Yazar "Yaşar, Şefik" için listeleme
-
İlköğretim birinci sınıfa uyum haftasına ilişkin öğretmen ve veli görüşleri
Çeliktürk, Zuhal (Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim birinci sınıfa uyum haftasına ilişkin öğretmen ve veli görüşlerini belirlemektir. Bu doğrultuda, araştırma tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmaya ilişkin uygulama, 2010-2011 öğretim ... -
İlköğretim fen ve teknoloji dersinin sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımına göre işlenmesi : bir eylem araştırması
Duban, Nil (Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu araştırmanın amacı, Fen ve Teknoloji dersinin ilköğretim 5. sınıf düzeyinde sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımına göre nasıl uygulanabileceğini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırma, eylem araştırması biçiminde ... -
İlköğretim görsel sanatlar dersi bağlamında görsel kültür çalışmaları : bir eylem araştırması
Türkkan, Burçin (Anadolu Üniversitesi, 2008)Görsel kuşatmalar altında yaşanan günümüz dünyasında görsel dilin baskın rolü yadsınamaz bir gerçektir. Kitle iletişim araçlarının ve hareketli görüntülerin egemen olduğu yaşam koşullarında toplumsal üretimlerin "görme" ... -
İlköğretim okulları resim-iş öğretim programı'nın değerlendirilmesi
Ertemin, Burçin (Anadolu Üniversitesi, 1997)Bu araştırmada, ilköğretim okullarında Resim-iş Öğretim Programı uygulamalarına ilişkin olarak, resim-iş dal öğretmenleri ile resim-iş dersi okutan sınıf öğretmenlerinin görüş ve önerileri ortaya konmaya çalışılmıştır. ... -
İlköğretim öğrencilerinin görsel dünyayı anlamlandırmasında görsel kültür çalışmalarının rolü
Türkcan, Burçin; Yaşar, Şefik (2011)İlköğretim Görsel Sanatlar dersinde ağırlıklı olarak sanat uygulamalarına yer verilmesi ve disipline dayalı sanat eğitiminin içerdiği alanların günümüzün çoklu uyarıcılarını anlamlandırmada yetersiz kalması, görsel kültür ... -
İlköğretim öğrencilerinin konuşma ve yazma sürecinde metaforlardan yararlanma durumları
Girmen, Pınar (Anadolu Üniversitesi, 2007)Türkçe dersinde yazılı ve sözlü anlatım becerilerinin ilköğretimden başlanarak geliştirilmesi, öğrenme etkililiğinin artırılmasının bir gereği olarak görülmektedir. Bireyin, duygu ve düşüncelerini zengin bir biçimde ifade ... -
İlköğretim Öğrencilerinin Türkçe Dersi Konuşma ve Yazma Sürecinde Metaforlardan Yararlanma Durumları
Yaşar, Şefik; Girmen, Pınar (2012)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin sözlü ve yazılı anlatımlarında metafor kullanma durumlarını belirlemektir. Araştırmada; nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi ve yapılandırılmış gözlem ... -
İlköğretim Türkçe dersinde farklılaştırılmış öğretim yaklaşımının uygulanması : bir eylem araştırması
Karadağ, Ruhan (Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu araştırmanın genel amacı, Türkçe dersinin ilköğretim beşinci sınıf düzeyinde farklılaştırılmış öğretim yaklaşırnma göre nasıl uygulanabileceğini belirlemek ve bu yaklaşımın öğrencilerin dil becerilerinin gelişimine ... -
İş ve teknik eğitimi dersinde işbirliğine dayalı öğrenme yönteminin etkililiği
Akpınar, Süleyman (Anadolu Üniversitesi, 1999)Bu araştırma, iş ve teknik eğitimi dersinde işbirliğine dayalı öğrenme yöntemi kapsamındaki 'jigsaw' tekniğinin, öğrenme ve beceriye dönük davranışların gerçekleşme düzeyindeki etkililiğini belirlemek amacıyla gerçekleşt ... -
Matematik öğretiminde programlı öğretim yönteminin etkililiği
