dc.contributor.author | Baran, Nimet | |
dc.contributor.author | Cavkaytar, Atilla | |
dc.date.accessioned | 2019-10-19T19:57:03Z | |
dc.date.available | 2019-10-19T19:57:03Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.issn | 1305-3515 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TnpjMU1EZzQ= | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/15153 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; işverenlerin zihin engelli bireylerin (ZEB) istihdamlarına ilişkin görüş ve önerilerinin neler olduğunu belirlemektir. Araştırma ZEB’in çalıştığı işyerlerindeki 20 işverenle gerçekleştirilmiştir. Bu araştırma, durum saptamaya yönelik betimsel bir çalışmadır. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır. Araştırma sonuçları, işverenlerin, ZEB’in istihdam edilebilmeleri için sorumluluk, teknoloji, uyum, ekip çalışması, iletişim ve akademik beceriler aradıklarını ortaya koymaktadır. Bunun yanı sıra ZEB’in iş ve işyeri deneyimlerinin arttırılmasının ve işe göre hazırlanmalarının önemli olduğu, okulların toplumu ve aileleri bilgilendirme konularına ağırlık vermesi gerektiği sonucu ortaya çıkmaktadır. Araştırma sonunda; ZEB’in istihdamlarında ne tür becerilerin göz önünde bulundurulduğu, bu bireylerin istihdam olanaklarının arttırılması konusunda bireylere sunulan eğitim hizmetlerinde hangi noktalar üzerinde ağırlıklı durulması gerektiği işveren görüşleri doğrultusunda ortaya konmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to determine employers' opinions and suggestions on the employment of individuals with mental retardation (MR). This descriptive study was conducted with 20 employers who hired individuals with MR. Data were collected through semi-structured interviews. Findings revealed that employers valued technological, adaptive, co-operative, communicative, academic, and responsibility skills while hiring individuals with MR. Moreover, results yielded that increasing work experience of individuals with MR, training them according to the job, and informing activities directed towards both the society and the families of these individuals were considered highly important by employers. This study puts forward, as for the employers, what skills are necessary and what kind of educational activities should be prioritized in the employment of individuals with MR. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | İşverenlerin Zihin Engelli Bireylerin İstihdamlarına İlişkin Görüş ve Önerileri | en_US |
dc.title.alternative | Opinions and Suggestions of Employers on Employment of İndividuals with Mental Retardation | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | İlköğretim Online (elektronik) | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 6 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 213 | en_US |
dc.identifier.endpage | 225 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |
dc.contributor.institutionauthor | Cavkaytar, Atilla | |