Başlık için Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 157, listelenen: 37-56
-
Gazete Haberlerinde Etik Standartların Yükseltilmesinde Okur Temsilcisinin Rolü
(2006)Medya kuruluşlarında ve özellikle gazetelerde okur temsilcisi (ombudsman) uygulaması son yıllarda tüm dünyada giderek yaygınlaşmaktadır. Okurların gazete içerikleri hakkındaki şikayetlerini dinleyerek onlara her hafta ... -
Gazetelerde Görsel Tasarım Yanlılığı
(2005)Haber söyleminde yapısal yanlılık okunduğu zaman anlaşılabilir, aynı şekilde haberin görsel tasarımı da bir araç olarak kullanıldığında haberde yanlılık görülebilir. Bir haberin sayfadaki tasarımıyla gösterilmesi ya da ... -
Gelenekselden Yeniye Medya İşletmeciliği Kavramının Tarihsel Gelişimi ve Yaşanan Dönüşümler Üzerine Bir Değerlendirme
(2017)Geçmişten günümüze baktığımızda, medya işletmeciliği kavramının medya araçlarının çeşitlenmesi ile birlikte geliştiği görülmektedir. Bu çalışma, geleneksel medya işletmeciliğinden yeni medya işletmeciliğine evrilen süreci, ... -
A gender perspective on social media tagging: The case of Twitter hashtags of Gezi Park protests
(University Jaume I, Servei Comunicacio Publicacions, 2016)Gezi Park Protests are undoubtedly one of those recent mass protests occupying an important place in the global agenda. The protests were initially to oppose the construction of the 19th century Ottoman Artillery Barrack ... -
Golf turistlerinin seyahat güdülerine ve bilgi kaynaklarına dayalı iletişim stratejileri: Belek uygulaması
(2013)Bu çalışmanın amacı golf turistlerinin seyahat güdülerine ve gidecekleri destinasyonu seçerken kullandıkları bilgi kaynaklarına dayalı iletişim stratejileri önermektir. Araştırma, Türkiye'yi golf turizm pazarında temsil ... -
Göçmenlerin Uyum Sağlama Sürecinde Yaşadıkları Çatışmalar ve Sayısal Topluluklar
(2018)Bireyler göç ettikleri yerlerde oluşturdukları topluluklarla, karşılaştıkları sorunlarda birbirlerine destek olmakta ve böylece göç edilen yeni yerlere uyum sürecini kolaylaştırmaktadırlar. Oluşturulan bu topluluklar her ... -
Görsel Kültür ve Görsel Okuryazarlık
(2017)Görsel okuryazarlık son dönemlerde yükselişe geçen görsel kültür ürünlerini anlamak, onlar üzerinde düşünmek ve bu ürünleri üretebilmek bağlamında önem kazanmaktadır. Bu makalenin amacı bilgi ve bilgi yayılım biçimlerinin ... -
Görsel/İşitsel Bir Dil: Video Klip
(2005)Televizyon bir sanat dalı değil. Ama televizyonun yarattığı kendine özgü sanatlar var: Video Art ve Video Klip. Video klip, sinema, televizyon, video, bilgisayar görselliğinin müzikle bir bireşimi. Bir müzik parçasına ... -
Gösteri Dünyasında Kadın Oyunculara Yönelik Cinsiyetçi Yaklaşım ve Bir Örnek Olay: Fat Actress
(2006)Pek çok iş alanında olduğu üzere gösteri dünyasında da kadınlara yönelik cinsiyetçi ve eşitsiz uygulamalar söz konusudur. Kadın oyuncuların yaşları ve bedenlerindeki dönüşüm bir role tercih edilmelerinde olumsuz faktörler ... -
Gümüş Bromür'den Görüntünün Sayılaştırılmasına
(2007)Fotoğraf günümüzde birçok sanat dalı gibi teknolojik gelişimden ziyadesi ile etkilenmiş ve bunun doğal bir sonucu olarak oldschool tabir edebileceğimiz eski yöntemleri savunan ve dijital fotoğraf makineleri ile çekilerek ... -
