Ara
Toplam kayıt 10, listelenen: 1-10
Postmodern Klanlarda Yer Alan Turistlerin Güdüleri: Otostopraıl Türkiye Örneği
(2018)
Bu çalışmada, Interrail Türkiye Grubuna bağlı Otostoprail grubuna üye olan postmodern turistlerin güdülerinin neler olduğunun anlaşılması amaçlanmıştır. Çalışmanın temel varsayımı, Otostoprail grubunun postmodern bir klan; ...
Geolinguistics: A Case of Balkan Immigrant Dialect Maps in Eskişehir
(2015)
Dil, farklı insan toplumlarının yaşam tarzlarını öğrenmelerinde kültürün temel bileşenlerinden bir tanesidir. Coğrafya insan ve doğal ortamı kapsayan, aynı zamanda bu veriler veya verilere bağlı özelliklerin hem kendi ...
Turizmin sosyo-kültürel boyutta ortaya çıkardığı etkilerin incelenmesi: Marmaris örneği
(2014)
Turizmin gerçekleştiği bölgede ortaya çıkardığı sosyo-kültürel etkilerin bilinmesi, bunlardan olumlu olanlarının sürdürülebilmesi, olumsuz olanların ise en aza indirgenmesi açısından önemlidir. Bu bakış açısıyla hazırlanan ...
Televizyonda Yayınlanan Gastronomi Konulu Gezi Programlarının Davranışsal Tatma Niyetine Etkisi
(2017)
21. yüzyılda kitle iletişim, ana işlevleri olan haber ve bilgi verme dışında kültürel tanıtma, eğitme, sosyalleştirme, motive etme gibi farklı işlevler de kazanmıştır. Televizyon, bu işlevleri programlar aracılığıyla sunan ...
Köroğlu Turizminin Oluşturulmasında Filmlerin Rolü
(2015)
Bu çalışmanın amacı Bolu'da Köroğlu Destanı'na dayalı turizm potansiyelini güçlendirme sürecinde filmlerin rolüne ve önemine vurgu yapmaktır. Filmler iletiler gönderebilmekte, tarihsel gerçekleri düzeltebilmekte, izleyicilere ...
Müzekart Kullanıcılarının Yarar Algıları Üzerine Bir Araştırma: Ayasofya ve Topkapı Müzeleri Örneği
(2015)
Bu çalışmada müze ve ören yerlerine ziyaretleri teşvik amacıyla satış tutundurma aracı olarak tüketicilerin hizmetine sunulan Müzekart'ın kullanıcılarının karta yönelik yarar algıları incelenmiştir. Çalışmanın verileri ...
Sosyal Bilimlerve Coğrafi Bilgi SistemleriUygulamalarıKesişiminde Mekân Kavramı
(2016)
Mekân kavramı, Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) paket programlarının kullanımının yaygınlaşması ile birlikte sosyal kuramlarda uygulama açısından daha fazla yer almaktadır. Ancak mekân kavramına yönelik coğrafya disiplini ...
Örgütsel çekicilik bağlamında otel işletmelerini rakiplerinden ayıran özellikler
(2014)
Bireylerin işyeri seçimi ile ilgili karar sürecinde örgüt- sel çekiciliğin önemli bir rolü vardır çünkü bireyler öncelikle çekici buldukları işletmelere başvurmayı dü- şünürler. İşletmelerin örgütsel çekiciliği ise, ...
Restoran Yöneticilerinin Fiziksel Kanıtların Kullanımına Yönelik Bakış Açılarının Belirlenmesi: Eskişehir Örneği
(2016)
Bu çalışmanın amacı, turizm işletme belgeli yiyecek-içecek işletmelerinden biri olan restoranların yöneticilerinin, restoranı pazarlamada ve müşterilere hizmet sunmada fiziksel kanıtlara yönelik bakış açılarını belirlemektir. ...
Sakin Şehir Yöneticilerinin Sakin Şehir Başvuru Süreci ve Sürdürülebilirliğe Yönelik Değerlendirmeleri
(2016)
Dünyada hızla gelişen sakin şehir hareketi, son yıllarda Türkiye'de de gelişim göstermeye başlamıştır. Bu hareket, şehirlerimizin sürdürülebilir destinasyonlar haline gelmesinde önemli bir araç haline dönüşmektedir. Bu ...