Ara
Toplam kayıt 49, listelenen: 1-10
Araştırma Yöntemleri Denizinde Yüzmek: Doktora Öğrencilerinin Erasmus Yoğun Program (IP) Deneyimleri
(2017)
Yoğunlaştırılmış Erasmus Programı: Doktora Çalışmalarında Araştırma Yöntemleri, çeşitli ülkelerin enstitülerini temsil eden öğrenci ve öğretim elemanlarının katıldığı kısa süreli bir programdır. Programın temel amacı, ...
Öğretmen Eğitiminde Portfolyo Değerlendirmenin Kullanımına İlişkin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri
(2006)
Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi I dersinde yaptıkları portfolyo çalışmasına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırma, yarı yapılandırılmış görüşmeye dayalı ...
İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin İnternet Kullanma Durumları
(2003)
Bu araştırmada, ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin İnternet kullanma durumları, öğrencilerin, öğretmenlerin ve anne-babaların görüşlerine dayalı olarak ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırma tarama modelinde olup, ...
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarına Göre Sosyal Medyada Değerler
(2017)
Bu araştırmanın amacı sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal medyadaki değerlerini ve bu değerlerini nasıl yansıttıklarını belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımı kapsamında fenomenoloji deseni kullanılmıştır. ...
İlköğretim öğrencilerinin çizdikleri karikatürlere yansıttıkları sosyal ve çevresel sorunların incelenmesi
(2010)
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim öğrencilerinin çevrelerinde yaşadıkları sorunlara ilişkin duygu, düşünce ve gözlemleri ile bu sorunlara yönelik çözüm önerilerini kendi çizdikleri karikatürler aracılığıyla incelemektir. ...
Okul ortamında değerler eğitimi konusunda öğretmen ve öğrenci görüşleri
(2013)
Bu çalışmanın amacı bir ilköğretim okulu ortamında değerler eğitimi konusunda öğretmenlerin ve öğrencilerin görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma verilerinin top- lanmasında nitel ve nicel araştırma yöntemleri birlikte ...
Orantı Kavramının Adidaktik Bir Ortamda Öğretimi
(2014)
Brousseau (1997) tarafından geliştirilen Didaktik Durumlar Teorisi (DDT), öğrencilerin hedeflenen bir bilginin ortaya çıkması için öğretmen tarafından tasarlanmış bir problem durumu aracılığıyla kendi bilgilerini inşa ...
Ortaokul Matematik Öğretmen Adaylarının İnformalden Formal Matematik Diline Çevirme Becerileri: Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri Durumları
(2017)
Evrensel bir dil olan matematik dili farklı uluslar tarafından farklı anadil desteği ile kullanılır. Matematiksel ifade ya da cümleler sembol kullanmaksızın anadilde de ifade edilebildiğinden, bu dilin formal ve informal ...
Matematiksel nesneler, sorunlu şeyler!
(2009)
Bu çalışmanın amacı bazı matematiksel nesnelerin ve yapıların anlaşılırlık ve kullanılabilirlik yönünden problemler içerdiğini ve bu durumun öğrencilerin çalışmalarına ve öğrenmelerine doğrudan etkisi olabileceğini ...
İlköğretim öğrencilerinin görsel dünyayı anlamlandırmasında görsel kültür çalışmalarının rolü
(2011)
İlköğretim Görsel Sanatlar dersinde ağırlıklı olarak sanat uygulamalarına yer verilmesi ve disipline dayalı sanat eğitiminin içerdiği alanların günümüzün çoklu uyarıcılarını anlamlandırmada yetersiz kalması, görsel kültür ...