Ara
Toplam kayıt 11, listelenen: 1-10
Teaching in a digital age : Guidelines for designing teaching and learning for a digital age
(Athabasca University Press, 2017)
…
Identifying and examining degree-granting programs for distance education experts: A preliminary analysis
(IGI Global, 2015)
This chapter reveals the results of a preliminary analysis of degree-granting distance education expertise programs by identifying the programs offered by higher education institutions all around the world and examining ...
Measuring Self-Regulation in Self-Paced Open and Distance Learning Environments
(Athabasca University Press, 2018)
Previous studies have described many scales for measuring self-regulation; however, no scale has been developed specifically for self-paced open and distance learning environments. Therefore, the aim of this study is to ...
Açık ve Uzaktan Öğrenme Kurumlarının İç Kalite Güvence Sistemleri Üzerine Bir İnceleme
(2017)
Araştırmanın amacı yükseköğretimde iç kalite güvence sistemlerinin kurulması ve geliştirilmesi konusunda dünyada ve Türkiye'de faaliyet gösteren açık ve uzaktan öğrenme kurumlarına yol gösterebilecek ilkelerin belirlenmesidir. ...
Cheating and Plagiarism in E-Assessmen Students' Perspectives
(Int Council Open & Distance Education, 2018)
The aim of this study was to identify students' perceptions on cheating and plagiarism and trust in e-assessment according to their assessment experience and mode of learning as well as exploring their concerns in e-assessment. ...
Uzaktan Eğitimde Çoktan Seçmeli Soruların Güçlük ve Ayırt Edicilik Değerlerinin Soru Türlerine Göre İncelenmesi
(2017)
Bu araştırmanın amacı, Türkiye'de yükseköğretimde uzaktan eğitim bağlamında, çoktan seçmeli soruların güçlük ve ayırt edicilik değerlerinin soru türlerine göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek ve öğrencilerin ...
Açık ve Uzaktan Öğrenmede Sorularla Zenginleştirilmiş Etkileşimli Video Kullanımı
(2017)
Bu çalışmanın amacı, uzaktan öğrenenlere yönelik geliştirilen sorularla zenginleştirilmiş etkileşimli videoların kullanımına ilişkin öğrenenlerin görüşlerinin alınması ve bu görüşlere bağlı olarak kullanılabilirlik, öğrenen ...
Türkiye’de Açık ve Uzaktan Öğrenme Programlarının Akreditasyonu: Uygulamalar, Sorunlar ve Çözüm Önerileri
(2012)
Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de program akreditasyon kuruluşlarının açık ve uzaktan öğrenmeyle sunulan programların akreditasyonuna
ilişkin uygulamalarını incelemek ve bu alanda yaşanan sorunları tespit ederek çözüm ...
Using Facebook for Leveraging Sense of Community in Self-Paced Open and Distance Learning Courses
(Kassel University Press GMBH, 2018)
The purpose of this study was to investigate whether a sense of community could be enhanced via learning activities delivered through a Facebook group within a self-paced distance-learning course. A closed Facebook group ...
Addressing cheating in e-assessment using student authentication and authorship checking systems: teachers' perspectives
(Springer Heidelberg, 2018)
Student authentication and authorship checking systems are intended to help teachers address cheating and plagiarism. This study set out to investigate higher education teachers' perceptions of the prevalence and types of ...