Başlık için Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 157, listelenen: 114-133
-
Tarihsel Bir Karşıtlığın Tezahürü: 2002 Sonrası Türk Korku Filmlerinde Bilim-Din Çatışması
(2017)Din ile bilim arasındaki tarihsel çekişme veya çatışmanın modern bilim paradigmasının ortaya çıkışıyla başladığı ileri sürülebilir. Bu tarihi çatışmanın günümüzde de geçerliliğini büyük ölçüde koruduğu söylenebilir. Dünya ... -
Taşra, gelenek ve toplumsal cinsiyet: Dar alanda kısa paslaşmalar
(2008)Serdar Akar’ın ikinci filmi Dar Alanda Kısa Paslaşmalar 1980’li yılların başında sevimli ve gelişmeye açık bir Anadolu şehri olan Bursa’nın, geleneksel değerlerin hüküm sürdüğü/başat olduğu bir semtinde geçmektedir. Film ... -
Teacher immediacy behaviors and participation in computer mediated communication
(2009)Few concepts in instructional communication literature have received as much attention as teacher immediacy. However, educational communication scholars have thoroughly studied immediacy behaviors mainly in traditional ... -
Technocapitalist (tele)vision: The Wideshows and Infomercials in Japanese Television
(2007)Etnografik veri toplama yöntemlerinden yararlanılan bu çalışmada, Japon televizyon yayıncılığının hızla tecimselleşen türlerinden Wideshowların üretim süreçleri, eleştirel ekonomi-politik yaklaşımla incelemektedir. Japon ... -
Televizyon Ekranından İnternet'e: Melez Bir Tür Olarak "Sınıf 2010
(2014)Televizyon yayıncılığı 2000'li yıllara gelindiğinde, gerek teknolojik altyapısı gerekse organizasyon yapısı ve yayınladığı içerikle, 1980'ler ve 1990'lardaki tek hakim kitle iletişim aracı olduğu dönemden gözlemlenebilen ... -
Televizyon Haberlerini Okumak: Çocuk İzleyicilere Göre Televizyon Haberlerinden Yansıyan Türkiye
(2008)21. yüzyılın en geniş hedef kitleye ulaşabilen ve etki düzeyi en yüksek kabul edilen kitlesel iletişim aracı televizyon, kuşkusuz aynı zamanda birey ve toplum için en önemli sosyalleşme araçlarından biri olarak da ... -
Televizyon Programı İçeriği Dereceleme Sembollerinin Kullanımı ve Ebeveyn Yönlendirmesi
(2008)Ebeveynler çocuklarını televizyon programlarının zararlı olabilecek içeriğinden koruma çabası içerisindedirler. Bu çabaya yardımcı olması için Ekim 2006 tarihinde Türkiye’de akıllı işaretler olarak adlandırılan yaş ve ... -
Televizyon Reklamlarında Çocuğa İlişkin Toplumsal Cinsiyet Rollerinin Sunumu
(2007)Toplumsal cinsiyet, toplum tarafından dayatılan ve beklenilen, erkeklik ve kadınlıkla ilişkilendirilmiş sosyal ve kültürel değerleri içerir. Sosyalleşmeden ve sosyal bağlamdan çıkarılan kavramın toplumdaki yansıması kadına ... -
Televizyon ve gazetede reklamdan kaçınmayı etkileyen değişkenler
(2010)Bu çalışmada televizyon ve gazete mecrasına yönelik reklamdan kaçınmayı etkileyen değişkenler incelenmiştir. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak yüz yüze anket kullanılmış ve 527 kişi ile anket yapılmıştır. Çalışmada ... -
Televizyondaki Canlı Yayınlarda Zaman Kavramının Yapılandırılması
(2008)Televizyon; görüntüsü ve sesi ile algılamalarda değişikliklere yol açarak, geçen nesnel zamanı, öznel zaman haline getirmektedir. Geçen zamanı ilgi çekici hale getirmeyi başaran televizyon bunu teknolojinin ve insan algısının ... -
TOJDE: Electronic publishing and a review of ten years' experience in Turkey
