Yayın tarihi için Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 157, listelenen: 21-40
-
Eskişehir Ölçeğinde Yerel Gazete Okuma Alışkanlığı ve Okur Beklentileri Üzerine Bir Alan Araştırması
(2006)Eskişehir ölçeğinde alan araştırmasına dayalı bu çalışmada, okurun yerel gazete okuma alışkanlığının doğası tanımlanmaya çalışılmıştır. Demografik özellikler, yerel gazete okuma alışkanlığı ve yerel gazetelerden beklentiler ... -
Medyaya Yönelik Kuramsal Tanımlamalarla İlgili Muhabirlerle Yapılan Saha Araştırması
(2006)Bu araştırmanın temel amacı, liberal-çoğulcu ve eleştirel iletişim yaklaşımları içinde konumlanan bilim insanlarının bakış açılarının ve tanımlamalarının muhabirlerce nasıl kabul edildiğini ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın ... -
Türkiye'de Haber Verme İşlevinin Kişilik Hakları ve Etik Yaklaşımla Değerlendirilmesi
(2006)Globalleşme ile birlikte dünyadaki her şey gibi ülkelerin enformasyonu yayma sistemleri de değişime ayak uydurmak durumunda kalmış, bireylerin eğlence, eğitim, boş zamanları değerlendirme yanında bilgiyi yayma ve aktarma ... -
The Recondite Revolution in Film Criticism, 1955-1970
(2007)1960'lar, film eleştirisinin doğasında ve işlevinde daha önceki birçok şeyin etkili bir şekilde reddini içeren radikal bir değişime tanıklık etti. Bu makale, bu değişimin doğasını, dönemin politik ve ideolojik gelişmeleriyle ... -
Technocapitalist (tele)vision: The Wideshows and Infomercials in Japanese Television
(2007)Etnografik veri toplama yöntemlerinden yararlanılan bu çalışmada, Japon televizyon yayıncılığının hızla tecimselleşen türlerinden Wideshowların üretim süreçleri, eleştirel ekonomi-politik yaklaşımla incelemektedir. Japon ... -
Sivil İtaatsizlik Örneği Olarak “Cumartesi Anneleri” Eylemlerinin Türkiye Basınındaki Sunumu
(2007)Türkiye’de gerçekleşen sivil itaatsizlik eylemlerinden biri olan “Cumartesi Anneleri” eyleminin 1997 yılında, Türkiye basınında, sağ basını temsilen Hürriyet, Türkiye ve Yeni Şafak gazetelerinde, sol basını temsilen de ... -
İletişim Eğitimcilerinin ve Öğrencilerinin Perspektifinden Kamusal Yayıncılık Örneği Olarak TRT Radyoculuğu
(2007)Günümüzün çok seçenekli iletişim ortamı içerisinde radyoların genel dinlenirlik oranları ve dinleyicilerin alışkanlıkları dikkatle incelenmekte ve sorgulanmaktadır. İletişim araçları arasındaki rekabetin yüksek olduğu bu ... -
Gümüş Bromür'den Görüntünün Sayılaştırılmasına
(2007)Fotoğraf günümüzde birçok sanat dalı gibi teknolojik gelişimden ziyadesi ile etkilenmiş ve bunun doğal bir sonucu olarak oldschool tabir edebileceğimiz eski yöntemleri savunan ve dijital fotoğraf makineleri ile çekilerek ... -
Reklamlarda Toplumsal Cinsiyet Kavramı: 1960-1990 Yılları Arası Milliyet Gazetesi Reklamlarına Yönelik Bir İçerik Analizi
(2007)Toplumsal cinsiyet kavramı, toplum tarafından empoze edilen ve beklenilen, erkeklik ve kadınlıkla ilişkilendirilmiş sosyal ve kültürel normları içermektedir ve kavramın toplumdaki yansıması kadına ve erkeğe atfedilen ... -
Simge Kavramı ve Bir Film Çözümlemesi: Karşılaşma
(2007)Sinemanın bir eğlence aracı olmadığı gerçeğinden yola çıkıldığında ve sinemanın bir iletişim dizgesi olduğu kabul edildiğinde sinema dilinin önemi ortaya çıkmaktadır. Kuşkusuz bu dilin okunması için dilin izleyici tarafından ... -
