Ara
Toplam kayıt 71, listelenen: 1-10
Ortaokul öğrencilerinde üstün yetenek ve bilgisayar temelli çoklu görev durumlarının öğrenmeye etkisi
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)
Bu araştırmanın amacı; dijital teknoloji deneyimi, konuya ilgi, bilişsel yük ve çalışan bellek kapasitesi gibi değişkenlerin çoklu görev performansındaki rolünün irdelenmesi; ardından üstün yetenekli ve üstün yetenek tanısı ...
Bilişim etiği dersinin incelenmesi : öğretmen adayları ile bir durum çalışması
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)
Bu araştırmada BT öğretmen adayları için bilişim etiği öğretimine ilişkin 12 haftalık bir uygulama tasarlanması ve bu öğretim uygulamasının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda durum çalışması yaklaşımı ...
Çoklu ortamla öğrenmede konu dışı işlemleri azaltma ilkelerinin artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik ortamlarında bilişsel yük ve başarıya etkisi
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)
Bu araştırmanın amacı; Türetimci Çoklu Ortamla Öğrenme Kuramı bağlamında, konu dışı işlemleri azaltmaya yönelik ilkelerin artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik ortamlarında öğrenme çıktılarına, bilişsel yüklenmeye ve üst ...
Öğretmen adaylarının dijital bilgeliğe ilişkin yeterlik algılarının incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)
Dijital yerli-göçmen kavramlarından bağımsız olarak pedagojik bir çerçevede kazanılan dijital bilgelik özelliklerinin hem günümüz öğrencileri hem de öğretmenleri için aranan nitelikler olduğu ifade edilmektedir. Bu çalışmanın ...
Öğretmen adaylarının dönüştürülmüş öğrenme ortamlarındaki deneyimlerinin eğitim teknolojisi standartlarına yönelik özyeterliklerine, yenilikçilik düzeylerine ve çevrimiçi bağlılıklarına etkisi
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)
Araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının dönüştürülmüş öğrenme ortamlarındaki deneyimlerinin eğitim teknolojisi standartlarına yönelik özyeterliklerine, yenilikçilik düzeylerine ve çevrimiçi bağlılıklarına etkisini ...
Duygusal tasarımın çoklu ortam uygulamalarında kullanımının bilişsel yüke, motivasyona, konu ilgisine ve öğrenmeye etkisi
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)
Bu çalışmanın amacı animasyonlarda duygu aktarımını sağlayabilecek ögeleri belirlemek, bu ögeler temelinde farklı duygusal tasarım biçimlerinde geliştirilen animasyonların bilişsel yüke, motivasyona, konu ilgisine ve ...
Üniversite öğrencilerinin mobil teknolojileri kullanım amaçlarının akademik erteleme durumları ile ilişkisinin incelenmesi
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)
Erteleme olgusunun, teknolojinin gelişmiş ve planlı yaşamanın önemli olduğu toplumlarda ortaya çıktığı belirtilmektedir. Bu toplumlardaki erteleme olgusu, eğitim alanında da görülebilmekte ve mobil teknolojiler ile iç içe ...
Üniversite öğrencilerinin dijital güvenlik öz yeterlikleri ve çevrimiçi risk alma eğilimlerinin incelenmesi
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)
Hayatın her alanında vazgeçilmez kolaylıklar sunan internet teknolojileri, bireylerin iyi oluşlarını etkileyen çeşitli riskleri de beraberinde getirmektedir. Söz konusu teknolojilerin kullanım süreleri ve kullanıcı sayıları ...
Ebeveynlerin dijital rehber olarak durumlarının incelenmesi
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)
Dijital teknolojilerin kişisel ve toplumsal yaşam alanlarına entegrasyonu ile birlikte insanların bireysel ve sosyal rollerinde önemli dönüşümler yaşanmaktadır. Bu dönüşümlerin yaşandığı en önemli alanlardan biri ebeveynliktir. ...
Farklı fiziksel ortamlarda gerçekleştirilen çoklu görev durumlarının bilişsel yük ve başarıya etkisi
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)
Aynı anda birden çok iş gerçekleştirmek olarak tanımlanabilecek çoklu görev performansı alanyazında tartışmalı bir konudur. Yeni neslin çoklu görev bakımından avantajlı olduğunu dile getiren görüşler olduğu gibi çoklu görev ...