Ara
Toplam kayıt 13, listelenen: 1-10
İlköğretim 5. Sınıf Fen Bilgisi Dersinde Öğrencilere Kazandırılan Öğrenme Stratejilerinin Öğrencilerin Akademik Başarıları Üzerindeki Etkisi
(2006)
Bu araştırmada, ilköğretim 5. sınıf fen bilgisi dersinde öğrencilere ka- zandırılan öğrenme stratejilerinin öğrencilerin akademik başarıları ve ha- tırda tutma düzeyleri üzerindeki etkilerini ortaya koymak amaçlanmıştır. ...
Türkiye'deki Öğretmen Yetiştirme Sistemine Karşılaştırmalı Bir Bakış
(2006)
Bu bildiride, Türkiye'de uygulanmakta olan öğretmen yetiştirme modelinin, farklı ülkelerdeki uygulamalar bağlamında karşılaştırılarak irdelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, Türkiye'de halen uygulanmakta olan model, ABD, ...
Sosyal Bilgiler Dersinde Güncel Olay Kullanımının Öğrencilerin Sosyal Problemlere Duyarlılıklarına Etkisi
(2017)
Araştırmanın amacı, 6. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde güncel olay kullanımının öğrencilerin sosyal problemlere duyarlılıklarına etkisinin araştırılmasıdır. Araştırma karma yöntem desenlerinden gömülü desene göre ...
İlköğretimde I. Kademede Bilimsel Tutum Ve Davranış Kazandırmada Fen Bilgisi Dersinin Etkililiğine İlişkin Öğretmen Görüşleri
(2007)
İlköğretimde mihver derslerden biri olan Fen Bilgisinin temel amaçlarından biri, öğrencilerde bilimsel merakın uyandırılması, bilimsel tutum ve becerilerin geliştirilmesi ve bunların davranışa dönüştürülmesidir. Bu ...
Etik Lider Olarak Okul Yöneticilerinin Özelliklerine ve Davranışlarına İlişkin Ortaöğretim Öğretmenlerinin Görüşleri (Eskişehir İli Örneği)
(2016)
Bu araştırmanın genel amacı Eskişehir Odunpazarı ve Tepebaşı ilçelerine bağlı ortaöğretim örgütlerinde görev yapan öğretmenlere göre etik lider olarak okul yöneticisinin nasıl olması gerektiğini belirlemektir. Bu genel ...
The Adaptation of Abridged ACRA Learning Strategies Scale for High School Students: Validity and Reliability Analyses11
(2015)
Bu çalışmada, Arias ve Justica (2003) tarafından geliştirilmiş olan 'Kısaltılmış ACRA Öğrenme Stratejileri' ölçeğinin lise öğrencileri için uyarlama çalışmasının yapılması amaçlanmıştır. Ölçek, öncelikle Türkçeye çevrilmiş, ...
Okul Yöneticileri Açısından Etik Liderlik
(2016)
Bu araştırmanın genel amacı Eskişehir ili Tepebaşı ve Odunpazarı ilçelerinde ortaöğretim okullarında görev yapan okul yöneticilerine göre etik lider olarak okul yöneticilerinin özelliklerini, liderlik özelliklerini, ...
Uluslararası Öğrencilerin Kültürel Uyum Sürecine Yönelik Tasarım Tabanlı Araştırma Yaklaşımına Dayalı Çevrimiçi Oryantasyon Uygulamasının Geliştirilmesi
(2017)
Araştırma; uluslararası öğrencilerin Türk kültürüne ve çevreye uyum sürecinde kullanılabilecek bir çevrimiçi sistemden içerik beklentilerinin belirlenmesi, bu çevrimiçi sistemin tasarlanması ve hazırlanan çevrimiçi sistemin ...
Primary School Teachers' Views About Global Education in
(2016)
Problem Durumu: Bugün, teknolojik ve bilimsel gelişmelerin yoğun etkisiyle ekonomiden siyasete, spordan doğal felaketlere kadar birçok alanda ve sorunda dünya dinamiklerinin sürekli olarak değiştiği bir çağ yaşanmaktadır. ...
ACRA-Yükseköğretim Öğrenme Stratejileri Ölçeğinin Uyarlanması Çalışması
(2014)
Bu çalışmanın amacı, ACRA-Yükseköğretim Öğrenme Stratejileri ölçeğinin geçerlik, güvenirlik çalışmasının yapılarak Türk yükseköğretim öğrencileri için uyarlamadır. Yükseköğretim için kullanılan "ACRA-Yükseköğretim Öğrenme ...