(2012)This review examines The Turkish Online Journal of Distance Education (TOJDE) over a ten years period from 2000-2010. The study provides an opportunity to examine publishing activities such as number of published articles, ... -
Toplumsal cinsiyet bağlamında türkiye yazılı basınında şiddet haberleri ve haber fotoğrafları
(2013)Toplumsal cinsiyet ilişkilerinden kaynaklanan şiddet, toplumsal cinsiyet rolleri bağlamında, ka- dınları olduğu kadar erkekleri de kapsamaktadır. Bu şiddetin haber ve haber fotoğrafı olarak temsilinde, yazılı basına belirli ... -
The Transformation of Unique Turkish Cultural Symbols into Emoji: A Study of Cultural Symbols in Digital Communications
(İstanbul University, 2017)In this digitized age of speed and communication, the modern individual prefers short and concise messages, refrains from long messages, and even balks at the thought of reading lengthy texts. Our attention is now directed ... -
TRT radyo prodüktörlerinin Türkiye'de kamusal radyo programcılığı ve popüler radyo programcılığı
(2011)Bu çalışmada, TRT radyo prodüktörlerinin, TRT geleneği olan klasik radyo yayıncılığı/ programcılığı ile günümüz popüler radyo yayıncılığı/programcılığına ilişkin görüşleri değerlendirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda TRT ... -
Turkey and Azerbaıjan: The dream versus the reality or the reality versus the dream for 'two states and one nation'
(2012)Sovyet Sosyalist Cumhuriyetleri Birliği'nin dağılmasının ardından 1991 yılında bağımsızlığını kazanan Azerbaycan ve diğer bağımsızlığını yeni elde eden ülkeler ile ekonomik ilişkilerin geliştirilmesi bölgede güç kazanmak ... -
Turkey as "a positive other': a theoretical discussion to comprehend the British media's view on Turkey-EU relations
(Routledge Journals, Taylor & Francis LTD, 2016)No country has waited at the front door of the EU as long as Turkey. In addition to Turkey's different status compared to the EU membership candidacy processes of other countries, there is also an awkward relationship ... -
Turkish PR Agencies' Point of View About Corporate Reputation
(2007)Kurumsal itibar kurumun bütün sosyal paydaşlarının sahip olduğu kuruma yönelik takdirlerinin toplamıdır ve elde edilmesi güç bir kurumsal değerdir. Kurumsal itibarın elde edilmesinin zorluğunu yanında kurumsal itibarı ... -
Tüketici Etiği: Ülkelerarası Karşılaştırmalara ve Demografik Faktörlere Dayalı Bir Araştırma
(2004)Günümüzde sağlıklı toplumların ve ekonomilerin oluşturulmasında işletmeler kadar tüketicilerin de sosyal sorumluluk ve etik bilinciyle hareket etmesinin önemli bir rolü olduğu bir gerçektir. Tüketicilerin de eleştirdikleri ... -
Türk Basınında Suriyeli Sığınmacılar: İlk Beş Yılın Analizi (2011-2015)
(2018)2011 yılından beri Suriye’de yaşananlar insanlık tarihinin en acı tecrübelerinden biri olmaya aday niteliktedir. İç savaşın zorunlu göçe maruz bıraktığı 5 milyondan fazla Suriyeli halen farklı ülkelerde yaşam savaşı ... -
Türk dergi reklamlarında cinsellik: Ön yargı ya da gerçeğin yansıması
(2008)Basın yayın organlarındaki reklamlarda cinsel içerik kullanımı reklam sektörünün en çok eleştirilen alanlarından birisidir. Bu çalışma 1995 ve 2005 yıllarında dergilerde yayımlanmış reklamlardaki cinsel içerik miktarını ...