Konu "Disiplinler Arası" için Temel Eğitim Bölümü listeleme
Toplam kayıt 23, listelenen: 1-20
-
Akran İşbirliği ve İlk Okuma Yazma Öğretimi
(2015)Bu araştırmanın amacı, ilk okuma yazma öğretimi sürecinde akran işbirliğinin nasıl gerçekleştiğini incelemektir. Araştırma nitel araştırma yaklaşımlarından doğal inceleme yaklaşımı (naturalistic inquiry) ile gerçekleştirilmiştir. ... -
Beyaz Önlüğü Sadece Doktorlar Mı Giyer? Hastane Sınıfı Öğretmenlerinin Hastane Sınıflarına İlişkin Görüşleri
(2017)Hastalık, yetişkin her bireyde olduğu gibi çocuklar için de karşılaşabilecekleri doğal bir süreçtir. Hastalığın seyrine göre bu süreç uzun sürebilmekte ve çocukların günlük yaşamlarının yanı sıra eğitim-öğretim faaliyetlerini ... -
Dünyada ve Türkiye'de İlköğretimdeki Yönelimler
(2007)Türkiye’de ilköğretim, dünya ülkeleri ile karşılaştırıldığında gerek on milyonu aşan öğrenci sayısı, gerekse yapı ve işleyişi bakımından farklı özelliklere sahip bulunmaktadır. Bu çalışmada, önce, dünya ülkeleri ile ... -
Eleştirel okuma becerisinin geliştirilmesinde hikâye anlatma yönteminin kullanımı: öğretim deneyi uygulaması
(2011)İlköğretim Türkçe dersinde eleştirel okuma becerisinin ge-liştirilmesinde hikâye anlatma yönteminin etkisini belirle-mek amacıyla gerçekleştirilen bu araştırmada nitel araştırma yöntemi benimsenmiştir. Öğretim deneyi ... -
Eleştirel Okuma Becerisinin Geliştirilmesinde Hikâye Anlatma Yönteminin Kullanımı: Öğretim Deneyi Uygulaması
(2011)İlköğretim Türkçe dersinde eleştirel okuma becerisinin geliştirilmesinde hikâye anlatma yönteminin etkisini belirlemek amacıyla gerçekleştirilen bu araştırmada nitel araştırma yöntemi benimsenmiştir. Öğretim deneyi deseninin ... -
Hayat Bilgisi Dersinde Öğrencilerin Yaşam Becerilerinin Geliştirilmesinde Etkin Öğrenme Uygulamaları
(2015)Bu araştırmanın amacı, Hayat Bilgisi dersinde öğrencilerin yaşam becerilerinden öz yönetim becerilerinin geliştirilmesinde etkin öğrenme uygulamalarının etkisini belirlemektir. Karma modele göre desenlenen araştırmada ... -
İlkokul 3. Sınıf Öğrencilerinin Hayat Bilgisi Dersi "Okul Heyecanım" Temasındaki Kavramlara İlişkin Bilişsel Yapıları
(2018)Bu araştırmanın amacı, ilkokul 3. sınıfta okuyan öğrencilerin, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Öğretim Programı "okul heyecanım" temasındaki kavramlara ilişkin bilişsel yapılarını belirlemektir. Araştırma tarama modelinde ... -
İlkokul Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Bağlamında Kimlik, Kültür ve Yurttaşlık Algıları
(2015)Bireylerin toplumsal ve küresel bağlamda etkin birer vatandaş olarak çağın gerekleri doğrultusunda yetiştirilmesi, ilkokul düzeyinde büyük ölçüde Sosyal Bilgiler dersi ile ilişkilendirilebilir. Öğrencilerin kendi kimlik ... -
İlköğretim 7. sınıf öğrencilerin fene karşı meraklarının incelenmesi
(2010)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerin fene karşı olan meraklarını incelemektir. Çalışma, 2007 yılının Mart ayında Ankara’nın Gölbaşı ilçe merkezindeki üç devlet ilköğretim okulundan toplam 152 öğrenciyle ... -
İlköğretim Öğrencilerinin İdeal Öğretmen Algısı
(2015)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim öğrencilerinin ideal öğretmenin sahip olması gereken özelliklerine ilişkin algılarını belirlemektir. Tarama modeli benimsenerek gerçekleştirilen araştırmanın katılımcılarını, 2010-2011 ... -
