Başlık için Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 157, listelenen: 100-119
-
Sayfa tasarımı ve kurumsal kimlik oluşturma: Türkiye'deki ulusal gazetelerin birinci sayfaları üzerine bir araştırma
(2010)Sayfa tasarımı, düşüncenin kağıt üzerine iletilmesindeki ilk adımdır. Bilgileri düzenler, önemli yerleri işaret eder, yayını estetik kılar. Kısacası bilginin aktarılmasında çok önemli rol üstlenir. Önemli kitle iletişim ... -
Sayısal çağda sayısal radyo yayıncılığı: Sayısal ses yayın (DAB) teknolojisi ve Türkiye'deki yansıması
(2009)Türkiye, Avrupa Birliği’ne uyum süreci içinde pek çok yeni yasal düzenlemeleri yerine getirmektedir. Bu süreç içinde sayısal yayıncılık alanında da, düzenlemeler için girişimde bulunmuştur. 2014 yılında sayısal yayına geçme ... -
Simge Kavramı ve Bir Film Çözümlemesi: Karşılaşma
(2007)Sinemanın bir eğlence aracı olmadığı gerçeğinden yola çıkıldığında ve sinemanın bir iletişim dizgesi olduğu kabul edildiğinde sinema dilinin önemi ortaya çıkmaktadır. Kuşkusuz bu dilin okunması için dilin izleyici tarafından ... -
Sinemada Anlamın Oluşma Sürecine Bir Örnek: Nerdesin Firuze
(2006)Filmin kendine özgü bir dili vardır. Sinema kendi dili içerisinde anlamı oluşturmak için pek çok göstergeden yararlanır. Yönetmen de yapıtıyla izleyicilere iletmek istediklerini bu göstergeler aracılığı ile aktarır. Böylece ... -
Sinemada Yıldız İmgesi: James Dean ve Asi Gençlik (Rebel Wıthout a Cause-1955)
(2016)Hemen her toplumda insanlar, içlerinden bazılarını belirli nitelikleri nedeniyle, kendilerinden daha üstün ve ulaşılmaz görme eğiliminde bulunmuşlardır. Tarihte pek çok örneği olan bu kişiler, başarıları ile bir toplumu ... -
Sivil İtaatsizlik Örneği Olarak “Cumartesi Anneleri” Eylemlerinin Türkiye Basınındaki Sunumu
(2007)Türkiye’de gerçekleşen sivil itaatsizlik eylemlerinden biri olan “Cumartesi Anneleri” eyleminin 1997 yılında, Türkiye basınında, sağ basını temsilen Hürriyet, Türkiye ve Yeni Şafak gazetelerinde, sol basını temsilen de ... -
SMS Reklamlarına Yönelik Tüketici Tutumları
(2009)Mobil telefonların kullanımındaki hızlı artış, hem pazarlamacılar hem de reklamcılar için yeni bir mesaj aktarım platformu yaratmıştır. Mobil telefonların popülerliğindeki artış ile beraber, Kısa Mesaj Hizmetleri (SMS) ... -
Sosyal ağ kullanımı: sosyal kazanımlar, kendini gerçekleştirme ve aidiyet
(Akdeniz Üniversitesi, 2020)Sosyal ağ kullanımı uyum sürecini tamamlamış ve oldukça yüksek penetrasyon oran - larına ulaşmış günümüzdeki önemli olgulardandır. Bu ağların ortaya çıktığı günden itibaren en önemli kitlesini öğrenciler oluşturmaktadır. ... -
Sosyal Medyada Kurum Kimliği Yönetimi: Türkiye'nin En Büyük 500 Şirketi Üzerine Bir Araştırma
(2017)Sosyal medya hem bireyler hem de kurumlar açısından günümüzün en önemli iletişim araçlarından biri haline gelmiştir. İşletmeler, organizasyonlar, kurum ve kuruluşlar sosyal medyayı hedef kitleleri ile iletişim kurmada ... -
Sosyal Medyada Otosansür: Facebook Örneği
(2016)Herkesçe kabul edildiği gibi İnternet, iletişimin geçmişe göre daha kolay gerçekleşmesine yardımcı olmaktadır. Dünyanın küçüldüğü algısını da beraberinde getiren bu görüş, bu küçük dünya içindeki etkileşimlerin daha hızlı ... -
