Başlık için Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 157, listelenen: 82-101
-
Okulun Penceresinden: Gazetecilik Öğrencilerinin Barış Kültürü ve Kültürel Çeşitlilik Kavrayışları
(2007)Bu çalışma, iletişim fakültelerinde gazetecilik eğitimi alan son sınıf öğrencilerinin barış kültürü ve çokkültürcülüğe ilişkin yaklaşımlarının yaygın haber üretim pratiklerine ve kendi haber yazım süreçlerine yansıma ... -
Organizational change and applicability of Six Sigma Management Model in the Turkish National Soccer Team
(Gdansk University Physical Education & Sport, 2018)Background: In recent years, the Six Sigma Methodology has been primarily applied to the enhancement of performance. The purpose of this study was to implement Six Sigma Management Models in the Turkish National Soccer ... -
Otomobil Reklamlarında Yerleşik Toplumsal Cinsiyet Kalıpları: Türkiye'de Yayınlanan Televizyon Reklamları Üzerine Bir Çalışma
(2006)Toplumsal cinsiyet, hayatın her alanında karşımıza çıkan, pek çok kurum ve pratikle ilişkili bir olgudur. Günlük yaşantımızın önemli parçalarından biri olan reklamlar da mesajlarını bazen yerleşik toplumsal cinsiyet ... -
Örgüt Kültürü ve Örgütsel İletişim Arasındaki İlişkinin Örgüte Bağlılık ve İş Tatminine Etkisi: Başarı Teknik Servis A.Ş'de Bir Uygulama
(2008)Örgütler arası rekabetin hızla arttığı günümüz iş dünyasında, rekabette üstünlüğün dayandığı temeller de değişmektedir. Örgütler rekabette başarının sadece araştırma?geliştirme, modern pazarlama, teknoloji gibi faktörlerle ... -
“Örgüt Kültürü” ve “İletişim Doyumu” İle Bireysel Özellikler Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi: Bir Uygulama Örneği
(2009)Güçlü örgüt kültürünün ve yüksek iletişim doyum düzeyinin örgütler üzerindeki olumlu etkileri çok sayıda ancak ayrı ayrı araştırmalarda ortaya konulmuştur. Ancak bu iki önemli unsurun bireysel özelliklerle ve birbirleriyle ... -
Örgütlerde Sosyal Medya Kullanımı: Sosyal Medya Algıları, Amaçları ve Kullanım Alışkanlıkları
(2017)Kamu kurum ve kuruluşlarından küçük ölçekli işletmelere kadar tüm örgütler stratejik yönetim, örgütsel iletişim ve halkla ilişkilerini giderek sosyal medya ile uyumlu hale getirmektedirler. Örgütler, sosyal medyanın nasıl ... -
Örgütsel iletişimin işgörenlerin duygu gösterimlerinin yönetimine olan etkisi
(2010)Bu çalışma “duygusal emek” kavramı konusunda yürütülmüştür. 1983 yılında Arlie Russell Hocshchild tarafından kaleme alınan “The Managed Heart: Commercialization of Human Feelings – Yönetilen Kalpler: Duyguların Ticarileştirilmesi” ... -
Örgütsel İletişim Sürecinde Yöneticilerin Duygularını Yönetebilme Yeterlilikleri
(2009)Yöneticilerin başarılı bir iletişimci olabilmeleri için duygularını farkedip onları en iyi şekilde yönetebilmeleri gerekmektedir. Yöneticilerin çoğunlukla duygularını açığa çıkarmaları bir zayıflık olarak nitelendirilebileceği ... -
Örgütsel Sinisizm: Eskişehir ve Alanya'daki Otel İşletmelerinde Bir Uygulama
(2008)Küreselleşme, yoğun rekabet ortamı, teknolojide görülen baş döndürücü yenilikler örgütleri etkilerken; işletme birleşmeleri ve satın almalar, işletmelerin yeniden yapılanma, küçülme, hiyerarşik kademelerin azaltılması ... -
Parti içi demokrasi ve siyasal iletişime katkıları
(2010)Demokrasinin işleyişine ivme kazandıracak olan siyasal partilerdir. Siyasal iletişimi başlatacak, kitlelere projeleri ve politikaları anlatacak, onları kendi yanlarına çekecek ve siyasal katılıma motive edecek olan da ... -