İlköğretim Öğrencilerinin Şiddet Algıları
(2008)Şiddet, çocukların bedensel ve duygusal gelişimlerini etkileyen en önemli etmenlerin başında gelmektedir. Çocuklar şiddetle bazen aile ortamında, bazen okul ortamında, bazen de arkadaş çevresinde karşılaşmaktadır. Şiddet ... -
İlköğretim öğrencilerinin şiir ve resimlerinin göstergebilimsel analizi
(2012)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim öğrencilerinin yazdıkları şiir ve çizdikleri resimleri göstergebilimsel olarak irdelemektir. Araştırma, bir ilköğretim okulunun 3. sınıfında okuyan 15 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. ... -
İlköğretimde Öğrencilere Kazandırılması Gereken Sosyal Beceriler
(2006)Ülkemizde ilköğretimin amaçlarından biri, her Türk çocuğuna iyi bir vatandaş olmak için gerekli olan temel bilgi, beceri, davranış ve alışkanlıkları kazandırmaktır. İlköğretimde, öğrencilere kazandırılması gereken temel ... -
Okuma Becerisi Açısından Cümle Yöntemi ve Ses
(2015)Bu araştırmada Türkçe okuma becerisi kapsamında, cümle yöntemi ve ses temelli cümle yöntemine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yaklaşımı benimsenerek gerçekleştirilen ... -
Öğrencilerin ve Öğretmenlerin Bakış Açısıyla Barış
(2017)Günümüzde şiddet olayları ve çatışma durumları barışa duyulan gereksinimi artırmaktadır. Bu araştırmanın amacı ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin ve sınıf öğretmenlerinin barışa ilişkin algılarını ortaya çıkarmaktır. ... -
Sosyal Bilgiler Dersinde Güncel Olayların Kullanımının Öğrenci Başarısına ve Hatırda Tutma Düzeyine Etkisi
(2008)Sosyal Bilgiler öğretiminin iyi ve etkili vatandaş yetiştirme gibi temel amaçlarına ulaşabilmesi öğrencilerin dünü, bugünü ve geleceği anlamalarına yardımcı olmasını sağlayan güncel olayların kullanımını gündeme getirmektedir. ... -
Sosyal Bilgiler Dersinde Kültürden Yararlanma: Öğretmen Adaylarının Kültür Portfolyolarının İncelenmesi
(2009)Sosyal bilgiler, insanları, insanların birlikte oluşturdukları yaşamı anlamayı ve bireylere toplumsal bir kişilik kazandırmayı sağlar. Bu nedenle, sosyal bilgiler ile toplumsal bir ürün olan ve insanlar arası etkileşim ... -
Sosyal bilgiler dersinde yararlanılan toplumsal ve kültürel kaynakların belirlenmesi
(2013)Sosyal bilgiler insanı, içinde yaşadığı toplumu ve yaşamı ele alan bir ders olduğundan bu derste toplumsal ve kültürel kaynakların kullanımı önemlidir. Bu doğrultuda, araştırmanın amacı sosyal bilgiler dersinde yararlanılan ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarına Göre 4+4+4 Biçimindeki Yapılanmanın Okuma Yazma Öğretimine Etkileri
(2015)Bilişsel, duyuşsal ve sosyal becerilerin ediniminde önemli rol oynayan anlama ve anlatma boyutlarının kazandırıldığı okuma yazma öğretimi, oldukça hassas geçen bir süreci kapsamaktadır. İlkokulun birinci sınıfında ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşlerine Göre Değerlerin Ulusal ve Evrensel Olarak Sınıflandırılması
(2015)Günümüzde bilgi ve teknolojinin hızla ilerlemesi dünya üzerinde sınırların kalkmasına ve toplumların birbiriyle yakınlaşmasına neden olmuştur. Bireylere yalnızca kendi içinde yaşadığı toplumun ya da ulusun bilgi, inanç, ...