Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGökdağ, Dursun
dc.contributor.authorYüksel, Coşgül
dc.date.accessioned2016-03-28T16:02:36Z
dc.date.available2016-03-28T16:02:36Z
dc.date.issued1989
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/10008
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sinema ve Televizyon Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 10275en_US
dc.description.abstractBu çalışmada Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesince 1986-1988 arasında uygulanan, Eğitim Önlisans radyo programları, hedef kitlenin görüşleri açısından değerlendirilmiştir. Çalışma 4 bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, önce Türklerde öğretmen ihtiyacının hangi kaynaklardan karşılandığı özetlenmiştir. Devamla 222 sayılı yasayla ortaya çıkan ortaöğrenimli öğretmenler sorununu çözmeye yönelik çalışmalar verilmiştir. AÖF'ün geliştirip uyguladığı program açıklandıktan sonra, radyonun egitsel işlevleri ve önemine değinilmiştir. Bu bölüm araştırmanın amacı, önemi, sayıltı ve sınırlılıklarıyla bitirilmiştir. İkinci bölümde araştırmanın yöntemi konusuna değinilmiştir. Araştırmanın evreni; Eskişehir il merkezinde bulunan toplam 70 ilkokulda öğretmenlik yapan ve EÖP'e kayıtlı olup 1988 öğretim yılında öğrenci olan öğretmenlerdir. Örnekleme 14 ilkokul girmiş, toplam 155 öğretmene özel olarak geliştirilen bir anket uygulanmıştır. Üçüncü bölümde, yapılan anket sonucu, elde edilen bulgular açıklanmış ve bulgular doğrultusunda yorum yapılmıştır. Buna göre; EÖP için hazırlanan radyo programlarını dinleyenlerin oranı % 16,5 dir. % 83,5'lik bir oranla programlar dinlenmemiştir. Programları dinlediğini belirtenlerin % 52,4'ünün dinlediği program sayısı 10'dan azdır. EÖP için toplam 144 radyo programı hazırlandığı düşünülürse programların pek çoğu dinlenmemiştir. Radyo programlarını dinlemeyenler, yayın saatlerinin uygun olmaması ve aynı şeylerin kitaplarda da olmasını dinlememe nedeni olarak göstermişlerdir. Dördüncü bölüm, araştırmanın genel bir özetinin yapıldığı, yargılar gözönünde bulundurularak yeni önerilerin geliştirildiği bölüm olmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectRadyo, Eğitimdeen_US
dc.titleEğitim Önlisans Radyo Programlarının öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageVI, 70 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster