Yazar "Topbaş, Seyhun" için listeleme
-
8-11 yaş grubundaki okul çağı çocuklarının nazometrik norm değerlerinin belirlenmesi
Aksu, İlim (Anadolu Üniversitesi, 2010)Nazal konuşma şekli konuşmanın algılanmasını etkileyen unsurlardan birisidir. Medikal tedavi yöntemleriyle ve/veya konuşma terapisiyle bu unsurun norm değerlerine yaklaştırılması olanaklıdır. Bunun için de o toplumun norm ... -
9-67 ay arası tipik gelişim gösteren çocuklar ile 43-87 ay arası koklear implant kullanıcısı çocukların dilbilgisel profillerinin TR-LARSP ile karşılaştırılması
Cangökçe, Özlem (Anadolu Üniversitesi, 2013)Bu çalışmanın amacı, tipik dil gelişimi gösteren 0;9-64 ay arsı çocuklardan toplanan konuşma örneklerinin analizi yoluyla LARSP (Language Assesment Remediation & Screening Profile) envanterini Türkçeye (TR-LARSP) uyarlamayı; ... -
Adaptation of the test of early language development third edition (TELD-3) into Turkish: Reliability and validity study [Erken dil gelişimi testiüçüncü versiyonu'nun (test of early language development-third edition) Türkçe'ye uyarlama, geçerlik ve güvenirlik ön çalişmasi]
Güven, Selçuk; Topbaş, Seyhun (Anadolu Universitesi, 2014)The purpose of this study is to adapt the Test of Early Language Development (TELD-3) into Turkish language and culture and examine its validity and reliability. While adapting the test, international test adapting principles ... -
An alternating treatment comparison of minimal and maximal opposition sound selection in Turkish phonological disorders
Topbaş, Seyhun; Ünal, Özlem (Informa Healthcare, 2010)A single-subject alternating treatment design in combination with a staggered multiple baseline model across subjects was implemented with two 6: 0 year-old girls, monozygotic twins, who were referred to a university clinic ... -
At the Intersection of Cognition and Grammar: Deficits Comprehending Counterfactuals in Turkish Children With Specific Language Impairment
Duman, Tuba Yarbay; Blom, Elma; Topbaş, Seyhun (Amer Speech-Language-Hearing Assoc, 2015)Purpose: This study investigated the comprehension of counterfactual conditionals in monolingual Turkish children with specific language impairment (SLI) and typically developing (TD) children. Comprehending counterfactuals ... -
A Closer Look at the Developing Profession of Speech and Language Pathology (SLP) in Turkey
Topbaş, Seyhun (Multilingual Matters LTD, 2010)… -
Communication disorders in Turkish
Topbaş, Seyhun; Yavaş, M. (Channel View Publications, 2010)This volume is the first to deal with Turkish communicative development and disorders, reflecting the use of Turkish by a sizeable population in multilingual settings in Europe, USA, and Australia. In addition to Speech-language ... -
Comparing measures of spontaneous speech of Turkish-speaking children with and without language impairment
Topbaş, Seyhun; Maviş, İlknur (Channel View Publications, 2015)[No abstract available] -
Comparing Measures of Spontaneous Speech of Turkish-Speaking Children With and Without Language Impairment
Topbaş, Seyhun; Maviş, İlknur (Multilingual Matters LTD, 2016)… -
Dil ve konuşma sorunlu çocukların sesbilgisel çözümleme yöntemi ile değerlendirilmesi ve konuşma örüntülerindeki sesbilgisel özelliklerin betimlenmesi
Topbaş, Seyhun (Anadolu Üniversitesi, 1994)Bu araştırma, dil ve konuşma sorunlu çocukları sesbilgisel yaklaşıma dayalı eğitsel bir yöntem ile değerlendirmek ve bu çocuk- ların konuşma örüntülerindeki sesbilgisel özellikleri betimlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma ... -
Disfonisi olan ilköğretim çağı çocuklarında vokal fonksiyon egzersizleri ve vokal hijyen önerilerinden oluşan ses terapisi programının etkililiğinin incelenmesi
Tadıhan, Elçin (Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu araştırmada, ses bozukluğu olan ilköğretim çağı çocuklarının tedavisinden kullanılan ses terapisi paket programının bileşenlerinden vokal fonksiyon egzersizleri (VFE;Koşul1) ve vokal fonksiyon egzersizleri ile birlikte ... -
Does the speech of Turkish-speaking phonologically disordered children differ from that of children speaking other languages?
