Başlık için Yabancı Diller Eğitimi Bölümü listeleme
Toplam kayıt 111, listelenen: 46-65
-
Jacques Derrida’da Yazı ve Anlam Oyunu
(2017)Yirminci yüzyılın ikinci yarısı, yazı üzerine sorgulamaların başladığı, yazı üzerine yazının; eleştirinin merkezine oturduğu bir döneme işaret eder. Bu sorgulamalar özünde yazının ne olduğuna değil, nasıl çalıştığına dair ... -
Kreatives Drama im Daf-Unterricht in der Türkei-Neue Wege, Neue Möglichkeiten
(2005)"Yaratıcı drama" kavramı Türkiye için yeni değil, fakat eğitim alanında fazla kullanılmadığını iddia etmek, yanlış olmaz. Son yıllarda yaratıcı drama tekniği ile öğrenme ve öğretme konusu oldukça yoğun bir şekilde gündemde ... -
Kreatives schreiben der studenten im dafunterricht mit hilfe des computers
(2010)Bu çalışma başlangıç düzeyinde olan Türk üniversite öğrencilerinin sınırlı yabancı dil bilgileri ile yaratıcı yazabildiklerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Almanca yazılı anlatım derslerinde uygulanan bilgisayar destekli ... -
L'effet Des Actıvıtes D'ecrıture Creatıve Sur L'anxıete a Ecrıre: Une Etude Avec Des Apprenants De Fle
(2016)Çalışmanın amacı, yazmaya karşı geliştirilen bir tepki olarak betimlenen, üzüntü, korku, terleme, kramp seklinde duygusal ve fiziksel olarak kendini gösteren yazma kaygısını azaltmanın bir yolu olarak yaratıcı yazma ... -
L'exploitation des films français dans l'enseignement des competences orales en fle
(2009)Özgün ve görsel-işitsel ders malzemesi olarak fransız filmleri Fransızca Yabancı Dil Öğretiminde öğrencilerin güdülenmesini arttırmaya yardım eder. Fransız filmleri değişik iletişim durumlarını gösteren sahneler sunar ve ... -
LA BANDE DESSINEE: UN EXEMPLE D'EXPLOITATION EN CLASSE DE FLE Comic Books: An Example of Application in French Language Classes
(2015)Özgün materyal kullanımının olumlu ve olumsuz yönleri artık tartışma konusu olmaktan çıkmıştır. Birçok eğitimci özgün materyalleri yabancı dil sınıflarına uyarlama ve kullanma konusunda hemfikirdirler. Zira bu materyaller ... -
La compréhension et l’expression orales en langue etrangère: Travailler avec les balados
(2011)Les apprenants de langue étrangère redoutent l’oral pour des raisons différentes comme la peur de ne pouvoir parler devant un public, de faire des erreurs et les enseignants recherchent des moyens pour venir en aide à ces ... -
La Paraphrase Sous un Angle Discursif (Cependant / Pourtant / Toutefois)
(2014)Bu çalışmada, ilk olarak 'anlam' ve 'anlamlama' arasındaki fark açıklanmış, sonra açımlama sürecinin özellikleri söylemsel açıdan ele alınmış ve iki sözce arasındaki anlamsal eşdeğerliğin belirlenmesini sağlayan ölçütler ... -
La production orale en langue etrangere: Vainer e 1'anxiete
(2012)Öğrenmekte oldukları yabandı dilde konuşmaları istenildiğinde, öğrencilerin çekindikleri hatta konuşmaktan kaçındıkları gözlenmektedir. Yabancı seslerle, yabancı kelimelerle karşı karşıya gelmek, özellikle de sözlü olarak ... -
Les activites utilisees dans l'enseignement de la langue française motivent-elles les etudiants ou non?
(2012)Yabancı dil eğitimi/öğretimi alanında günümüze kadar yapılan çalışmalar bizleri, birer öğretici olarak, öğrenmeyi öğretme süreci hakkında düşünmeye sevk etmektedir. Böyle bir yaklaşım, dilsel aktivitelerin önemli ölçüde ... -
Les Grilles d’Evaluation Critériée pour Evaluer des Performances: Exemples pour la Production Ecrite
(2017)La production écrite est un processus complexe, notamment en langue étrangère, requérant de l’apprenant la mise en œuvre de connaissances, compétences, sous-compétences, acquisitions et dont, de par ces faits, l’évaluation ... -
Les marques de repetion et de progression dans les textes des etudiants de fle
(2020)À la base de l’élaboration d’un texte, il existedeux principes fondamentaux: la cohérence et la cohésion. Tandis que la cohésion concerne au niveau linguistique du texte (les marques de référence, les connecteurs et la ... -
Linguistic patterns in PhD acknowledgements written in Turkish and english
(Asian EFL Journal Press, 2019)Acknowledgement writing has become a widespread and important academic practice in the expression of gratitude towards addressees for their assistance and it plays an essential role in the establishment of scholarly and ... -
L’utilisation des comptines dans l’apprentissage précoce d’une langue étrangère: exemples d’exploitation
(Anadolu Üniversitesi, 2020)De nos jours, nombreuses études affirment la nécessité de l’apprentissage précoce des langues étrangères. Par le biais d’un enseignement d’une langue dès l’âge précoce développe l’agilité et la flexibilité de la pensée, ... -
Motivation en apprentissage d'une langue etrangere
(2011)Motivasyon, yabancı dil öğrencilerinin başarısında önemli bir rol oynar. Zira yabancı dil öğrenimi, öğrenenin kendi -öğrenimine katkıda bulunmasını sağlayan çeşitli bilişsel strateji ve becerileri kullanmasını gerektirir. ... -
Neo-humean analysis of Turkish discourse markers "ama" and "fakat"
(2011)Bağlaçlar, kelimeler ve cümleler ararsında olduğu kadar olaylar ve konuşma eylemleri arasında da ilişkileri inşa eden önemli öğelerdir. Son yıllarda, çeşitli bağlaçların işlevleri ve söylem açısından katkıları üzerine ... -
Nezihe Meriç'in 'Suskun Ezgisi' Öyküsünde İç-Söylem Biçimleri
(2005)Özet Nezihe Meric'in Bir Kara Derin Kuyu başlıklı öykü kitabındaki 'Suskun Ezgisi' adlı öyküde, anlatıcının arka planda kaldığı ve anlatı kişisiyle özdeşleştirilecek bir bilincin baskın olduğu bir öyküleme durumu var. ... -
Orta Seviye Yetişkin Türk Öğrencilerin Derse İngilizce Katılım İstekliliğini Etkileyen Faktörler
(2017)Bu nitel çalışma, Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'nda okuyan, İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen, orta-seviye yetişkin Türk öğrenciler arasında, İngilizce iletişim kurmaya istekliliğin altında yatan ... -
Perceptual Learning Style Preferences of Gifted Vs. Non-Gifted Turkish Efl Learners
(IATED-Int Assoc Technology Education A& Development, 2015)This study aims to identify the perceptual learning style preferences of gifted secondary school EFL learners in Turkey related to their study of English and attempted to compare their preferences with their non-gifted ... -
The Play of Writing and Signification in Jacques Derrida
(Selcuk University, Fac Letters, 2017)The second half of the twentieth century indicates a period during which started the questioning of the critical and literary theory and the centralisation of the critic and the writing on the writing process. This questioning ...