Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorCeyhan, Aydoğan Aykut
dc.date.accessioned2019-10-19T17:26:50Z
dc.date.available2019-10-19T17:26:50Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1301-3904
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRNeU9ETTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14328
dc.description.abstractGünümüzde, internetin sağlıksız kullanımı bireylerin yaşamlarında çeşitli problemlere yol açabilmektedir. Nitekim, internet bağımlılığı ergenler arasında önemli bir risk faktörü haline gelmiştir. Bu araştırma ergenlerin problemli internet kullanım düzeyleri ile cinsiyet, devam ettikleri okul türü, sınıf, başarı düzeyi, aileden ve arkadaşlardan algıladıkları sosyal destek düzeyleri ve haftalık ortalama internet kullanım süresi arasındaki ilişkileri ortaya koymayı amaçlamaktadır. Yöntem: Araştırma, Eskişehir il merkezindeki resmi liselere devam eden 307 lise öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri, Problemli İnternet Kullanımı Ölçeği, Algılanan Sosyal Destek Ölçeği ve Kişisel Bilgi Anketi yoluyla elde edilmiştir. Sonuçlar: Çoklu regresyon analizi sonuçları; internet kullanım süresinin, sınıf düzeyinin ve okul türünün problemli internet kullanımının önemli yordayıcıları olduğunu göstermiştir. Tartışma: Araştırma bulguları; ergenlerin internet kullanım süresinin yüksek olmasının, lisenin ilk yıllarına ve endüstri meslek lisesine devam etmelerinin onların problemli internet kullanımı geliştirmelerinde önemli risk faktörleri olduğunu göstermektedir. Etkili rehberlik hizmetlerinin ve müdahale stratejilerinin geliştirilmesinde bu faktörlerin dikkate alınması önemli katkılar sağlayabilir.en_US
dc.description.abstractObjective: Misuse of internet can lead to various problems in individuals' lives. Thus, internet addiction has become an important risk factor for youth. The present study aims to determine the relationship between Turkish adolescents' problematic internet use and gender, school types, grade, achievement levels, perceived social support from family and friends and weekly average Internet use duration. Method: The study was carried out with 307 students enrolled in public high schools in Eskişehir. The data was obtained with Problematic Internet Use Scale, Perceived Social Support Scale and Information Questionnaire. Results: The multiple regression analysis showed that the duration of Internet use, grade and school type were signifi cant predictors of problematic internet use. Discussion: The findings revealed that the adolescents' longer duration of internet use, attending junior grades of high school and vocational high schools are important risk factors which are associated with problematic internet use. Taking these factors into consideration can provide signifi cant contributions in the development of effective guidance services and intervention strategies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.titleErgenlerin problemli internet kullanım düzeylerinin yordayıcılarıen_US
dc.title.alternativePredictors of adolescents’ problematic internet use levelsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalÇocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage85en_US
dc.identifier.endpage94en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorCeyhan, Aydoğan Aykut


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record