Arslan, Emine Nalan (Anadolu Üniversitesi, 1994)Bu araştırma, matematik öğretiminde, programlı öğretim yöntemi ile geleneksel öğretim yöntemi karşılaştırıldığında, öğrencinin matematik başarısı bakımından, hangisinin daha etkili olduğunu ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. ... -
Okulöncesi eğitim kurumlarında uygulanan Türkçe dil etkinliklerinin öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi
Erol Karaçay, Özlem (Anadolu Üniversitesi, 2004)Okulöncesi eğitim kurumlarında uygulanan programlarda belirlenen hedeflere çeşitli etkinliklerle ulaşılır. Bu etkinliklerden biri de Türkçe dil etkinlikleridir. Türkçe dil etkinlikleri çocuklara Türkçe'yi en iyi şekilde ... -
Okuma Becerisi Açısından Cümle Yöntemi ve Ses
Yaşar, Şefik; Aktay, Güvey Emel (2015)Bu araştırmada Türkçe okuma becerisi kapsamında, cümle yöntemi ve ses temelli cümle yöntemine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yaklaşımı benimsenerek gerçekleştirilen ... -
Öğrenme stratejilerinin okuduğunu anlama ve yazma becerileri ile Türkçe dersine ilişkin tutumlara etkisi
Belet, Ş. Dilek (Anadolu Üniversitesi, 2005)Bireyler arasındaki iletişimi, duygu ve düşünce birlikteliğini, ulus bilincinin oluşmasını, ulusun ve insanlığın kültür birikiminin sonraki nesillere aktarılmasını sağlayan dil, aynı zamanda, düşünmenin geliştirilmesinde ... -
Öğretme ve Öğrenme Sürecinde Bellek Modeli
Yaşar, Şefik (Anadolu Üniversitesi, 1992) -
Örnek Olaya Dayalı Öğretimin İlköğretim Hayat Bilgisi Dersinde Akademik Başarıya ve Öğrenmede Kalıcılığa Etkisi
Şimşek, Selçuk; Yaşar, Şefik (2006)Problem Durumu: Günümüz toplumları, küreselleşen dünyada etkin rol alabilecek bireylere gereksinim duymaktadır. Bu amaçla, karşılaşılan problemlerde ilköğretimden başlayarak öğrencilerin çözüm önerileri bulmalarına olanak ... -
Örnekolaya dayalı öğretimin ilköğretim hayat bilgisi dersinde akademik başarıya ve öğrenmede kalıcılığa etkisi
Şimşek, Selçuk (Anadolu Üniversitesi, 2005)Bilgi çağını yaşadığımız bugünlerde hızla artan yeni bilgilere ulaşmak, bu bilgilerin sosyal yaşantıda oluşturduğu değişime ayak uydurabilmek gerek birey, gerek kurum, gerekse tüm toplum üzerinde çok önemli bir gereksinimi ... -
Pre-Service Elementary School Teachers' Opinions About Using Internet Educational Oriented
Yaşar, Şefik; Bayır, Ömür Gürdoğan (IATED-Int Assoc Technology Education A& Development, 2011)Today, Internet is more widely used in education settings thanks to developments in information technologies. The use of the Internet in the education settings, however, has both advantages and disadvantages. For this ... -
Primary School Teachers' Views About Global Education in
Bozkurt, Mahmut; Yaşar, Şefik (2016)Problem Durumu: Bugün, teknolojik ve bilimsel gelişmelerin yoğun etkisiyle ekonomiden siyasete, spordan doğal felaketlere kadar birçok alanda ve sorunda dünya dinamiklerinin sürekli olarak değiştiği bir çağ yaşanmaktadır. ... -
Primary School Teachers' Views About Global Education in Social Studies Courses
Bozkurt, Mahmut; Yaşar, Şefik (Anı Yayıncılık, 2016)Problem Statement: In recent years in Turkey, studies have been conducted that focus on the effects that globalisation has on education, but there have not been any papers based on the historical and conceptual framework ... -
Reliability and validity studies of the science and technology course scientific attitude scale
Yaşar, Şefik; Anagun, Şengül S. (2009)Science is a basic course that improves the individuals in terms of cognitive aspects and increases their creativity. In this course, students acquire the habits of thinking objectively and making right decisions about the ...