Ara
Toplam kayıt 18, listelenen: 1-10
Benlik Saygısı ve Yabancı Dil Öğrenimi: Fransızca Yabancı Dil Öğrencileriyle Bir Uygulama
(2017)
Bir kişinin kendine karşı takındığı tutumlar olumlu ise, benlik saygısı yüksek; olumsuz ise, benlik saygısı düşük olarak betimlenir. Dil öğrenimi bağlamında düşük benlik saygısı, öğrencilerin dil öğrenimini olumsuz yönde ...
Yabancı Dil Öğretiminde Teknoloji Kullanımına İlişkin Hazırlanmış Lisansüstü Tezlerin İncelenmes
(2017)
Günümüzde bilgi iletişim teknolojilerinde (BİT) yaşanan gelişmeler sadece günlük yaşamımıza etkide bulunmamış, aynı zamanda öğretim ortamlarında kullanılan yeni araçların ve buna bağlı olarak yeni yöntemlerin gelişmesine ...
Un site de classe pour laproduction ecrite FLE : Quelle etait sa lacune ?
(2011)
Günümüzde, yaygın olarak kullanılan bilgisayar ve bilgi teknolojileri eğitim öğretim ortamında etkin olarak kullanılmaktadır. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fransızca Öğretmenliği Programı’nda yazılı anlatım dersini ...
Birleştirme-ıı tekniğinin Fransızca okuma dersinde öğrenilen sözcükleri hatırda tutmaya etkisi
(2011)
u araştırmanın amacı Fransız Dili ve Eğitimi Bölümü 1. sınıf öğrencilerinin Fransızca okuma dersinde kullanılan birleştirme-II tekniğinin öğrenilen yeni sözcükleri hatırda tutmaya olan etkisinin araştırılmasıdır. Araştırmada ...
Vygotsky's Sociocultural Theory and Dynamic Assessment in Language Learning
(2008)
Vygotsky’nin sosyokültürel teorisini ölçme ve değerlendirme alanına uygulayan ‘dinamik ölçme’ yabancı dil öğretimi yapılan sınıflardaki ölçme ve değerlendirme faaliyetlerine yeni bir soluk getirebilecek kapasitededir. ...
Reflectivity Through the Analysis of Teacher Talk: the Case of Pre-Service English Language Teachers
(2016)
Yansıtıcı uygulamalar, öz-değerlendirmeyi destekleyerek dil öğretmenlerinin yansıtıcı ve eleştirel düşünme seviyesini arttırması açısından önemli bulunmaktadır. Sınıf etkileşimi analizi, öğretmen yansıtmasını geliştirmenin ...
Seperate and Simultaneous Cumulative Effects of Content and Formal Chemata on Turkish EFL Learners' Reading
(2007)
Kapsamlı ve genel kabul görmüş bir okuma-anlama teorisi bulunmaması sebebiyle birçok araştırmacı, okuma sürecini, sürecin oluşturanlarını inceleyerek anlamaya çalışmaktadır. Süreci oluşturan unsurlardan iki tanesi içeriğe ...
Kreatives schreiben der studenten im dafunterricht mit hilfe des computers
(2010)
Bu çalışma başlangıç düzeyinde olan Türk üniversite öğrencilerinin sınırlı yabancı dil bilgileri ile yaratıcı yazabildiklerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Almanca yazılı anlatım derslerinde uygulanan bilgisayar destekli ...
Sahne Bilgileri ve Uyumsuz Tiyatrodan Bir Örnek: Eugene Ionesco'nun Kral Ölüyor'u
(2003)
Günümüzde örnekleri bulunan hemen tüm oyunlarda, aynı yazarın kaleminden çıkmasına karşın birbirinden farlı iki metin bulunmaktadır. Bunlar, kökenleri Fransızca olup Türkçe'de de kullanılan "didascalie" ve "répliques", ...
Weste Wat Jemeint Is?" the Role of Spoken German in Turkey in the Language Education At University
(2017)
Bu çalışmada Alman diline has konuşma dili özellikleri ve bireysel ifade ediş biçimleri üzerinde durulmaktadır ve yabancı dil öğretiminde bu tür özelliklerin destekleyici işlevi olduğundan yola çıkılmaktadır. Başka bir ...