Ara
Toplam kayıt 18, listelenen: 1-10
Ortaokul öğrencilerine yönelik sosyal sorumluluk ölçeği’nin geliştirilmesi
(Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi, 2019)
Günümüzde bireylerden yalnızca kişisel sorumluluklarını yerine getirmeleri değil, sosyal sorumluluk bilinci ile hareket etmeleri de beklenmektedir. Dolayısıyla bireylerin sosyal sorumluluk sahibi vatandaşlar olarak ...
Öğretmen adaylarının bakış açısıyla adalet değeri
(Kalem Eğitim ve Sağlık Hizmetleri Vakfı, Haziran 20)
İnsanlar gereksinimlerini karşılamak ve çeşitli tehlikelerden korunabilmek amacıyla
yaşamlarını bir toplum içinde sürdürme gereksinimi duymuşlardır. Toplumsal yaşam
ise birtakım kuralları zorunlu kılmaktadır. Bu toplumsal ...
Soyuttan Somuta, Sanaldan Gerçeğe: Öğretmen Adaylarının Bakış Açısıyla Üç Boyutlu Yazıcılar
(2018)
Bu araştırmanın amacı sosyal bilgiler öğretmen adaylarının 3 boyutlu yazıcılar ve bu yazıcılar aracılığıyla alınan modellere ilişkin görüşlerini ve öğretmen adaylarının bakış açısıyla bu modellerin sosyal bilgiler dersine ...
Avrupalılık Kimliği ve Avrupa Birliği Vatandaşlığı Eğitimi
(2017)
Vatandaşlığa yönelik tanımların genelinde devlet ile birey arasındaki ilişkiler dikkate alınmaktadır. Ancak vatandaşlık kavramının politik, sosyal, ekonomik ve küresel gelişmelere bağlı olarak ülkeden ülkeye değiştiği ...
Türkiye'de Küresel Bakış Açısının Sosyal Bilgiler Eğitimine Kaynaştırılması Sosyal Bilgiler Öğretmen Adayları
(2016)
Bu çalışmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının küresel bakış açısını nasıl algıladığını ve sosyal bilgiler öğretmen eğitim programının küresel bakış açısını kazandırması bakımından nasıl değerlendirdiklerini ...
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Çevrimiçi Haritaların Kullanımının Akademik Başarıya Etkisi*
(2015)
Çevrimiçi harita kavramı, dünya yörüngesinde bulunan gözlem uydularının elde ettiği görsel ve dijital verilerin yazılım firmalarının hazırladığı web sayfaları aracılığıyla bizlere ulaştırıldığı, basılı haritalara nispeten ...
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları ve Öğretim Stillerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
(2017)
Bireysel farklılıklara ilişkin araştırmaların artmasına paralel olarak, epistemolojik inançlar, öğrenme ve öğretim stillerine yönelik olan ilgide de artış görülmektedir. Bu kapsamda araştırmanın temel amacı, Sosyal Bilgiler ...
İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi Dersini Öğretmenler ve Öğrenciler Nasıl Algılıyor?
(2017)
"İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi" dersi 2015-2016 öğretim yılından itibaren uygulamaya konulan, ilkokul 4. sınıflarda öğrencilere insan hakları, yurttaşlık ve demokrasi ile ilgili temel değerleri kazandırmayı amaçlayan ...
Sosyal bilgiler dersinde aile katılımına dayalı etkinliklerden yararlanma: bir eylem araştırması
(2021)
Bireyleri toplumsal yaşama hazırlama işlevine sahip olan sosyal
bilgiler dersinde toplumsal kaynaklardan yararlanmak büyük
önem taşımaktadır. Aile de sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin
günlük yaşamlarını ...
Understanding the multiple effects of historical empathy: A study explanatory mixed method
(2021)
The aim of this research is “Understanding the effects of historical empathy model on academic
achievement and attitudes towards the lesson of Turkish Republic (T.R.) Revolution History and ...