Başlık için Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 156, listelenen: 92-111
-
Obtaining the Scientifically Planned Crop Yields Through Applying Agrophysical and Agrochemical Scientific Base
(Scibulcom LTD, 2016)The paper deals with the application of recent top scientific attainments, which allow purposeful obtaining both the maximum and the reasonable crop yields. Maximum possible yield is necessary in plant genetic research to ... -
Okuduğunu Anlamada İşitme Engelli Çocukların Soru Yanıt Stratejilerini Etkin Kullanımı
(2003)Bu makale okuduğunu anlamada soru yanıt stratejilerinin kullanılmasının önemi ve yapılacak uygulamalarda dikkat edilmesi gereken özelliklerin açıklanmasını amaçlamaktadır. Sorulara yanıt verebilen, soru sorma becerisi ... -
Okul öncesi dönem tipik gelişim gösteren çocukların özel gereksinimli çocukların bireysel farklılıklarına ve sosyal kabulüne yönelik görüşleri
(2021)Bu araştırmada okul öncesi dönemde kaynaştırma ortamlarında bulunan tipik gelişim gösteren akranların özel gereksinimi olan çocuklara yönelik bireysel farklılıklara ve sosyal kabule yönelik görüşlerinin ve deneyimlerinin ... -
Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenlerinin Kaynaştırmaya İlişkin Görüşleri
(2006)Özel gereksinimli çocukların okul öncesi eğitim alması sosyal kabulleri ve topluma kazandırılmaları için zorunludur. Bu zorunluluk Türkiye’de var olan yasalarla da belirlenmiş ve uygulamanın sürdürülmesi kaynaştırma ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin özyeterlik inançları ve teknolojik araç-gereç kullanımına yönelik tutumları: Balıkesir ili örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin özyeterlik inançları ile teknolojik araç-gereç kullanımına yönelik tutumları arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. İlişkisel tarama modelindeki araştırmanın çalışma ... -
Orta ve ağır düzeyde zihin yetersizliği olan bireyler ve eğitime erişimleri
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu makalenin amacı, orta ve ağır düzeyde zihin yetersizliği olan bireylerin özelliklerini betimlemek, bu özelliklere dayalı olarak bireylerin gereksinimlerinin belirlenmesi ve eğitime erişimlerinin sağlanması amacıyla ... -
Otistik bozukluk gösteren çocuklara video model öğretim uygulamalarıyla yapılan çalışmaların incelenmesi
(2012)Bu araştırmada otistik bozukluk gösteren çocuklara çeşitli becerilerin öğretiminde video model yönteminin kullanıldığı hakemli dergilerde yayınlanmış 31 araştırma incelenmiştir. Araştırmalara "autism", "video modeling", ... -
Otizm Davranış Kontrol Listesi (Autism Behavior Checklist-ABC) Modifiye Edilmiş Türkçe Versiyonu’nun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması: Pilot Uygulama Sonuçları
(2013)Bu çalışma, Otizm Davranış Kontrol Listesi (Autism Behavior Checklist-ABC)’nin Türkiye standardizasyonu öncesi Türkçe uyarlaması ve pilot düzeyde geçerlik ve güvenirliğinin incelenmesini amaçlamaktadır. Çalışmanın ... -
Otizm Spektrum Bozukluğu Gösteren Çocuklara Sosyal Beceri Öğretiminde Sosyal Öykü ve Video Model Uygulamalarının Etkililik ve Verimlilikleri
(Anadolu University, 2015)Bu çalışmada otizm spektrum bozukluğu gösteren bir çocuğa sosyal becerilerin öğretiminde bilgisayar ortamında sunulan sosyal öykülerin ve video modelle öğretimin etkililik ve verimliliklerini karşılaştırmak amaçlanmıştır. ... -
Otizm spektrum bozukluğu gösteren çocuklara sosyal beceri öğretiminde sosyal öykü ve video model uygulamalarinin etkililik ve verimlilikleri
