Yazar "Güven, Meral" için listeleme
-
5. sınıf sosyal bilgiler programında sorumluluk, estetik ve doğal çevreye duyarlılık değerlerinin kazandırılmasına ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşleri
Çelik, Fatma (Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu araştırmada, ilköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler dersinde sorumluluk, estetik ve doğal çevreye duyarlılık değerlerinin öğrencilere kazandırılması sürecinin öğrenci ve öğretmen görüşlerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. ... -
Assessment of the reliability and validity of plsı in a Turkish higher education institution
Anadolu Üniversitesi; Çardak, Çiğdem Suzan; Güven, Meral (Anadolu Üniversitesi, 2014)Learning style is a significant concept particularly in higher education since it both helps learners plan their learning processes appropriately and guides instructors to design their instructional practices accordingly. ... -
Comparison of Secondary Education Mother Tongue Teaching Courses in the International Baccalaureate Program with the National Program in terms of Critical Thinking
Çam Aktaş, Bilge; Güven, Meral (EDAM, 2015)The current study has aimed to compare the objectives, content, teaching-learning process, and evaluation dimensions of the International Baccalaureate Diploma Program (IBDP) Language A1 Course teaching program with those ... -
Çevrimiçi ortamda yürütülen öğretimde planlama ve değerlendirme dersine yönelik öğrenci görüşleri
Anadolu Üniversitesi; Güven, Meral (Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu araştırmanın amacı, çevrimiçi ortamda düzenlenen “Öğretimde Planlama ve Değerlendirme” dersinin amaç, içerik, öğretme- öğrenme süreci ve değerlendirme süreçlerine yönelik öğrenci görüşlerini belirlemektir. Tarama ... -
Çokkültürlü eğitime dayalı öğretim ilke ve yöntemleri dersinin çokkültürlü öğretmen yeterliklerine, evrensellik-farklılık yönelimine ve mesleğe yönelik tutuma etkisi
Güven, Meral; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Babayiğit, Betül (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, "Öğretim İlke ve Yöntemleri (ÖİY)" ders programını çokkültürlü eğitim yaklaşımına uygun olarak yeniden tasarlamak ve bu programın uygulama sürecinin öğretmen adaylarının çokkültürlü öğretmen ... -
Demokrasi eğitimi ve okul meclisleri projesi uygulamalarının ve kazanımlarının değerlendirilmesi
Güven, Meral; Çam Aktaş, Bilge; Sever, Demet (2013)Günümüzde daha çok bir yaşam biçimi olarak tanımlanan demokrasi kavramı, 2004-2005 öğretim yılından itibaren “Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesi” uygulamalarıyla tüm ilköğretim ve ortaöğretim okullarında yalnızca ... -
Edmonds öğrenme stilleri belirleme ölçeğinin Türkçeye uyarlama çalışması
Polat, M.; Güven, Meral (Ankara University, 2017)Bu araştırmanın amacı, Reinert (1976) tarafından geliştirilen Edmonds Öğrenme Stilleri Belirleme Ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanarak geçerlik ve güvenirlik çalışmasının yapılmasıdır. Tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilen ... -
Edmonds Öğrenme Stilleri Belirleme Ölçeğinin Türkçeye Uyarlama Çalışması
Güven, Meral; Polat, Mustafa (2017)Bu araştırmanın amacı, Reinert (1976) tarafından geliştirilen Edmonds Öğrenme Stilleri Belirleme Ölçeğinin Türkçe'ye uyarlanarak geçerlik ve güvenirlik çalışmasının yapılmasıdır. Tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilen ... -
Effect of Inquiry-based Learning Approach on Student Resistance in a Science and Technology Course
Sever, Demet; Güven, Meral (EDAM, 2014)The aim of this study was to identify the resistance behaviors of 7th grade students exhibited during their Science and Technology course teaching-learning processes, and to remove the identified resistance behaviors through ... -
Epistemological beliefs and metacognitive strategies of elt pre-service teachers in distance and formal education
Güven, Meral (2012)The epistemological beliefs in learning process have been investigated from different aspects in relation with many variables in literature. Such beliefs are defined as individuals' beliefs regarding knowledge and learning. ... -
The epistemological beliefs of distance education students
Güven, Meral (2009)The researchers have mostly emphasized the epistemological beliefs which were considered as significant in learning process along with the desire to reveal the nature of learning. Epistemological belief is defined as the ... -
Evaluation of the distance education pre-service teachers' opinions about teaching practice course (case of Izmir City)
Güven, Meral; Kürüm, Dilruba; Sağlam, Mustafa (2012)The aim of this study was to determine the distance education pre-service teachers' opinions about the teaching practice course. The study was conducted with descriptive method. For data collection, analysis and interpretation, ... -
An Examination of the Researches Related to Teaching Styles Measurement Instruments
Bu çalışmanın amacı eğitimcilerin benimsediği öğretim stillerine ilişkin olarak geliştirilmiş model ve ölçme araçlarından Türkiye'de hangilerinin, hangi sıklıkta kullanıldıklarının ... -
Graduate Education in Teachers' Professional Development: Curriculum and Instruction Doctoral Program
Baldan, Betül; Güven, Meral (Çukurova University, 2018)The aim of this study is to reveal the contributions of the doctoral education in Curriculum and Instruction (CI) field to teachers' professional development. In the scope of this aim, basic qualitative research design was ... -
Graduate Education in Teachers’ Professional Development: Curriculum and Instruction Doctoral Program
Baldan, Betül; Güven, Meral (2018)The aim of this study is to reveal the contributions of the doctoral education in Curriculum and Instruction (CI) field to teachers’ professional development. In the scope of this aim, basic qualitative research design was ... -
Identification of Requirements of Primary School Teacher Candidates for Science Education
Ozkara, Funda Ciray; Güven, Meral (Anı Publishing, 2018)In this research, it was aimed to determine the requirements of Science and Technology Teaching I and II courses of primary school teacher candidates, who are studying in Primary School Teacher Training Undergraduate Program ... -
Information Literacy: Learning To Learn and Teacher Training
Güven, Meral (2008)Son yıllarda, çağdaş toplumdaki bireylerin sahip olması gereken önemli özelliklerden birisi de bilgi okuryazarlığıdır. Bilgi okuryazarlığı, bilgiyi etkili biçimde yönetebilme becerisidir. Bu becerinin içerisinde, her türlü ... -
İlköğretim beşinci sınıf öğretim programlarında duygusal zekâya ilişkin kazanımların ve etkinliklerin incelenmesi
Akın, Zeynep (Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu araştırmanın genel amacı, ilköğretim beşinci sınıf Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler ve Müzik dersleri öğretim programlarının duygusal zekâya yer verilmesi yönünden incelenmesi ve bu konuyla ilgili öğretmen görüslerinin ... -
İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersinde Araştırma Temelli Öğrenme Yaklaşımının Öğrenci Dirençlerine Etkisi
Sever, Demet; Güven, Meral (2014)Araştırmanın amacı, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersi öğretme-öğrenme süreçlerinde sergiledikleri direnç davranışlarının ve belirlenen direnç davranışlarının araştırma temelli öğrenme yaklaşımı göz ... -
İlköğretim fen ve teknoloji dersinde araştırma temelli öğrenme yaklaşımının öğrenci dirençlerine etkisi
Sever, Demet (Anadolu Üniversitesi, 2012)Toplumları çağdaş uygarlık düzeyine taşıyacak bireylerin fen ve teknoloji okuryazarı olmaları gerekliliği uluslararası eğitim dünyasında kavranmaya başlanmıştır. Türkiye'de de 2006-2007 öğretim yılında tüm ilköğretim ...