Ara
Toplam kayıt 8, listelenen: 1-8
Integrating Mobile Applications into Hearing Impaired Children's Literacy Instuction
(Turkish Education Assoc, 2016)
Literacy is a fundamental skill to function in society. However, hearing impaired are severely disadvantaged in literacy development by lack of access to language's phonemic system. Recent developments in information and ...
Sınıf Öğretmenliği Bölümü Öğretim Elemanlarının Çocuklara Yönelik Çevrimiçi Risklere İlişkin Algılarının İncelenmesi
(2015)
Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmenliği bölümlerinde görev yapmakta olan öğretim elemanlarının, çocukların karşılaştığı çevrimiçi risklere yönelik algılarının, cinsiyet, güvenli İnternet kullanımı konusunda eğitim alma ve ...
In search of a measure to investigate cyberloafing in educational settings
(Pergamon-Elsevier Science LTD, 2016)
Cyberloafing is among the problematic tech-trends in contemporary work-based and educational settings. The current study administered an existing three-factor scale to three samples. The factor structure was not confirmed ...
Cyberloafing and social desirability bias among students and employees
(Pergamon-Elsevier Science LTD, 2017)
This study addressed the prevalence of cyberloafing and social desirability bias among 1339 students and 996 jobholders. An online survey was administered which included a five-factor cyberloafing scale and a two-factor ...
Predictors of Cyberloafing among Preservice Information Technology Teachers
(2018)
The current mixed-method study investigated the extent of involvement in cyberloafing within classroom settings among preservice information technology teachers. Thirteen state universities were picked randomly from ...
Development of a Scale to Address Perceptions of Pre-service Teachers Regarding Online Risks for Children
(EDAM, 2017)
Children's ever-increasing and autonomous engagement with the internet exposes them to online risks, especially when parental supervision is limited. Furthermore, media coverage highlighting negative online experiences ...
İşitme Engelli Öğrencilerin Okuma-Yazma Eğitiminde Mobil Uygulama Kullanımı
(2016)
Okuryazarlık, toplumda işlev görebilmek için gereken temel becerilerden biridir. Ancak işitme engelli bireyler, dilin fonetik sistemine erişememeleri nedeniyle okuryazarlık gelişiminde dezavantajlı durumdadır. Bilgi ve ...
Dijital Ebeveynlik ve Değişen Roller
(2013)
Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelerle birlikte bu teknolojiler hayatın pek çok alanıyla bütünleşmeye başlamıştır. Yaşamın bütün alanlarına çeşitli kolaylıklar sunmuştur. Bu bütünleşme süreci, özellikle bu ...