Browsing by Author "Karasu, Güzin"
Now showing items 1-9 of 9
-
Current Status of Vocational Education Programs for Hearing Impaired Students in Kosovo
Girgin, Mehmet Cem; Uzuner, Yıldız; Kaya, Zehranur; Karasu, Güzin; Ünlüer, Sema; Anay, Meltem Ozten; Tanrıdiler, Ayşe (Kamla-Raj Enterprises, 2015)Programs for the hearing impaired should provide meaningful, purposeful, and functional educational environments. Vocational courses should be carried out in collaboration with language courses and product-focused studies. ... -
An Examination of Balanced Literacy Instructional Model Implemented to Youths with Hearing Loss
Uzuner, Yıldız; Girgin, Ümit; Kaya, Zehranur; Karasu, Güzin; Girgin, Mehmet Cem; Erdiken, Behram; Tanrıdiler, Ayşe (EDAM, 2011)Recently, the balanced literacy approach, a combination of whole language and skill development approaches has received attention in literacy instruction. The purpose of this school-based action research was to create a ... -
Examination of Hearing-Impaired Collage Students' Writing Studies Based on Balanced Literacy Instruction Approach
Karasu, Güzin; Uzuner, Yıldız (Ankara University, Fac Educational Sciences, 2018)The linguistic limitations of students with hearing impairment negatively affect their writing skills. Studies demonstrated that writing skills are important for literacy development and that they should be developed in ... -
İşitme engelli gençlere uygulanan dengeli okuma-yazma öğretimi modelinin incelenmesi
Uzuner, Yıldız; Girgin, Ümit; Kaya, Zehranur; Karasu, Güzin; Girigin, Cem M.; Erdiken, Behram; Tanrıdiler, Ayşe (2011)Son yıllarda tüm dil ve beceri öğretimi yaklaşımlarının birleşimi olarak kabul edilen dengeli okuma yazma yaklaşımı, dil öğretiminde giderek yaygınlaşmaktadır. Okul genelinde gerçekleştirilmiş olan bu eylem araştırmasının ... -
İşitme engelli gençlere uygulanan sözcük dağarcığı geliştirme stratejilerinin incelenmesi
Karasu, Güzin (Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu araştırmanın genel amacı, işitme engelli üniversite öğrencilerinin mesleki eğitimlerindeki sözcük dağarcıklarının gelişimi için kullanılan stratejilerin incelenmesidir. Araştırmanın katılımcıları Anadolu Üniversitesi ... -
İşitme engelli üniversite öğrencilerine uygulanan ‘tanımlama yapma’ stratejisinin incelenmesi
Anadolu Üniversitesi; Karasu, Güzin; Girgin, Ümit; Uzuner, Yıldız; Kaya, Zehranur (Anadolu Üniversitesi, 2012)Araştırmalar işiten ve işitme engelli bireylerin sözcük dağarcığı gelişimi ve okuduğunu anlamaları arasında kuvvetli bir ilişki olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte bireylerin iş yaşantılarındaki başarıları için ... -
İşitme Engelli Üniversite Öğrencilerinin Mesleki Eğitiminde Uygulanan Bilgisayar Yazılımı Öğretim Modelinin İncelenmesi
Bu araştırmada; işitme engeli gençlerin mesleki eğitimleri sürecinde uygun öğrenme ortamları sağlanarak hazırlanacak mesleki eğitim programlarının düzenlenmesine yönelik yapılan çalışmalar incelenerek, işitme engelli ... -
İşitme Engelli Üniversite Öğrencileriyle Dengeli Okuma Yazma Yaklaşımı ile Gerçekleştirilen Yazma Çalışmalarının İncelenmesi
Karasu, Güzin; Uzuner, Yıldız (2018)İşitme engelli öğrencilerin dillerindeki yetersizlik yazma becerilerinin gelişimini olumsuz etkilemektedir. Araştırmalar yazma becerisinin okur/yazarlık gelişimi için önem taşıdığını, derslerin öğrencilerin ihtiyaçlarına ... -
İşitme kayıplı gençlere uygulanan yapı bilgisi dersinin öğretim sürecinin incelenmesi
Anadolu Üniversitesi, Engelliler Entegre Yüksekokulu; İstel, Çiğdem; Uzuner, Yıldız; Girgin, Ümit; Ünlüer, Sema; Karasu, Güzin; Tanrıdiler, Ayşe (Ankara Üniversitesi, 2020)Bireylerin nitelikli olarak iş dünyasına hazırlanmalarında mesleki eğitimin rolü büyüktür. Mesleki eğitimlerinde çeşitli sorunlarla mücadele eden işitme kayıplı öğrencilerin düzeylerine ve ihtiyaçlarına uygun öğretim ...