dc.contributor.advisor | Gökdağ, Dursun | |
dc.contributor.author | Yüksel, Coşgül | |
dc.date.accessioned | 2016-03-28T16:02:36Z | |
dc.date.available | 2016-03-28T16:02:36Z | |
dc.date.issued | 1989 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/10008 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sinema ve Televizyon Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 10275 | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmada Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesince 1986-1988 arasında uygulanan, Eğitim Önlisans radyo programları, hedef kitlenin görüşleri açısından değerlendirilmiştir. Çalışma 4 bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, önce Türklerde öğretmen ihtiyacının hangi kaynaklardan karşılandığı özetlenmiştir. Devamla 222 sayılı yasayla ortaya çıkan ortaöğrenimli öğretmenler sorununu çözmeye yönelik çalışmalar verilmiştir. AÖF'ün geliştirip uyguladığı program açıklandıktan sonra, radyonun egitsel işlevleri ve önemine değinilmiştir. Bu bölüm araştırmanın amacı, önemi, sayıltı ve sınırlılıklarıyla bitirilmiştir. İkinci bölümde araştırmanın yöntemi konusuna değinilmiştir. Araştırmanın evreni; Eskişehir il merkezinde bulunan toplam 70 ilkokulda öğretmenlik yapan ve EÖP'e kayıtlı olup 1988 öğretim yılında öğrenci olan öğretmenlerdir. Örnekleme 14 ilkokul girmiş, toplam 155 öğretmene özel olarak geliştirilen bir anket uygulanmıştır. Üçüncü bölümde, yapılan anket sonucu, elde edilen bulgular açıklanmış ve bulgular doğrultusunda yorum yapılmıştır. Buna göre; EÖP için hazırlanan radyo programlarını dinleyenlerin oranı % 16,5 dir. % 83,5'lik bir oranla programlar dinlenmemiştir. Programları dinlediğini belirtenlerin % 52,4'ünün dinlediği program sayısı 10'dan azdır. EÖP için toplam 144 radyo programı hazırlandığı düşünülürse programların pek çoğu dinlenmemiştir. Radyo programlarını dinlemeyenler, yayın saatlerinin uygun olmaması ve aynı şeylerin kitaplarda da olmasını dinlememe nedeni olarak göstermişlerdir. Dördüncü bölüm, araştırmanın genel bir özetinin yapıldığı, yargılar gözönünde bulundurularak yeni önerilerin geliştirildiği bölüm olmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Radyo, Eğitimde | en_US |
dc.title | Eğitim Önlisans Radyo Programlarının öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | VI, 70 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |