Erişim şekli için "info:eu-repo/semantics/openAccess" Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 153, listelenen: 1-20
-
Active and Democratic Citizenship Education and its Challenges in Social Studies Classrooms
(2014)Problem Durumu: Türkiye'de vatandaşlık eğitimi, Osmanlı İmparatorluğu'ndan 2000'liyıllara kadar edilgen ve görev odaklı bir özellik gösterirken Avrupa Birliği üyelik süreciyle birlikte etkin ve demokratik vatandaşlık ... -
Amerika ve Türkiye'ye evrim karşıtlığının eğitim politikaları ve uygulamalarına yansıması
(2009)Bu makalede ABD ve Türkiye'deki fen eğitim programları ve öğretim uygulamalarında evrim teorisine nasıl yer verildiğinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Ayrıca, ABD ve Türkiye'de birbirine benzer özellikler taşıyan ... -
An Analysis of Texts in Turkish Coursebooks Studied At Open Education Secondary School
(Anadolu University, 2015)Head spinning pace of change and development in information and technology has not yet discredited coursebooks as the major classroom tool and equipment. Coursebooks, as they have always been, are still the primary source ... -
Analyzing the Coaching Based Professional Development Process of a Special Education Teacher
(EDAM, 2017)It is of paramount significance for teachers to develop themselves professionally, improving their theoretical knowledge, practice, and technological skills, as these elements bear a definitive influence on their teaching ... -
An Application of the Action-Based Approach in French Language Teaching: A Qualitative Case Study
(Hacettepe University, 2017)This research aims to develop tasks based upon projects founded on action-based approach and the application of these tasks in French Language Teaching and to reveal their influences on the reinforcement of the motivation, ... -
Assessing an environment designed for the popularization of mathematics
(2012)Bu çalışmanın amacı matematiğin popülerleştirilmesine yönelik tasarlanan bir eğitim-öğretim ortamının değerlendirilmesidir. Söz konusu ortam, alana özgü bazı teori ve yaklaşımlar üzerine inşa edilmiş ve Eskişehir Matematik ... -
Assessment of Arm Lymphedema and Late Skin Side Effects in Breast Cancer Patients Who Recieved Postoperative Adjuvant Radiotherapy
(2018)Objective: To investigate factors leading to arm lymphedema and late side effects involving the skin in breast cancer patients who received postoperative adjuvant radiotherapy (RT). Material and Methods: Arm lymphedema and ... -
Assessment of induction to teaching program: Opinions of novice teachers, mentors, school administrators
(Horizon Research Publishing, 2018)This research aimed at evaluating Induction to teaching Program according to the opinions of novice teachers, mentors and administrators is a qualitative research carried out in the pattern of phenomenology. The data of ... -
Aydınlatıcı Program Değerlendirme Modeli*
(2016)Bu çalışmada, eğitimde program değerlendirme modellerinden biri olan ancak Türkiye'de günümüze kadar yapılmış program değerlendirme çalışmalarında neredeyse hiç kullanılmamış ve Türkçe kaynakları oldukça yetersiz olan ... -
Ayla Çınaroğlu’nun “keçi masalı” adlı eserinde toplumsal bilinç eğitimi
(2007)Sağlıklı bir toplum ancak toplum bilinci gelişmiş bireylerle mümkündür. Toplumsal bilinç insan haklarına ve temel özgürlüklere saygılı olmayı, insanlar arasında demokrasiyi, toplumsal adaleti, dayanışmayı ve dostluğu ... -
Aytül Akal’ın Masallarıyla Çocukta Çevre Bilinci Geliştirme
(2008)Çevre tüm canlıların yaşamında önemli bir rol oynamaktadır. Temiz bir çevrede yaşamak bütün insanların ortak isteğidir. Zira çevreden en çok yararlanan insanlar, ama en çok kirleten de yine insanlardır. Son yıllarda özellikle ... -
Bilgisayar Kaygı Düzeyleri Farklı Öğretmen Adaylarının Stresle Başa Çıkma Davranışları
(2004)Araştırmada, farklı düzeyde bilgisayar kaygısına sahip öğretmen adaylarının, stresle başa çıkma düzeylerinin ve stresle başa çıkma biçimlerinin çeşitli değişkenler açısından farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. ... -
Bir Ortaokul Matematik Öğretmeni ve Öğretmen Adayının Matematiksel Söylemleri
(2017)Bu araştırmada matematiksel iletişim bağlamında eğitim almış bir ortaokul matematik öğretmen adayı ile bu eğitimi almamış olan belirli bir mesleki deneyime sahip bir ortaokul matematik öğretmeninin matematiksel söylemlerinin ... -
Cebirsel düşünme sürecinde örüntüden fonksiyona öğretim
(2010)Matematik eğitimcilerinin uzun yıllardır önemle üzerinde çalıştıkları fonksiyon kavramı hala öğrenciler için bir güçlük kaynağı olmaktan çıkamamıştır. Fonksiyonel ilişki, fonksiyon kavramının başlıca önkoşul bilgisi ... -
The Construct Validity of Felder-Soloman Index of Learning Styles (ILS) for the Prospective Teachers
(2016)Öğrenme sürecine ilişkin önemli bir bireysel farklılık olan öğrenme stili, öğrenenin öğrenme özelliklerini ve öğrenme sürecinde tercih ettiği yolları ifade eden bir kavramdır. Alanyazında yer alan öğrenme stillerini ... -
A Critical Examination of My Qualitative Research Efforts in Turkey
(2015)Günümüzde araştırmacılar araştırma paradigmalarını bilmeliler ve herhangi bir yöntemle araştırmalar düzenlemek ve değerlendirmek için dogmatik olamayan tutumlar ve beceriler geliştirmelidirler. Türkiye'de nitel araştırmalara ... -
The current state of digitalization: Digital native, digital immigrant and digital settler
(2013)21. yüzyılda eğitim, gerek öğrenci gerekse öğretmen boyutunda dijital bir bölünmeyi yaşamaktadır. Endüstriyel çağın öğrencileri olan “dijital göçmenler” den birçok anlamda farklılıklar gösteren ve dijital kültür içinde ... -
Çevrimiçi uzaktan öğrenme: bir araştırma gündemine doğru
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Olaf Zawacki-Richter ve Terry Anderson’un editörlüğünü üstlendiği Çevrimiçi uzaktan öğrenme: bir araştırma gündemine doğru adlı kitap daha önce Zawacki-Richter’in 2009 yılında gerçekleştirdiği Delphi çalışmasında belirlemiş ... -
Dede korkut hikâyelerinde yer alan değerler
(2013)Günümüz toplumlarında yaşanan değer bunalımı nedeniyle okulda gerçekleştirilecek planlı değer eğitimi etkinlikleri gittikçe önem kazanmaktadır. Destan, şiir, hikâye gibi edebi ürünler değer eğitimi için önemli kaynaklardır. ... -
Değişmeyen Algılar, Değişmeyen Sorunlar: Öğrenci-Öğretmen-Veli Bağlamında İlkokul Görsel Sanatlar Dersi
(Anı Publishing, 2019)Bu araştırmanın amacı, öğrenci, öğretmen ve velilerin görüşleri doğrultusunda ilkokul Görsel Sanatlar dersinin incelenmesidir. Araştırmada, nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde olgubilim araştırma deseni kullanılmıştır. ...