dc.contributor.author | Güven, Meral | |
dc.date.accessioned | 2019-10-19T17:27:27Z | |
dc.date.available | 2019-10-19T17:27:27Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.issn | 1304-0278 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T1RBMk56UTA= | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/14587 | |
dc.description.abstract | Son yıllarda, çağdaş toplumdaki bireylerin sahip olması gereken önemli özelliklerden birisi de bilgi okuryazarlığıdır. Bilgi okuryazarlığı, bilgiyi etkili biçimde yönetebilme becerisidir. Bu becerinin içerisinde, her türlü bilgiye ulaşma, bu bilgilerin içinden gerekli olanları ayırt etme, kendi bilgileri ile birleştirme, değerlendirme, kullanma ve yeniden düzenleme yer almaktadır. Bu beceriler, öğrenmeyi öğrenme becerileri olarak da görülebilir. Bu beceriler, öğrencilere öğretmenler tarafından kazandırılabilir. Ancak, öğretmenlerin bilgiyi bulma ve kullanma becerilerini öğrencilerine kazandırabilmeleri için kendilerinin de bu konuda yeterli olmaları, başka bir deyişle bilgi okuryazarı olmaları gereklidir. Bu nedenle öğretmenlerin de bilgi okuryazarlığı konusunda eğitilmeleri gereklidir. Bu çalışmanın amacı, alanyazına dayalı olarak, bilgi çağı ile birlikte üzerinde sıkça durulan bilgi okuryazarlığı, öğrenmeyi öğrenme ve öğretmen eğitimi kavramlarının bir ilişki ağı içerisinde ele alınıp, öğretmen eğitimi programlarında bilgi okuryazarlığının nasıl ele alınabileceğinin irdelenmesidir. | en_US |
dc.description.abstract | In recent years, one of the important characteristics that an individual of the modern society should have is information literacy. Information literacy is an ability to manage information effectively. This skill includes reaching all kinds of information, distinguishing the information that is necessary, combining it with his/her own information and evaluating, using and re-organizing this information. These skills can be considered as the abilities to learn how to learn. These skills can be taught to students by teachers. However, for teachers to teach their students the abilities to find and use information, the teacher themselves should be proficient in this issue; in other words, they should be information-literate. For this reason, teachers should also be trained on the issue of information literacy. The aim of this study, considering the concepts of information literacy, learning to learn and teacher training all in a relation with each other, is to examine how information literacy can be handled in teacher training programs, depending on the related literature. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal Bilimler | en_US |
dc.subject | Disiplinler Arası | en_US |
dc.title | Information Literacy: Learning To Learn and Teacher Training | en_US |
dc.title.alternative | Bilgi Okuryazarlığı: Öğrenmeyi Öğrenme ve Becerileri Değerlendirme | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 7 | en_US |
dc.identifier.issue | 24 | en_US |
dc.identifier.startpage | 20 | en_US |
dc.identifier.endpage | 36 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |
dc.contributor.institutionauthor | Güven, Meral | |