Sözsüz Yakınlık Ölçeğinin Türkçe Versiyonu İçin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
(2017)Bu araştırmanın amacı Richmond, McCroskey ve Johnson (2003) tarafından geliştirilen Sözsüz Yakınlık Ölçeğini (SYÖ) Türkçeye uyarlamak ve ölçeğin geçerlik ve güvenirlik analizlerini gerçekleştirmektir. Araştırmaya Anadolu ... -
Steam Dünyası: Dijital Oyun Bloglarına Yönelik Bir Değerlendirme
(2016)Sanal dünyalarda varlığını sürdüren işletmelerin ortaya çıkışı, internet ağlarının global pazarda varlık göstermesi, özellikle Web 2.0 teknolojisinin yaygınlık kazanması ile ve kullanıcı tarafından oluşturulan içeriğin bir ... -
Suriye Haberlerinin Türkiye Basınında Çerçevelenişi
(2016)Haber çerçeveleri, bireysel çerçeveleri etkileyen oluşturan ilk basamak olarak görülmektedir. Yapılan araştırmalarda savaşın, çatışmaların ve toplumsal olayların basına yansıdığı dönemlerde, haber çerçevelerinin daha ... -
Sınıflar arası mücadelede yeni bir dönemeç: Türkiye'de 2008 krizi
(2010)Türkiye ekonomisinin küresel kapitalizme eklemlenme süreci büyük ölçüde ekonomik krizlerin zorladığı koşullar içerisinde gerçekleşmiştir. 2008 krizinin de diğerleri gibi küresel kapitalizme eklemlenme yolunda yeni bir ... -
Tarihsel Bir Karşıtlığın Tezahürü: 2002 Sonrası Türk Korku Filmlerinde Bilim-Din Çatışması
(2017)Din ile bilim arasındaki tarihsel çekişme veya çatışmanın modern bilim paradigmasının ortaya çıkışıyla başladığı ileri sürülebilir. Bu tarihi çatışmanın günümüzde de geçerliliğini büyük ölçüde koruduğu söylenebilir. Dünya ... -
Taşra, gelenek ve toplumsal cinsiyet: Dar alanda kısa paslaşmalar
(2008)Serdar Akar’ın ikinci filmi Dar Alanda Kısa Paslaşmalar 1980’li yılların başında sevimli ve gelişmeye açık bir Anadolu şehri olan Bursa’nın, geleneksel değerlerin hüküm sürdüğü/başat olduğu bir semtinde geçmektedir. Film ... -
Teacher immediacy behaviors and participation in computer mediated communication
(2009)Few concepts in instructional communication literature have received as much attention as teacher immediacy. However, educational communication scholars have thoroughly studied immediacy behaviors mainly in traditional ... -
Technocapitalist (tele)vision: The Wideshows and Infomercials in Japanese Television
(2007)Etnografik veri toplama yöntemlerinden yararlanılan bu çalışmada, Japon televizyon yayıncılığının hızla tecimselleşen türlerinden Wideshowların üretim süreçleri, eleştirel ekonomi-politik yaklaşımla incelemektedir. Japon ... -
Televizyon Ekranından İnternet'e: Melez Bir Tür Olarak "Sınıf 2010
(2014)Televizyon yayıncılığı 2000'li yıllara gelindiğinde, gerek teknolojik altyapısı gerekse organizasyon yapısı ve yayınladığı içerikle, 1980'ler ve 1990'lardaki tek hakim kitle iletişim aracı olduğu dönemden gözlemlenebilen ... -
Televizyon Haberlerini Okumak: Çocuk İzleyicilere Göre Televizyon Haberlerinden Yansıyan Türkiye
(2008)21. yüzyılın en geniş hedef kitleye ulaşabilen ve etki düzeyi en yüksek kabul edilen kitlesel iletişim aracı televizyon, kuşkusuz aynı zamanda birey ve toplum için en önemli sosyalleşme araçlarından biri olarak da ...