(Anadolu Universitesi, 2015)Bu çalışmada otizm spektrum bozukluğu gösteren bir çocuğa sosyal becerilerin öğretiminde bilgisayar ortamında sunulan sosyal öykülerin ve video modelle öğretimin etkililik ve verimliliklerini karşılaştırmak amaçlanmıştır. ... -
Otizm spektrum bozukluğu olan bir çocuğa temel matematik becerilerinin öğretiminde baba eğitim programının etkililiği
(Ankara Üniversitesi, 2020)Bu çalışmanın amacı baba eğitim programına katılan bir baba tarafından sunulan öğretimin otizm spektrum bozukluğu olan çocuğun temel matematik becerilerini edinmesi üzerindeki etkisini incelemektir. Bu amaç kapsamında ... -
Otizm spektrum bozukluğu olan bireylere bağımsız yaşam becerilerinin öğretildiği araştırmaların incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu çalışmada otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan bireylere bağımsız yaşam becerilerinin öğretildiği araştırmaları betimsel olarak analiz etmek ve “tek-denekli araştırmalar niteliksel ölçütleri” açısından değerlendirmek ... -
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar İçin Temel Tepki Öğretimi: Genel Bir Bakış
(2014)Son yıllarda, otizm spektrum bozukluğu tanısı alan çocukların sayısının giderek artması, otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara yönelik uygulamalarda da çeşitliliğe neden olmuştur. Uygulamadaki bu çeşitlilikler, otizm ... -
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Okul Öncesi Çocuklara Yönelik Sosyal Beceri Öğretim Müdahaleleri
(2014)Bu çalışma, 2000–2012 yılları arasında okul öncesi dönemde 3–6 yaş aralığında otizm spektrum bozukluğu(OSB) olançocuklara yönelik sosyal beceri öğretim müdahalelerini gözden geçirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma ... -
Otizm Spekturum Bozukluğu Olan Bireylerin Sosyal Becerilerinin Geliştirilmesinde Grup Müdahaleleri?
(2015)Bu çalışma, 2000–2011 yılları arasında otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan çocuklarla gerçekleşmiş grupla sosyal beceri öğretimine ilişkin çalışmaların gözden geçirildiği epistemolojik doküman analizidir ve yapılan analizde ... -
Otizmli Çocuk Ailelerinin Aile Yaşam Kalitesi Algıları
(2015)Araştırmanın amacı, otizmli çocuk ailelerinin "Aile Yaşam Kalitesi (AYK)" algılarının incelenmesidir. Araştırma grubu Türkiye'deki Otistik Çocuklar Eğitim Merkezlerine (OÇEM) devam eden 768 otizmli çocuk ailesinden ... -
Özel Eğitim Alanında Uygulama Öğretim Elemanı Yetiştirme Süreci
(EDAM, 2014)Özel eğitim öğretmeni yetiştirme programlarında öğretmenlik uygulamaları yaygın ve yoğun biçimde yer almaktadır. Bu süreçte öğretmen adaylarına nitelikli ve doyurucu bir danışmanlık yapılması oldukça önemlidir. Dolayısıyla, ... -
Özel eğitim alanında uygulama öğretim elemanı yetiştirme su?reci**
(2014)Özel eğitim öğretmeni yetiştirme programlarında öğretmenlik uygulamaları yaygın ve yoğun biçimde yer al - maktadır. Bu süreçte öğretmen adaylarına nitelikli ve doyurucu bir danışmanlık yapılması oldukça önemlidir. Dolayısıyla, ... -
Özel Eğitim Öğretmenlerinin Sosyal Problem Çözme Becerilerinin Değerlendirilmesi
(2017)Bu araştırmanın amacı özel eğitim öğretmenlerinin sosyal problem çözme becerilerinin düzeylerinin belirlenmesidir. Özel eğitim öğretmenlerinin problem çözme becerileri cinsiyet ve çalışma yılı değişkenlerine göre incelenmiştir. ... -
Özel eğitimde işitsel teknoloji koçluğu: Bug-in-Ear (BIE)
(2020)Teknolojideki gelişmeler teknoloji temelli uygulamaların eğitim ortamlarında işlevsel bir biçimde kullanımını arttırmıştır. Bu uygulamalardan biri olan işitsel teknoloji koçluğu (Bug-in-ear [BIE]), uygulamacılara koçluk ...