Topbaş, Seyhun (Taylor & Francis Inc, 2006)How phonological disorders should be categorized in Turkish children remained vague for a long period of time due to a lack of normative studies. This paper reports the phonological systems of 70 phonologically disordered ... -
Down sendromlu çocuk anneleri ile normal gelişim gösteren çocuk annelerinin doğal ortamda günlük rutinlerde ''sözel iletişim araçlarının'' betimlenmesi ve karşılaştırılması
Özcan Eroğlu, Aysu (Anadolu Üniversitesi, 1998)Bu araştırmada, down sendromlu çocuk anneleri ile normal gelişim gösteren çocuk annelerinin doğal ortamda, günlük rutinlerde çocukları ile etkileşimleri sırasında anneler tarafından kullanılan iletişim amaçlarının betimlenmesi ... -
Dudak damak yarıldı bireylerde konuşma bozukluklarının önemi, konuşma terapisi ve distraksiyon osteogenezin değerlendirilmesi: İki olgu nedeniyle
Nalçacı, Ruhi; Topbaş, Seyhun; Orhan, Metin (2009)Bu çalışmanın amacı, dudak damak yarıklı bireylerde gözlenen konuşma bozuklukları nın önlenebilmesi ve/veya düzeltilebilmesi için ameliyat sırasında ve sonrasında dikkat edilmesi gerekenleri ortaya koymak, konuşma terapisinin ... -
Ebeveyn davranışını değerlendirme ölçeği ve çocuk davranışını değerlendirme ölçeği'nin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları
Diken, Özlem (Anadolu Üniversitesi, 2009)Bu çalışmanın amacı, ebeveyn-çocuk etkileşimlerini, ebeveyn ve çocuk etkileşimsel davranışları açısından değerlendirebilmek için geliştirilen Ebeveyn Davranışını Değerlendirme Ölçeği (EDDÖ) ve Çocuk Davranışını Değerlendirme ... -
Education of Speech and Language Therapists/Logopedists in Selected Central and Southeastern European Countries: Challenges and New Horizons
Georgieva, Dobrinka; Wozniak, Tomasz; Topbaş, Seyhun; Vitaskova, Katerina; Vukovic, Mile; Zemva, Nada; Duranovic, Mirela (Karger, 2014)Objective: To provide an overview of student training in speech and language therapy/logopedics (SLT) in selected Central and Southeastern European countries (Poland, Slovenia, Bulgaria, Czech Republic, Serbia, Bosnia and ... -
Erken dil gelişimi testi-üçüncü edisyon'un [test of early language development-third edition (teld-3)] Türkçeye uyarlama, güvenirlik ve geçerlik ön çalışması
Güven, Orhan Selçuk (Anadolu Üniversitesi, 2009)Çocuklarda dil bozukluklarının erken tanılanması sayesinde etkin ve erken bir müdahale sağlanabilir. Erken tanı sayesinde yapılan müdahale ve gerekli ek destekle çocuğun yaşam kalitesi artar, sosyal ve duygusal problemlerin ... -
Erken Dil Gelişimi Testi-Üçüncü Versiyonu'nun (Test of Early Language Development-Third Edition) Türkçe'ye Uyarlama, Geçerlik ve Güvenirlik Ön Çalışması
Güven, Selçuk; Topbaş, Seyhun (2014)Bu çalışma, Erken Dil Gelişimi Testi-Üçüncü Versiyonu'nun (TELD-3) Türkçeye ve Türk kültürüne uyarlanması, güvenilir ve geçerli bir ölçme aracı haline getirilme sürecini kapsamaktadır. Uyarlama çalışmasında, uluslararası ... -
Gelişim geriliği olan çocukların problem davranışlarının azaltılmasında işlevsel iletişim öğretiminin sönmeyle birlikte ve sönme olmaksızın uygulanmasının etkililiklerinin karşılaştırılması
Erbaş, Dilek (Anadolu Üniversitesi, 2001)Bu çalışmada okul öncesi dönemdeki gelişimsel geriliği olan öğrencilerin problem davranışlarını azaltıp iletişim davranışlarını artırmada, işlevsel iletişim öğretiminin sönmeyle birlikte ve sönme olmaksızın uygulanmasının ... -
Gülhane Afazi Testi-2 (GAT-2)'nin standardizasyon ve geçerlik-güvenirlik çalışması
Maviş, İlknur; Colay, Kemal; Topbaş, Seyhun (2007)Bilimsel zemin: Afazi, apraksi, dizartri ve sağ beyin sendromu gibi nörolojik dil ve konuşma bozuklukları bireylerde iletişim sorunları yaratır. Türkiye'de nörolojik kökenli dil-konuşma bozuklukları olan sol beyin hasarlı ...