Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDuy, Baki
dc.contributor.authorYıldız, Mehmet Ali
dc.date.accessioned2019-10-19T19:56:30Z
dc.date.available2019-10-19T19:56:30Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpJME5UUXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14968
dc.description.abstractZorbaca davranışların erinler arasında oldukça sık yaşanılan bir sorun olduğu ve özellikle zorba ve kurban olma ile çeşitli psikososyal değişkenler arasında ilişki olduğu araştırma bulgularıyla ortaya konulmuştur. Bu çalışmanın amacı, farklı zorbalık statülerine sahip olan ilköğretim ikinci kademede öğrenim gören erinleri okula bağlanma ve yalnızlık düzeyleri açısından karşılaştırmaktır. merkezindeki ilköğretim okullarına devam eden 415 (K= 214, E= 201) 6., 7. ve 8. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Okula bağlanma bağlamında kurbanlar ve izleyiciler ile zorbalar arasında kurbanlar ve izleyiciler lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Öte yandan izleyiciler, zorba ve kurban öğrencilerden daha fazla arkadaşa bağlanma düzeyine sahipler. Öğretmene bağlanma açısından gruplar arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Ayrıca, yalnızlık değişkeni bağlamında farklı zorbalık statülerine sahip öğrenciler arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Cinsiyetin zorbalık statüsünü belirmede anlamlı bir değişken olduğu görülmektedir.en_US
dc.description.abstractPrevious studies indicated that bullying was quite pervasive among early adolescents and associated with some psychosocial correlates. Thus, the purpose of the present study was to investigate associations among different bully status (victim, bully, bully/victim and bystander), school attachment and loneliness among early adolescents. The sample of the study was comprised of 415 students (F= 214, M= 201) coming from three elementary schools representing different socio-economic groups in Diyarbakır city center. There were significant differences among students with different bully status in terms of school attachment and attachment to friends, but not attachment to teachers. Moreover, there was no significant difference among students with different bully status. Findings also suggest that gender is a significant variable in identifying bully status. Findings of the study were discussed with regard to current literature.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleFarklı Zorbalık Statüsüne Sahip Erinlerde Okula Bağlanma ve Yalnızlıken_US
dc.title.alternativeSchool Attachment and Loneliness in Early Adolescents with Different Bully Statusen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEğitim ve Bilimen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume39en_US
dc.identifier.issue174en_US
dc.identifier.startpage173en_US
dc.identifier.endpage188en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorDuy, Baki


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster