Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSever, Demet
dc.date.accessioned2019-10-19T17:27:18Z
dc.date.available2019-10-19T17:27:18Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRRNE9Ea3hNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14535
dc.description.abstractÖğrencilerin küresel ısınma ile ilgili farkındalığının yükseltilmesi ve çevreye duyarlı bireyler olarak yetişmelerinde öğretmenlere önemli görevler düşmektedir. Öğretmenlerin iyi birer çevre eğitimci olmaları, onların konu alanındaki doğru bilgi birikimleri ile ilgilidir. Bu çalışmanın amacı Türkiye ve İngiltere’de fen bilimleri alanında öğrenim gören öğretmen adaylarının küresel ısınma konusundaki farkındalık ve bilgi düzeylerinin belirlenmesidir. Nitel özellikteki araştırmanın verileri Türkiye’de öğrenim gören 7 ve İngiltere’de öğrenim gören 7 öğretmen adayıyla gerçekleştirilen yarı-yapılandırılmış görüşmeler ile toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz yönteminden yararlanılmış, öğretmen adaylarının görüşleri tematik olarak kodlanmıştır. Araştırma verilerinden elde edilen sonuçlar hem Türkiye’de hem de İngiltere’de öğrenim gören öğretmen adaylarının küresel ısınma konusunda yeterli bilgi ve farkındalık düzeylerine sahip olmadıklarını ortaya koymuştur.en_US
dc.description.abstractTeachers have important roles in raising awareness of students about global warming and educating them as environmentally conscious individuals. Being a good environmental educator is related with the knowledge of the teachers in the area. The aim of the study is to identify the level of awareness and knowledge about global warming of science teacher candidates' who are studying in Turkey and United Kingdom. In this qualitative research data was obtained from 14 teacher candidates (7 from Turkey, 7 from United Kingdom) via semi- structured interviews. In data analysis procedure descriptive analysis method was utilized and teacher candidates' comments were coded thematically. Findings revealed that neither teacher candidates in Turkey nor those in United Kingdom have adequate awareness and knowledge about global warming.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleScience teacher candidates’ thoughts about global warming Studying in Turkey and United Kingdomen_US
dc.title.alternativeTürkiye ve İngiltere’deki fen bilimleri alanında öğrenim gören öğretmen adaylarının küresel ısınmaya yönelik düşüncelerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1212en_US
dc.identifier.endpage1221en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster