dc.contributor.author | Yaşar, Şefik | |
dc.contributor.author | Çengelci Köse, Tuba | |
dc.contributor.author | Bayır, Ömür Gürdoğan | |
dc.date.accessioned | 2019-10-19T17:27:11Z | |
dc.date.available | 2019-10-19T17:27:11Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.issn | 1303-0876 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpZeE1qSXdNQT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/14493 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı, Sosyal Bilgiler Öğretim Programının gelecekte nasıl olması gerektiğini, yapılan çalışmalara göre ortaya koymaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerine dayalı olarak doküman incelemesi tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın veri kaynaklarını Sosyal Bilgiler Öğretim Programını tüm ögeleriyle ya da yalnızca kimi ögeleri ile ele alan çalışmalar oluşturmaktadır. Bu çalışmalar 2005-2011 yılları arasında yapılmış olan, Yüksek Öğretim Kurumunun tez arşivinde erişime açık olan doktora ve yüksek lisans tezleri, ULAKBİM veri tabanında taranan makaleler ve Sınıf Öğretmenliği Eğitimi, Sosyal Bilimler Eğitimi sempozyumunda sunulmuş ve tam metin olarak basılan bildirilerdir. Araştırmanın verileri programın ögeleri göz önünde bulundurularak betimsel analiz tekniği ile analiz edilmiştir. Sonuç olarak, Sosyal Bilgiler Öğretim Programının amaç, içerik, öğretme-öğrenme süreci ve değerlendirme boyutlarında yapılan program değerlendirme çalışmaları ışığında sürekli geliştirilmesi gerektiği söylenebilir. Araştırmada elde edilen sonuçlar bağlamında, gelecekteki Sosyal Bilgiler Öğretim Programının özelliklerine yönelik öneriler getirilmiştir | en_US |
dc.description.abstract | Main purpose of this study is to describe how Social Studies Education Program should be in the future according to results of the evaluation studies. Document analysis based on qualitative research methods was used in the study. In this context, data of the study comprised studies which examines Social Studies Education Program in terms of components of the program. Doctoral dissertations and master’s theses in Higher Education Council archive, articles indexed by data base of ULAKBIM, printed presentations of Primary School Education Teacher Education, Social Studies Education Symposium which were done from 2005 to 2011were included in the study. Descriptive analysis technique was used in the study. To conclude, it can be said that attainments, content, teaching-learning process, and assessment process of Social Studies Education Program should be renewed continuously according to program evaluation studies. Recommendations were presented for the future of Studies Education Program in light of the results of this study | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal Bilimler | en_US |
dc.subject | Disiplinler Arası | en_US |
dc.title | Türkiye’de Geleceğin Sosyal Bilgiler Öğretim Programı Nasıl Olmalıdır? | en_US |
dc.title.alternative | How Should Social Studies Education Program Be in the Future in Turkey? | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.issue | Özel Sayı | en_US |
dc.identifier.startpage | 67 | en_US |
dc.identifier.endpage | 81 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |
dc.contributor.institutionauthor | Çengelci Köse, Tuba | |