Türkiye'de İnternet Gazeteciliği Açısından Yerel Basının Genel Görünümü ve Bölgeler Arası Bir Değerlendirme
(2007)İnternet ortamında gerçekleştirilen internet gazeteciliği, hem yaygın hem de yerel basın açısından önemli avantajlar ve birtakım potansiyeller taşımaktadır. Bu bağlamda, özellikle yerel basın için söz konusu olan yerellik ... -
21. Yüzyılın Bilimi: Şebekeler Bilimini ve Barabasi'yi Anlamak
(2007)Yönetim alanının, her dönemin başat bilimsel paradigmasını izlediği söylenebilir. Bu yüzyıla kadarki bilimsel paradigma dünyayı, sistemleri, örgütleri anlamak konusunda indirgemeci yaklaşmıştır. Ancak örgütlerin makine ... -
Okulun Penceresinden: Gazetecilik Öğrencilerinin Barış Kültürü ve Kültürel Çeşitlilik Kavrayışları
(2007)Bu çalışma, iletişim fakültelerinde gazetecilik eğitimi alan son sınıf öğrencilerinin barış kültürü ve çokkültürcülüğe ilişkin yaklaşımlarının yaygın haber üretim pratiklerine ve kendi haber yazım süreçlerine yansıma ... -
Turkish PR Agencies' Point of View About Corporate Reputation
(2007)Kurumsal itibar kurumun bütün sosyal paydaşlarının sahip olduğu kuruma yönelik takdirlerinin toplamıdır ve elde edilmesi güç bir kurumsal değerdir. Kurumsal itibarın elde edilmesinin zorluğunu yanında kurumsal itibarı ... -
Televizyon Reklamlarında Çocuğa İlişkin Toplumsal Cinsiyet Rollerinin Sunumu
(2007)Toplumsal cinsiyet, toplum tarafından dayatılan ve beklenilen, erkeklik ve kadınlıkla ilişkilendirilmiş sosyal ve kültürel değerleri içerir. Sosyalleşmeden ve sosyal bağlamdan çıkarılan kavramın toplumdaki yansıması kadına ... -
Yöneticilerin kişilik özellikleri ile kullandıkları ikna ve etkileme taktiklerinin kullanım sıklığı arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi
(2007)Bu çalışmanın amacı, yukarıdan aşağıya doğru iletişimde yöneticilerin hangi ikna ve etki taktiklerini hangi sıklıkla kullandıklarını belirlemektir. Ayrıca bu çalışmada, yöneticilerin kendi kişilik özellikleri ile kullandıkları ... -
"Kamuoyu Oluşturma" ve "Gündem Belirleme" Kavramları Nerede Kesişmekte, Nerede Ayrılmaktadır?
(2007)Literatür taramasına dayalı bu niteliksel çalışmada Türkçe literatürdeki “kamuoyu oluşturma” ve “gündem belirleme” kavramları arasındaki ilişki açıklanmaktadır. Türkiye’de gündem belirleme konusunda çalışan akademisyenlere ... -
Web Sayfalarının Halkla İlişkiler Amaçlı Kullanımı
(2007)Bu çalışmada İstanbul Sanayi Odası tarafından belirlenen Türkiye'deki en büyük özel 100 şirketinin web sayfaları halkla ilişkiler amacıyla kullanım özellikleri açısından değerlendirilmektedir. Bu amaçla, söz konusu şirketlerin ... -
Üniversite-Şehir Etkileşimi Sürecinde Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri: Evde Çocuk Bakan Kadınların Eğitimi Projesi Örneği
(2007)Bu çalışma halkla ilişkilerde yeni bir anlayışın ürünü olarak kurumsal sosyal sorumluluk ve bu doğrultuda hazırlanan evde çocuk bakan kadınların eğitimi ile ilgilidir. İş yaşamında firmalar ve üniversiteler gibi, kurumlar ... -
Yeni Örgütlenme Yaklaşımı Arayışında Karmaşık Sistemler
(2008)Dünyada, kurum ve kuruluşlarda her şey birbiriyle bağlantılıdır. Dünya, kuruluşlar ve elbetteki bu bağlantılar sürekli değişmektedir. Bu çalışma, yukarıdaki görüş esas alınarak dünyada her şeyin birbiriyle bağlantılı olduğu ...