Konu "Eğitim" için Temel Eğitim Bölümü listeleme
Toplam kayıt 49, listelenen: 21-40
-
İlköğretimde değer kazanımlarının incelenmesinde karikatür kullanımı: Dayanışma değeri örneği
(2010)Bu araştırmada, ilköğretim öğrencilerinin sahip olduğu dayanışma değerinin karikatür aracılığıyla incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma verileri Eskişehir’deki üç farklı ilköğretim okulundan 120’si dördüncü sınıf, 87’si ... -
İlköğretimde serbest etkinliklere yönelik sınıf öğretmeni ve öğrenci görüşleri
(2014)Çalışmanın amacı, serbest etkinlik uygulamaları hakkında öğretmen ve öğrenci görüşlerini belirlemektir. Araştırma tarama modelinde nitel yöntemle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2011-2012 eğitim-öğretim ... -
İnteraktif bir matematik sergisinin matematiğin popülerleştirilmesine olan katkısının incelenmesi
(2012)Bu araştırmanın amacı UNESCO tarafından desteklenen uluslararası interaktif bir matematik sergisinin matematiğin popülerleştirilmesine olan katkısını incelemektir. Durum çalışması niteliği taşıyan bu araştırmanın verileri ... -
İnternet Kaynaklarından İntihal Yaptığımın Farkında Değildim: Bir Olgubilim Araştırması
(2014)Birçok araştırma üniversite öğrencilerinin akademik çalışmalarında intihal yaptığını ve bunun da önemli bir sorun olduğunu belirtmektedir. Bu araştırmanın amacı araştırma raporlarında intihal yapan sınıf öğretmeni adaylarının ... -
Matematiksel nesneler, sorunlu şeyler!
(2009)Bu çalışmanın amacı bazı matematiksel nesnelerin ve yapıların anlaşılırlık ve kullanılabilirlik yönünden problemler içerdiğini ve bu durumun öğrencilerin çalışmalarına ve öğrenmelerine doğrudan etkisi olabileceğini ... -
The Metaphors That Elementary School Students use to Describe the Term 'Teacher'
(2012)İlköğretim Öğrencilerinin 'Öğretmen' Kavramına İlişkin Kullandıkları Metaforlar. Bu araştırma ilköğretim 5. ve 8. sınıf öğrencilerinin (N=567) öğretmen kavramına ilişkin sahip oldukları metaforları ortaya çıkarmak amacıyla ... -
Nitelikli Toplumları Oluşturmada Sosyal Bilgiler Dersinin Rolü: Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri
(2016)Bu araştırmanın amacı, nitelikli toplumları oluşturmada Sosyal Bilgiler dersinin rolünü sınıf öğretmeni adaylarına göre ortaya koymaktır. Araştırmada yorumlayıcı araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmaya Anadolu ... -
Okul ortamında değerler eğitimi konusunda öğretmen ve öğrenci görüşleri
(2013)Bu çalışmanın amacı bir ilköğretim okulu ortamında değerler eğitimi konusunda öğretmenlerin ve öğrencilerin görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma verilerinin top- lanmasında nitel ve nicel araştırma yöntemleri birlikte ... -
Orantı Kavramının Adidaktik Bir Ortamda Öğretimi
(2014)Brousseau (1997) tarafından geliştirilen Didaktik Durumlar Teorisi (DDT), öğrencilerin hedeflenen bir bilginin ortaya çıkması için öğretmen tarafından tasarlanmış bir problem durumu aracılığıyla kendi bilgilerini inşa ... -
Ortaokul Matematik Öğretmen Adaylarının İnformalden Formal Matematik Diline Çevirme Becerileri: Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri Durumları
(2017)Evrensel bir dil olan matematik dili farklı uluslar tarafından farklı anadil desteği ile kullanılır. Matematiksel ifade ya da cümleler sembol kullanmaksızın anadilde de ifade edilebildiğinden, bu dilin formal ve informal ... -
Öğretmen Eğitiminde Portfolyo Değerlendirmenin Kullanımına İlişkin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri
(2006)Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi I dersinde yaptıkları portfolyo çalışmasına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırma, yarı yapılandırılmış görüşmeye dayalı ... -
Örnek Olaya Dayalı Öğretimin İlköğretim Hayat Bilgisi Dersinde Akademik Başarıya ve Öğrenmede Kalıcılığa Etkisi
(2006)Problem Durumu: Günümüz toplumları, küreselleşen dünyada etkin rol alabilecek bireylere gereksinim duymaktadır. Bu amaçla, karşılaşılan problemlerde ilköğretimden başlayarak öğrencilerin çözüm önerileri bulmalarına olanak ... -
Seslerin Renkli Dünyası Programının Okul Öncesi Çocukların Fonolojik Farkındalık Becerileri Üzerindeki Etkisi
(2017)Araştırmanın amacı okul öncesi dönemdeki çocuklara yönelik hazırlanan Seslerin Renkli Dünyası Programının çocukların fonolojik farkındalık becerileri üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırma öntest-sontest kontrol gruplu ... -
Sosyal Bilgiler Dersinde Güncel Olayların Öğretimine İlişkin Öğretmen Görüşleri
(2007)Sosyal bilgiler dersinin amaçlarına ulaşabilmesi için okul içi ve okul dışında meydana gelen toplumsal olayların sınıf ortamına taşınması gerekmektedir. Sosyal bilgiler dersinde toplumsal olayları sınıf ortamına taşıyabilmek ... -
Sosyal bilgiler öğretim programında somut olmayan kültürel mirasın yeri
(2012)Bu araştırmanın amacı 4, 5, 6 ve 7. smıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarında somut olmayan kültürel mirasa ilişkin kazanım ve etkinlik örneklerini incelemektir. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımına dayalı olarak ... -
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarına Göre Sosyal Medyada Değerler
(2017)Bu araştırmanın amacı sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal medyadaki değerlerini ve bu değerlerini nasıl yansıttıklarını belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımı kapsamında fenomenoloji deseni kullanılmıştır. ... -
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Araştırma Deneyimi: Nitel Bir Çalışma
(2008)Öğretmenlerin öğretim sürecindeki uygulamaları üzerine yansıtıcı düşünmeleri ve karşılaştıkları sorunları bilimsel yollarla çözmeleri, onların mesleki gelişimlerinin yanı sıra, okulların kurumsal gelişimleri ve toplumsal ... -
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Etkin Vatandaşlık Deneyimleri: Sivil Toplum Kuruluşları Örneği
(2014)Bu araştırma, Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının sivil toplum kuruluşlarında gerçekleştirdikleri etkin vatandaşlık deneyimlerini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada fenomenoloji deseninden yararlanılmıştır. Araştırma ... -
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Küresel Sistemler, Küresel Eğitim ve Çeşitlilik Kavramlarına İlişkin Algısı
(2016)Bu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin küresel sistemler, küresel eğitim ve çeşitlilik gibi küreselleşmenin eğitime kazandırdığı yeni yaklaşım ve kavramlara ilişkin algısını ortaya çıkarmaktır. Nitel araştırma ...