Ara
Toplam kayıt 50, listelenen: 1-10
Cinsel içerikli reklamlarda üçüncü kişi algısının hedonik ve faydacı ürünlerde satın alma niyeti üzerine etkisi : kültürlerarası bir karşılaştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2016)
Tüketiciler hergün çok fazla sayıda ve çok çeşitli reklam mesajlarına maruz kalmaktadır. Bu reklam mesajlarını değerlendirme süreçlerinde ise pek çok kişisel, psikolojik ve toplumsal faktör rol almaktadır. Öte yandan, ...
Yabancı pazarlarda Türk hizmet markalarına yönelik kalite algısında ülke imajı etkisi: Londra Kahve Dünyası örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2016)
Bu çalışma, ülke imajının ülke dışında faaliyet gösteren hizmet işletmelerinin algılanan kalitesindeki etkisini değerlendirmeye yöneliktir. Tutum teorisinin iki bileşenli görüşünün temel alındığı bu araştırmada ayrıca ...
Similarity or complimentarity between product design and consumer's body and its relationship with his/her behavior
(Anadolu Üniversitesi, 2017)
İnsan, maneviyat, ruh ve beden olarak bilinen üç belirleyici unsurdan oluşur. Bireyin iki önemli özelliği vardır. İlki maddi olmayan yönü (manevi) ve ikincisi, maddi (vücut) yönüdür. Bir insan olarak tüketici bir çok ...
Mizahi televizyon reklamlarına yönelik dikkatin incelenmesinde nörobilimsel yöntemlerin kullanımı
(Anadolu Üniversitesi, 2017)
Literatürde mizahi televizyon reklamlarına yönelik dikkat geleneksel yöntemlerle incelenmiş ve ölçülmüştür. Günümüze kadar mizahi televizyon reklamlarına yönelik dikkatin ölçülmesinde herhangi bir nörobilimsel yöntem ...
Planlı davranış teorisi kapsamında tüketicilerin yeşil tüketim davranışlarını açıklamaya yönelik bir model önerisi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)
Sürdürülebilir tüketim ve yeşil tüketici davranışları literatürde gün geçtikçe daha fazla tartışılan bir konu haline gelmiştir. Sürdürülebilir (yeşil) tüketim kavramı ile beraber yeşil tüketici kavramı da meydana gelmiştir. ...
The effect of cultural distance, familiarity and country image on purchase intentions
(Anadolu Üniversitesi, 2017)
Nijer, Osmanlı İmparatorluğu'ndan beri Türkiye ile ilişkileri geliştiren batı Afrika ülkelerinden biridir. Türkiye ile Nijer arasındaki ilişkiler kültür, ticaret ve eğitim alanlarında devam etmektedir. Buna göre, iki ülke ...
Online kitlesel bireyselleştirmede ürün değeri ve akış deneyiminin ödeme isteği ile satın alma olasılığına etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)
Günümüzün kendine has benzersiz talepleri olan, tükettiği ürünlerle kendilerini ifade etmek isteyen tüketicileri için ve bu tüketicileri hedeflerken onlara bir birey olarak yaklaşıp aynı zamanda maliyetlerini de düşük ...
Sosyal medya kullanımında gösteriş tüketimi eğiliminin X, Y, Z kuşakları açısından değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2018)
Küreselleşme, hızla gelişen teknoloji ve bireylere sunulan sanal dünya ile birlikte tüketim sosyo-kültürel bir olay haline gelmiştir. Bu bağlamda günümüzde bireyler gösteriş amaçlı gerçekleştirdiği tüketim davranışlarını, ...
Tüketicilerin sosyal sorumluluk davranışlarının kurumların sosyal sorumluluk eylemlerine yönelik tutumları ile ilişkisi : Anadolu Üniversitesi öğrencileri üzerinde bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2017)
Günümüzde kurumlar, sadece karlarını arttırarak değil, aynı zamanda içinde bulundukları çevreye ve topluma karşı, toplumsal ve çevresel konulara ya da sorunlara değinerek daha fazla büyüyüp gelişebileceklerinin farkına ...
Evaluation of the effect of shopping centers architectural typologies on customer behavior : Erbil case studies
(Anadolu Üniversitesi, 2016)
Humans are the main users of the environment in general and the built environment in particular. Several studies have investigated and analyzed human behavior and the reciprocal interaction between it and the built ...