The "physician on call patient engagement trial" (POPET): measuring the impact of a mobile patient engagement application on health outcomes and quality of life in allergic rhinitis and asthma patients
(Wiley-Blackwell, 2015)BackgroundIn this prospective, multicenter, randomized, controlled, double-blind study, we investigated the impact of a mobile patient engagement application on health outcomes and quality of life in allergic rhinitis (AR) ... -
Popülerleşme Sürecindeki Altkültür Temsilcilerinin Yaşadığı Çatışmalar: Joker Örneği
(2018)Sosyal bir varlık olan insan, gündelik hayatta ve iş yaşamında diğer bireylerle etkileşim halindedir. Bireyler bu etkileşime iletişim yoluyla dâhil olmaktadırlar; duygularını, düşüncelerini ve isteklerini paylaşma eyleminde ... -
Propaganda aracı olarak fotomontaj: İrfan Demirkol1 örneği
(2012)Fotoğraflar gerçekliği aktardıkları inancıyla propaganda amaçlı oldukça sık kullanılmışlardır. Özellikle fotomontajlar kolay elde ediliyor olmaları ve metne olan gereksinimi azaltmaları nedeni- yle mesaj aktarmada etkili ... -
Psikanalitik kuramın sinemadaki yansımaları: Aynadaki ötekimiz ve Biz
(2021)Sigmund Freud, ruhsal arayış ve bozuklukların tedavisinde kullanılmaya başlanmış bir psikoterapi tekniği ve yöntemler bütünü olan psikanalizi tanımlayıp, tüm hayatı boyunca psikanalitik kuramı geliştirmeye yönelik çalışmalarını ... -
Radyo ve televizyonlardaki sağlık konulu yayınlara yönelik RTÜK’e yöneltilen bildirimler üzerine bir içerik analizi çalışması
(2012)Türkiye’de sağlık konulu yayınlardaki artışla birlikte yayın içeriklerine yönelik eleştiriler de her geçen gün artmaktadır. Bu çalışmada, ülkenin radyo ve televizyon yayıncılığı alanında düzenleyici ve denetleyici kurumu ... -
The Recondite Revolution in Film Criticism, 1955-1970
(2007)1960'lar, film eleştirisinin doğasında ve işlevinde daha önceki birçok şeyin etkili bir şekilde reddini içeren radikal bir değişime tanıklık etti. Bu makale, bu değişimin doğasını, dönemin politik ve ideolojik gelişmeleriyle ... -
Reklamdan kaçınma bağlamında geleneksel ve modern film izleme ortamlarının genç izleyiciler üzerinden karşılaştırılması: Netflix ve sinema salonları örneği
(Erciyes Üniversitesi, 2020)Gelişen teknoloji gündelik hayat pratiklerimizi büyük bir hızla değiştirmeye ve dönüştürmeye devam etmektedir. Söz konusu alanlardan biri de modern bireyin film izleme alışkanlığı olarak ele alınabilir. Yeni iletişim ... -
Reklamlarda Toplumsal Cinsiyet Kavramı: 1960-1990 Yılları Arası Milliyet Gazetesi Reklamlarına Yönelik Bir İçerik Analizi
(2007)Toplumsal cinsiyet kavramı, toplum tarafından empoze edilen ve beklenilen, erkeklik ve kadınlıkla ilişkilendirilmiş sosyal ve kültürel normları içermektedir ve kavramın toplumdaki yansıması kadına ve erkeğe atfedilen ... -
Sayfa tasarımı ve kurumsal kimlik oluşturma: Türkiye'deki ulusal gazetelerin birinci sayfaları üzerine bir araştırma
(2010)Sayfa tasarımı, düşüncenin kağıt üzerine iletilmesindeki ilk adımdır. Bilgileri düzenler, önemli yerleri işaret eder, yayını estetik kılar. Kısacası bilginin aktarılmasında çok önemli rol üstlenir. Önemli kitle iletişim ... -
Sayısal çağda sayısal radyo yayıncılığı: Sayısal ses yayın (DAB) teknolojisi ve Türkiye'deki yansıması
(2009)Türkiye, Avrupa Birliği’ne uyum süreci içinde pek çok yeni yasal düzenlemeleri yerine getirmektedir. Bu süreç içinde sayısal yayıncılık alanında da, düzenlemeler için girişimde bulunmuştur. 2014 yılında sayısal yayına geçme ...