Gündelik yaşam ve sosyal paylaşım ağları: Twitter ya da "pıt pıt net"
(2010)Bu çalışma, sosyal paylaşım ağlarından Twitter'm gündelik yaşamla ilişkisi üzerinedir. Gündelik yaşamın akışı içinde kullanıcıları içeriği tüketen üreticiler olarak kabul ederek, Twitter'm hangi amaçla, ne sıklıkla, nasıl ... -
Güzellik kadınlar için nasıl vaade dönüşür: Kadın dergilerindeki kozmetik reklamları üzerine bir inceleme
(2010)Günümüz toplumlarında güzellik ve fiziksel cazibe kadınlar için her zaman önemli bir durum olarak sunulmuştur. Bu süreç içinde kadın dergileri de bir öneri kaynağı olarak ticari ürünler aracılığıyla ideal güzellik ... -
Gıda Reklamlarının İddia Ettikleri: Dergi Reklamları Üzerine Bir İnceleme
(2016)Günümüzde beslenme ve sağlık arasındaki belirgin bağlantıları sağlayan tıbbi araştırmalardaki ilerlemelere bağlı olarak, tüketicilerin besin ve sağlık bilgisine olan ilgilerindeki artışı kabul eden pazarlamacılar, reklamlarda, ... -
Haber Yapma Sürecinin Belirleyici Unsurları ve Basın Ahlakı
(2005)Çalışma, gazetecilerin habercilik görevlerini yerine getirirken haberin toplanmasından yayınlanmasına kadar geçen editoryal süreçte haber içeriklerine etki eden unsurları ortaya koymaktadır. Haber içerikleri üzerinde ... -
Is there a distinctive British cinema?
(2010)Araştırma; anlatı teması, sinematik tür veya mizansen açısından özgün karakteristiklerden bariz bir şekilde yoksun olmasının sebeplerini saptamak için, İngiliz sinema tarihinin belli başlı kritik birleşme noktalarını ... -
İfade özgürlüğü açısından ağ tarafsızlığı kavramı ve türkiye'deki hukuki düzenlemeler ve pratik uygulamaları
(2013)Ağ tarafsızlığı' (net neutrality), İnternet'in yaygınlaşmaya başladığı ve gündelik hayatın vazgeçilmezleri arasına girdiği 1990'ların sonunda ortaya atılmış ve hakkındaki tartışmaların hala yoğun biçimde sürdüğü bir ... -
İklim Değişikliğinin Sivrisinek Kaynaklı Hastalıklar Üzerine Etkisi
(2017)Küresel ısınma, sera gazlarının etkisinden dolayı ortalama yüzey sıcaklığının artması olarak tanımlanır. Bu durum iklim modellerinin de değişmesine neden olmaktadır. Bilim insanları küresel ısınmanın özellikle hastalık ... -
İletişim Eğitimcilerinin ve Öğrencilerinin Perspektifinden Kamusal Yayıncılık Örneği Olarak TRT Radyoculuğu
(2007)Günümüzün çok seçenekli iletişim ortamı içerisinde radyoların genel dinlenirlik oranları ve dinleyicilerin alışkanlıkları dikkatle incelenmekte ve sorgulanmaktadır. İletişim araçları arasındaki rekabetin yüksek olduğu bu ... -
İletişim fakültesi öğrencilerinin toplumsal cinsiyet farkındalığı ve cinsiyetçi şiddetle ilgili görüşleri
(2013)Bu çalışmada dört farklı üniversitenin iletişim fakültelerinde yapılan bir anket çalışmasının verileri irdelenmektedir. Geleceğin medya profesyonelleri arasında cinsiyetçi şiddet ve kadın hakları konusunda bilgi ve ... -
İnternet Haberciliği ve Aktif İzlerkitle İlişkisi Çerçevesinde Etik Tartışmalar
(2005)İnternet hızla gelişip yaygınlaşırken kendinden önce varolan kitle iletişim araçlarının "geleneksel" nitelemesiyle tanımlanmasına yol açtı. Bu tanımlamayı gerekli kılan temel etmenlerden birisi, aynı zamanda internetin ...