Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKılıç, Çiğdem
dc.contributor.authorKöse, Yavuzsoy Nilüfer
dc.contributor.authorTanışlı, Dilek
dc.contributor.authorÖzdaş, Aynur
dc.date.accessioned2019-10-19T17:27:09Z
dc.date.available2019-10-19T17:27:09Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TnpjMU16VTE=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14477
dc.description.abstractBu araştırma, ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin süsleme konusundaki van Hiele geometrik düşünce düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma Eskişehir il merkezinde yer alan bir ilköğretim okulunun 5. sınıfına devam eden toplam 9 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri nitel araştırma yöntemlerinden biri olan klinik görüşme tekniğiyle toplanmıştır. Verilerin analizinde, Callingham (2004) tarafından geliştirilmiş olan betimleyici kodlama anahtarına benzer bir kodlama anahtarı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin süsleme konusunda van Hiele geometrik düşünce düzeylerinden görsel ve analitik düzeyde yer aldıkları görülmüştür. Ayrıca, öğrencilerin matematik dersi başarı düzeyleri ile süsleme etkinliklerindeki van Hiele geometrik düşünce düzeyleri arasında bir ilişki olduğu da belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThis research has been conducted to determine fifth grade students' van Hiele geometric thinking levels in tessellation. The research was conducted in a primary school in Eskişehir. 9 fifth grade students were chosen as participants. Data were collected through clinical interviews. In data analysis descriptor code key, which is similar to a key code, developed by Callingham (2004) were used. As a result, it was obtained that the fifth grade students' van Hiele geometric thinking levels in tessellation are visual and analytic. Besides, it was determined that there is a relation between students' mathematical achievement and van Hiele geometric thinking levels in tessellation.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Süsleme Etkinliklerindeki van Hiele Geometrik Düşünce Düzeylerinin Belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermining the Fifth Grade Students van Hiele Geometric Thinking Levels in Tessellationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage11en_US
dc.identifier.endpage23en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorAltunsoy, Ferhat


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster