TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu by Institution Author "Sak, Uğur"
Now showing items 1-6 of 6
-
Education programs for talented students model (EPTS) and its effectiveness on gifted students' mathematical creativity
Sak, Uğur (2013)Bu makalede Üstün Yetenekliler Eğitim Programları modeli (ÜYEP) ve programın üstün yetenekli öğrencilerin matematiksel yaratıcılıkları üzerindeki etkisi incelenmiştir. ÜYEP, üstün yetenekli ilköğretim öğrencilerine yönelik ... -
Matematik Yeteneğindeki Cinsiyet Farklılıklarının Bileşensel ve Üst %10'luk Analizi: ÜYEP Örneği
Sak, Uğur; Ayvaz, Ülkü (2017)Bu araştırmada genel matematik yeteneği ve matematik yeteneğinin alt becerilerindeki cinsiyet farklılıkları incelenmiştir. Araştırma, Anadolu Üniversitesi Üstün Yetenekliler Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi'ne (ÜYEP) ... -
Özel yetenekli öğrencilerin akademik benlik algıları üzerinde büyük balık-küçük gölet etkisi
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi; 0000-0001-6887-3244; Tokmak, Fatih; Sak, Uğur; Akbulut, Yavuz (2021)Benzer yetenek düzeyindeki öğrenciler düzey gruplaması olmayan karma sınıflarda yüksek akademik benlik algısına, düzey gruplaması olan homojen sınıflarda ise daha düşük akademik benlik algısına sahip ... -
Türkiye’de Üstün Yeteneklilerin Eğitiminin Eleştirel Bir Değerlendirmesi
Sak, Uğur; Ayaş, Bahadır; Sezerel, Bilge Bal; Öpengin, Ercan; Özdemir, Nazlı N.; Demirel-Gürbüz, Şule (2015)Türkiye'de üstün yeteneklilerin eğitimi son yıllarda büyük değişim yaşamıştır. Üstün yeteneklilerin eğitimindeki yeniliklerin ve yasal düzenlemelerin Türkiye'nin evrensel ajandasına uygun olarak ortaya çıktığı ve şekillendiği ... -
Üstün yetenekliler eğitim programları modeli (ÜYEP) ve sosyal geçerliği
Sak, Uğur (2011)Bu makalede Üstün Yetenekliler Eğitim Programları (ÜYEP) modelinin genel yapısı ve modelin sosyal geçerliği üzerine yapılan araştırmalar sunulmuştur. ÜYEP, ilköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin örgün eğitimlerine paralel ... -
Yaratıcı Zıt Düşünme Tekniğinin (YAZID) Sosyal Geçerliği
Eker, Abdullah; Sak, Uğur (2016)Bu araştırma, YAZID'ın öğrenci algılarına göre etkililiğini ve sosyal geçerliğini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemi Eskişehir'deki üç devlet okulunda eğitim gören, 6., 7. ve 8. sınıf düzeyindeki 307 ...