Ara
Toplam kayıt 13, listelenen: 1-10
A Review of the Use of New Generation Speech Generating Devices by Individuals with Autism
(Ankara University, Fac Educational Sciences, 2017)
By the advancement of the technology, developments are recorded in intervention and materials used for education of individuals with autism. Touch-screen mobile device has been used as a device for generating speech with ...
Raising awareness in the sustainable graphic design class
(Otago Polytechnic, 2017)
[No abstract available]
From the editors
(Anadolu University, 2019)
…
Aquatics Approaches for Children with Special Needs
(2013)
Children with special needs enjoy and success the aquatic-based exercise and play skills in a pool as an al- ternative to land-based exercise in a gym. The purpose of this presentation is to deliver basic practical strate- ...
Özel eğitimde etkinlik temelli öğretim uygulamaları
(2011)
Erken eğitimde etkili öğretim sunmada, etkinlik temelli öğretim (ETÖ) gibi doğal ortamda kullanılan öğretim tekniklerinin bir alternatif olarak önerildiği görülmektedir. Disiplinlerarası bir model olan ETÖ, etkinlikleri ...
Sınıf öğretmenlerinin özel gereksinimli öğrencilerin kaynaştırılmasına ilişkin görüşleri
(2012)
Bu araştırmada özel gereksinimli öğrencilerin kaynaştırılması uygulamalarının aksayan yönlerinin belirlenmesinde ve başarının değerlendirmesinde sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin derinlemesine araştırılması amaçlanmıştır. ...
Alternative augmentative communication systems and children with autism: Literature review
(Ankara University, 2018)
Alternative and augmentative communication systems (AAC) could prove to be useful in helping children with autism who cannot properly express themselves or use their communication skills to establish communication. AAC is ...
Descriptive Analysis and Meta Analysis of Studies Investigating the Effectiveness of Simultaneous Prompting Procedure
(Sage Publications Inc, 2019)
Researchers have investigated the simultaneous prompting (SP) procedure across three decades; however, no meta-analysis has been conducted. In the present systematic review, we conducted both a descriptive and meta-analysis ...
Özel gereksinimli bir öğrenciye toplama ve çıkarma işlem süreçlerinin öğretiminde eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği
(2010)
Bu çalışmada, tek denekli araştırma modellerinden yoklama evreli davranışlar arası çoklu yoklama modeli kullanılarak toplama ve çıkarma işlem süreçlerinin öğretiminde eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği araştırılmıştır. ...
The effects of inclusion class programmes on physical fitness for children with mental challenges
(Informa Healthcare, 2011)
Objective: The purpose of this study was to compare the effects of inclusion education programmes with special education programmes on physical fitness levels of children with mental challenges. Methods: Participants were ...