında incelenmesi amaçlanmıştır. ... -
Ortaokul matematik öğretmenlerinin ders tasarımlarının öğretime entegrasyonu
Karakuzu, Burcu (Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu çalışmada farklı mesleki deneyimlere sahip ortaokul matematik öğretmenlerinin ders tasarımlarının ve bu tasarımlarını öğretimlerine entegre etme süreçlerinin Dörtlü Bilgi Modeli (DBM) bağlamında incelenmesi amaçlanmıştır. ... -
Ortaokul matematik öğretmenlerinin tahmini öğrenme yollarına dayalı öğretimlerindeki pedagojik yollarının desteklenmesi
Eroğlu, Deniz (Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu araştırmanın amacı ortaokul matematik öğretmenlerinin tahmini öğrenme yollarına uygun olarak tasarlanmış öğretim sürecinde kullanabilecekleri pedagojik yollarda gelişim göstermelerini sağlamaktır. Katılımcı eylem ... -
Ortaokul öğrencilerinin bağımsız ve yarı bağımsız genelleme görevlerindeki örüntü oluşturma süreçleri
Tanışlı, Dilek; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Karaz, Serdar (Anadolu Üniversitesi, 2021)Bu araştırmanın amacı ortaokul altıncı sınıf öğrencilerinin öğretim deneyi sürecinde yarı bağımsız ve bağımsız örüntüleri genelleme bağlamında oluşturdukları partonomik yapıları ve bu yapıların fonksiyon tabanlı genelleme ... -
Pedagogical Content Knowledge of Prospective Mathematics Teacher About Variable, Equality and Equation Concepts
Tanışlı, Dilek; Köse, Nilüefer Yavuzsoy (Int Grp Psychol Math Educ, 2010)… -
Preservice Mathematics Teachers' Knowledge of Generalization and Justification about Patterns
Tanışlı, Dilek; Köse, Nilüfer Yavuzsoy; Camcı, Faik (Anı Publishing, 2017)The purpose of this study is to examine preservice elementary school mathematics teachers' knowledge of generalization within the context of patterns, to elaborate their justifications for generalizations and to identify ... -
Preservice mathematics teachers' knowledge of students about algebraic concepts
Tanışlı, Dilek; Köse, Nilüfer Yavuzsoy (Social Science Press, 2013)The aim of this study was to evaluate preservice primary mathematics teachers' ability to discuss and investigate students' thinking process about the concepts of variable, equality and equation, to analyse their ability ... -
Preservice Primary School Mathematics Teachers' Questioning Skills and Knowledge of Students in terms of Pedagogical Content Knowledge
Tanışlı, Dilek (Turkish Education Assoc, 2013)The aim of this study was to determine preservice primary school mathematics teachers' skills to prepare clinical interview tasks, to question and to analyze and interpret the questioned students' thinking. The study group ... -
Preservice primary school mathematics teachers' questioning skills and knowledge of students in terms of pedagogical content knowledge [lkögretim matematik ögretmeni adaylarinin pedagojik alan bilgisi baglaminda sorgulama becerileri ve ögrenci bilgileri]
Tanışlı, Dilek (2013)The aim of this study was to determine preservice primary school mathematics teachers' skills to prepare clinical interview tasks, to question and to analyze and interpret the questioned students' thinking. The study group ... -
Primary School Teacher Candidates' Geometric Habits of Mind
Köse, Nilüfer; Tanışlı, Dilek (EDAM, 2014)Geometric habits of mind are productive ways of thinking that support learning and using geometric concepts. Identifying primary school teacher candidates' geometric habits of mind is important as they affect the development ... -
Primary school teacher candidates' geometric habits of mind [Si{dotless}ni{dotless}f ögretmeni adaylari{dotless}ni{dotless}n geometrideki zihinsel ali{dotless}şkanli{dotless}klari{dotless}]
Yavuzsoy, Köse, N.; Tanışlı, Dilek (Edam, 2014)Geometric habits of mind are productive ways of thinking that support learning and using geometric concepts. Identifying primary school teacher candidates' geometric habits of mind is important as they affect the development ... -
Quantitative Reasoning: Reflections on Solving Real-World Problems
Tanışlı, Dilek; Dur, Mehmet (Çukurova University, 2018)The purpose of this research is to determine the role of quantitative reasoning in the problem-solving process of the two students who go in sixth grade of secondary school. In this research, in which the qualitative ... -
Sekizinci sınıf öğrencilerinin geometri ve ölçme problemlerini çözme süreçlerindeki cebirsel düşünme becerileri
Tanışlı, Dilek; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Ataş, Yasemin (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Cebirsel düşünme, cebir ile ilişkili olmasının yanında matematiğin diğer tüm alanlarını da kapsayan bir düşünme biçimidir. Bu bağlamda araştırma kapsamında; ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin cebirsel düşünme bağlamında, ...