Ara
Toplam kayıt 13, listelenen: 1-10
Trends and Patterns in Massive Open Online Courses: Review and Content Analysis of Research on MOOCs (2008-2015)
(Athabasca University Press, 2017)
To fully understand the phenomenon of massive open online courses (MOOCs), it is important to identify and map trends and patterns in research on MOOCs. This study does so by reviewing 362 empirical articles published in ...
Trends in Distance Education Research: A Content Analysis of Journals 2009-2013
(Athabasca University Press, 2015)
This study intends to explore the current trends in the field of distance education research during the period of 2009-2013. The trends were identified by an extensive review of seven peer reviewed scholarly journals: The ...
Measuring Self-Regulation in Self-Paced Open and Distance Learning Environments
(Athabasca University Press, 2018)
Previous studies have described many scales for measuring self-regulation; however, no scale has been developed specifically for self-paced open and distance learning environments. Therefore, the aim of this study is to ...
Ağ Toplumu ve Bilgi
(2014)
Dijital çağda küreselleşmenin ve değişimin önemli bir dinamiği bilgidir. Bu çalışma kapsamında alanyazında yer alan dağıtık bulgular özetleme ve sentezleme yapılarak araştırma konusu ile ilişkilendirilmiş; bilginin tanımı, ...
Açık Eğitsel Kaynaklardan Açık Eğitsel uygulamalara: Türk yükseköğretimi bağlamında ekolojik bakış açısıyla bir değerlendirme
(Anadolu Üniversitesi, 2019)
Eğitimde açıklık; birçok evrensel değeri niteleyen, felsefi dayanakları olan, kapsamlı ve çok boyutlu bir kavramdır. Bu özelliği, eğitimde açıklık kavramını kendi ekolojisinde değerlendirmeyi önemli ve gerekli kılmaktadır. ...
Vizyon 2023: Türkiye’de açık ve uzaktan öğrenme alanında somut ve soyut teknolojiler bağlamında eğilimler
(Anadolu Üniversitesi, 2019)
Değişim ve dönüşümün hızla gerçekleştiği, teknolojinin hayatı algılama şeklimiz kadar öğrenme süreçlerini de etkilediği yirmi birinci yüzyıl dünyasında stratejik planlama yapabilmek için öngörü çalışmalarına ihtiyaç vardır. ...
Evaluation Criteria for Interactive E-Books for Open and Distance Learning
(Athabasca University Press, 2015)
The aim of this mixed method study is to identify evaluation criteria for interactive e-books. To find answers for the research questions of the study, both quantitative and qualitative data were collected through a ...
Açık ve Uzaktan Öğrenmede Sorularla Zenginleştirilmiş Etkileşimli Video Kullanımı
(2017)
Bu çalışmanın amacı, uzaktan öğrenenlere yönelik geliştirilen sorularla zenginleştirilmiş etkileşimli videoların kullanımına ilişkin öğrenenlerin görüşlerinin alınması ve bu görüşlere bağlı olarak kullanılabilirlik, öğrenen ...
Dropout Patterns and Cultural Context in Online Networked Learning Spaces
(Int Council Open & Distance Education, 2019)
Dropout is a major concern in networked learning practices, however, little is known about the issue within the perspective of cultural contexts. On this basis, cultural context and dropout patterns were examined through ...
Bot-teachers in hybrid massive open online courses (MOOCs): A post-humanist experience
(Australasian Soc Computers Learning Tertiary Education-Ascilite, 2018)
Networked technologies have created many learning opportunities and led to new learning models such as massive open online courses (MOOCs). However, MOOCs are an evolving learning model that are even today changing according ...