Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErişti, Suzan Duygu
dc.date.accessioned2019-10-18T19:26:00Z
dc.date.available2019-10-18T19:26:00Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1300-2899
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpneU1EQXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/11315
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı görsel sanatlar alanındaki öğretmen adaylarının resim-iş öğretmenliği kavramına ilişkin algılarını ortaya koydukları metaforlar ve bu metaforlara ilişkin düşünceleri çerçevesindeki görüşleri aracılığı ile belirlemektir. Bu amaçla araştırma verileri 2014-2015 güz döneminde Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü'nde araştırmacı tarafından yürütülen Bilimsel Araştırma Yöntemleri dersi kapsamında 40 öğretmen adayından elde edilmiştir. Araştırma verileri sosyal paylaşım ağları aracılığı ile ve açık uçlu sorulardan anket formları aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde nitel araştırma yöntemlerinden tematik analiz tekniği kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının resim-iş öğretmenliği kavramı algılarına ilişkin metaforlar bisiklet kar tanesi, galaksi, kapan, basketbol koçluğu, cesaret, gökkuşağı, özgürlük gibi dikkat çekici birçok tema içermekte ve çok çeşitlilik göstermektediren_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the fine arts education teacher candidates’ perception about concept of teacher through metaphors. This qualitative study applied phenomenology as research method. The research was carried out by participating of 40 teacher candidates at Anadolu University, Faculty of Education, and Department of Fine Arts Education through the Research Methodologies lesson directed by the researcher, in 2014-2015 fall semester. The research data were collected by the social network sharing of the participants and by an open-ended questionnaire. Thematic analysis technique which is a qualitative research method were used to analyze the data. Teacher candidates explained the concept of teacher with much more categorized metaphors such as bicycle snowflake, galaxy, snatch, basketball coaching, courage, rainbow, freedom.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleThe Metaphoric Perception of Teacher Candidates Related ‘Fine Arts Teacher’ Concepten_US
dc.title.alternativeGörsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının ‘Resim-iş Öğretmenliği’ Algılarına İlişkin Metaforlaren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage265en_US
dc.identifier.endpage280en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorErişti, Suzan Duygu


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster