Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTürküm, Ayşe Sibel
dc.contributor.authorKızıltaş, Ayşe
dc.contributor.authorSarıyer, Ayşen
dc.date.accessioned2019-10-19T19:56:29Z
dc.date.available2019-10-19T19:56:29Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.issn1302-1370
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TnpBd09UZzQ=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14953
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Anadolu Üniversitesi öğrenci ve personelinin yaşadıkları güçlükleri, uzmanlara ilişkin beklentilerini ve Psikolojik Danışma ve Rehberlik Merkezi'nde sunulan hizmetlerden yararlanmama nedenlerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Veriler 1096 öğrenci ve 383 personelden toplanmıştır. Bulgular ekonomik sınırlılıklar, aile özlemi, gelecek kaygısı, ders çalışma, yanlış yeme alışkanlıkları gibi güçlüklerin yoğun olarak yaşandığını yansıtmaktadır. Güçlüklerin, öncelikle aile ve arkadaşlarla paylaşıldığı, yardım alanındaki profesyonellerin en az oranda tercih edildiği gözlenmiştir. Psikolojik yardım alınabilecek uzmana ilişkin beklentilerin büyük bir kısmının gerçekçi olmasına karşın, az sayıda da olsa gerçekçi olmayan beklentilerin geliştirildiği gözlenmiştir. Kişisel engellerin merkezde yürütülen çalışmalara katılmamada ağırlık kazandığı saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate university students' and personel' expectations from professionals and reasons for not getting help from the Counseling and Guidance Center at Anadolu University related with some variables. Data were collected from 1096 students and 383 personnel. Findings indicated that subjects experienced financial problems, home-sickness, future anxiety, difficulties related to study habits, and bat eating habits. In terms of dealing with these problems both the students and the personnel preferred to share their problems with their family members and close friends. Helping professions were the least preferred ones. It was observed that, although most of the subjects had realistic expectations about the professionals, a few of them had unrealistic ones. Personal barriers explained a great percentage of the reasons about not demanding help from Counseling and Guidance Center.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKonu Ataması Yapılmamışen_US
dc.titleAnadolu Üniversitesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik Merkezi'nin Hedef Kitlesinin Psikolojik İhtiyaçlarına İlişkin Ön Çalışmaen_US
dc.title.alternativePilot Study of Psychological Needs of Target Group of Anadolu University Counseling and Guidance Centeren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTürk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue21en_US
dc.identifier.startpage15en_US
dc.identifier.endpage27en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorDemirci, Betül


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster