Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCavkaytar, Atilla
dc.contributor.authorÇelik, Recai Ramazan
dc.date.accessioned2019-10-19T19:57:04Z
dc.date.available2019-10-19T19:57:04Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn1303-0493
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T0RBek1EQXc=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/15157
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, zihin engelli çocuğu olan anne-babalarm okulda anne-baba katılımına ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma, Bursa il merkezinde zihin engellilere eğitim ve rehabilitasyon hizmetleri sunan bir özel eğitim ve rehabilitasyon merkezine devam eden 110 zihin engelli çocuğun anne-babasıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma, durum saptamaya yönelik betimsel bir çalışmadır. Araştırma verilerini oluşturan, zihin engelli çocuğa sahip anne-babalann okulda aile katılımına yönelik görüşleri "Okulda Aile Katılımı" isimli anketle toplanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler frekans ve yüzdelik şeklinde ifade edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara dayalı olarak, zihin engelli çocuğu olan anne-babalann çoğunluğu genel olarak okulda katılım alanlannı önemli bulmakta, gereksinim duymakta ve katılmayı istemektedirler. Okulda eğitime katılım alanlarına göre anne-babalar en çok genel ve özel sorunlanna çözüm aramak amacıyla öğretmenlerle birlikte yaptıklan toplantıları önemli görmekte, bu tip toplantılara gereksinimleri olduğu ve katılacaklannı belirtmektedirler. Bunlann yanı sıra anne-babalann çoğunluğu gönüllülüğe bağlı çalışmalan önemsiz bulmakta, bu tip çalışmalan gerekli bulmadıklan ve katılmayacaklanm görüş olarak belirtmektedirler.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to explore the perspectives of parents who have children with mental retardation (MR), about parents' participation at school. The study is a descriptive one conducted in 2002-2003 school year in Bursa with 110 parents of children with MR. The perspectives of parents were gathered by means of the "Parents' Participation at School Questionnaire". Data were analyzed with frequency and percentages. The results indicated that most of the parents in general think that parent participation is of great importance and they are in need of and want to participate. Parents find the meetings with teachers at school essential to find solutions for their general and specific problems and specifically mention that they are in need of such meetings. On the other hand, they find work on a voluntary basis insignificant and useless and assert that they will not participate in such work.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleZihin Engelli Çocuğu Olan Anne-Babaların Okulda Anne-Baba Katılımına İlişkin Görüşlerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümüen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage67en_US
dc.identifier.endpage79en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorCavkaytar, Atilla


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster