dc.contributor.author | Erdoğan, Serap | |
dc.contributor.author | Parpucu, Nurbanu | |
dc.contributor.author | Boz, Menekşe | |
dc.date.accessioned | 2019-10-18T19:25:55Z | |
dc.date.available | 2019-10-18T19:25:55Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.issn | 1305-3515 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpjMU56QXpNdz09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/11261 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı sayı ve işlemler ile ilgili eğitim materyallerinin okul öncesi dönem çocuklarının matematik becerisine etkisini incelemektir. Araştırmada karma bir desen kullanılmıştır. Nicel veri toplama ve değerlendirmelerin yanı sıra nitel veri toplama süreci de araştırma kapsamına dahil edilmiştir. Araştırma deseni olarak çocukların matematik becerilerini geliştirmeyi hedefleyen sayı ve işlemler ilgili eğitim materyallerinin etkisinin incelenmesi için yarı deneysel araştırma deseni tercih edilmiştir. Araştırma bir deney iki kontrol grubu bulunmaktadır. Araştırmanın örneklem grubunu Eskişehir ili MEB bağlı bağımsız anaokulları içerisinden amaçlı örnekleme yöntemiyle belirlenen okullardan tesadüfi örnekleme yöntemiyle 60-72 ay grubu okul öncesi eğitimi gören çocuklar oluşturmuştur. Deney grubunda 17 çocuk, kontrol grubunda 19 ve ikinci kontrol grubunda 17 olmak üzere toplam 53 çocuk araştırmaya dahil edilmiştir. Bu araştırmada veri toplama aracı olarak TEMA-3 Erken Matematik Yeteneği Testi kullanılmıştır. Ayrıca çocuklarda meydana gelen gelişimleri tespit edebilmek amacı ile gözlem ile veriler toplanmıştır. Araştırma sürecinde sayı ve işlemler ile ilgili eğitim materyalleri öğretmen ve araştırmacılar tarafından geliştirilmiştir. Uygulama sürecinde çocukların dört hafta boyunca haftada iki saat sayı ve işlemleri içeren eğitim materyalleri ile öğretmen müdahalesi olmadan oynamaları sağlanmıştır. Araştırmanın nicel verileri için 2x3 karma ANOVA kullanılarak analiz edilmiştir. Nitel verilerin analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda deney grubunda yer alan çocukların lehine anlamlı düzeyde bir farklılık bulunmuştur. Nitel verilerin analiz sonuçlarına göre çocukların matematiği anlamasında yetişkin rehberliğinin etkili olduğu görülmüştür. Ayrıca, çocukların akıl yürütme stratejilerinin birbirlerinden farklı olduğu da gözlenmiştir. Eğitim materyallerinin kullanımı sırasında çocukların birbirlerini izleyerek de öğrendikleri sonucu ortaya çıkmıştır | en_US |
dc.description.abstract | The aim of the study is to examine the effects of educational materials concerning numbers and operations on mathematic ability of preschool children. In the study, mixed method has been used. Both quantitative data and qualitative data obtained in the scope of the study. Quasi-experimental design was used to reveal the effects of educational materials concerning numbers and operations on mathematic ability of preschool children. There were one experimental and two control group. The sample of the study included 6072 months children selected by random sampling from the independent schools depending on National Education Ministry in Eskisehir city center which are chosen by convenient sampling. There were 17 children in experimental group, 19 children in one of the control group and 17 children in the second control group. As data collection tool, Test of Early Mathematics Ability Test (TEMA-3) was used. Also, observation and video records were used to identify the development of the children throughout the process. Educational materials concerning numbers and operations were developed by the experimental group teacher and the researchers during the research process. Children played with these materials along four weeks, two hours in a week without any interference of the teacher. Quantitative data was analyzed by 2x3 mixed ANOVA. Qualitative data was analyzed by content analysis. The results of the study showed that there was a significant difference in mathematic performance on behalf of the children in the experimental group. The results obtained from qualitative data showed that guidance of an adult is so crucial for children to understand mathematics. Moreover, it was observed that children had different reasoning strategies and children could learn by observing each other along the usage of the educational materials | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Sayı ve İşlemlerle İlgili Eğitim Materyallerinin Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Matematik Becerisine Etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The Effects of Educational Materials Focusing on Numbers and Operations on Mathematical Ability of Preschool Children | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | İlköğretim Online (elektronik) | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 16 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1777 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1791 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Erdoğan, Serap | |