Gelişmiş Arama

Toplam kayıt 23, listelenen: 1-20

    • Açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında yapay zekâ: Sunduğu fırsatlar ve yarattığı endişeler 

      Anadolu Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu; 0000-0002-5966-1976; Şenocak, Dilek (Anadolu Üniversitesi, 2020)
      Yapay zekâ (YZ), makinelerin daha önce insan zekâsı ile ilişkilendirilen bilişsel görevleri başarabileceği fikrine dayanmaktadır. Etkileşimli kişiselleştirilmiş e-öğrenme platformlarını geliştirmek ve uygulamak için makine ...
    • Açık ve uzaktan öğrenmede dijital bölünme 

      Anadolu Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu; Taşkıran, Ayşe (Anadolu Üniversitesi, 2017)
      Teknolojik gelişmelerin önemli toplumsal sonuçlarından biri olan dijital bölünme genel olarak enformasyon ve iletişim teknolojilerine erişmede, onları kullanabilmede ve etkisini hissedebilmede meydana gelen ekonomik ve ...
    • Açık ve uzaktan öğrenmede metafor analizi araştırmaları 

      Anadolu Üniversitesi; 0000-0001-8707-5918; Güneş, Aysun; Fırat, Mehmet (Anadolu Üniversitesi, 2016)
      Metaforlar tam olarak ifade edilemeyen bir benzerliği, yakınlığı ve ilişkiyi ifade etmek için kullanılan gelişmiş dilsel yapılardır. 1980'lere kadar retorik veya dil dışı kullanım alanı bulunmayan metaforlar, George Lakoff ...
    • Arap medyasında yaygın dil hataları 

      Anadolu Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu; 0000-0001-5751-203X; Uzun, Rahmetullah (2020)
      Kitle iletişim araçlarının çoğalması ve internet kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte medya, hayatımızda en etkili alanlardan biri olmuştur. Medya ile dil arasında güçlü bir bağ vardır. Medyanın amaçlarına ulaşabilmesi ...
    • Çevrimiçi öğrenme tasarımı için proje yönetimi yaklaşımları 

      Anadolu Üniversitesi; Serpil, Harun (Anadolu Üniversitesi, 2016)
      Editörlüğünü Prof. Dr. Gülsün Eby ve Prof. Dr. T. Volkan Yüzer’in yaptığı, 2013 yılında yayınlanan bu 344 sayfalık kitap altı ana bölüm ve 17 alt bölümden oluşmaktadır. Başta A.B.D. ve Türkiye olmak üzere dünyanın farklı ...
    • Dijital çağda yükseköğretim 

      Anadolu Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu; Taşkıran, Ayşe (Anadolu Üniversitesi, 2017)
      Günümüzde endüstri çağından bütünüyle dijital çağa geçişin gerçekleşmekte olduğu zorlu dönüşüm sürecinde yükseköğretim kurumlarının bu değişime yaklaşımı nasıl olmalıdır sorusu giderek önem kazanmaktadır. Günlük yaşantıdaki ...
    • Dijital dünyada eğitim: teknoloji ve eğitime küresel bakış açıları 

      Anadolu Üniversitesi; Akgün Özbek, Ela (Anadolu Üniversitesi, 2016)
      Neil Selwyn tarafından yazılan Dijital Dünyada Eğitim: Teknoloji ve Eğitime Küresel Bakış Açıları 2013 yılında yayımlanmıştır. Sekiz bölümden oluşan kitap eğitim teknolojileri uygulamalarının küresel ve yerel politikaların ...
    • İngilizce öğrenmede kişisel öğrenme ortamlarının kullanımı: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi örneği 

      Anadolu Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu; 0000-0002-3447-2722; Göksel, Nil (2021)
      Internet paved the way for educational technologies which have gradually gained importance in the field of education and has passed the learning responsibility to the student. Succeeding this phase, Personal ...
    • İngilizce öğrenmede kişisel öğrenme ortamlarının kullanımı: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi örneği 

      Anadolu Üniversitesi; 0000-0002-3447-2722; Göksel, Nil; Mutlu, Mehmet Emin (Anadolu Üniversitesi, 2021)
      İnternet, eğitim alanında giderek önem kazanan eğitim teknolojilerinin önünü açarak, öğrenme sorumluluğunu öğrenciye bırakmıştır. Bu sürecin devamında, Kişisel Öğrenme Ortamları, öğrencilerin çevrimiçi platformlarda kendi ...
    • İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenenlerin etkileşimli e-destek ortamlarına yönelik algıları 

      Anadolu Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu; 0000-0002-8280-3979; Bozna, Harun (Anadolu Üniversitesi, 2019)
      21. yüzyılın ilk çeyreğinde oldukça hızla gelişmekte olan teknoloji, insanların hayatlarını çeşitli yönlerden etkilemektedir. Bu hızlı gelişmeler sosyal hayatları, dünya ekonomilerini, bilgi akışını, eğitim ve öğrenme ...
    • Kişisel öğrenme ortamları (editöre mektup) 

      Anadolu Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu; Göksel Canbek, Nil (Anadolu Üniversitesi, 2016)
      İnternetin gelişiyle eğitim teknolojileri yükseköğretimde öğrenen ve öğreten rollerini değiştirmiştir. Bu rol değişimini takiben, Kişisel Öğrenme Ortamları (KÖO) ile gerekli bir beceri olarak görünen kişisel öğrenme, ...
    • Kişisel öğrenme ortamının İngilizce öğreniminde kullanımı 

      Anadolu Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu; 0000-0002-3447-2722; Göksel, Nil (Anadolu Üniversitesi, 2018)
      21. yüzyıl öğrenmesinin gerekliliği, yeni eğitim teknolojilerini sürekli takip edebilen ve etkili öğrenenler olma adına mevcut bilgi birikimini arşivleyebilen öğrenenlere dönüşmektir. Kişisel Öğrenme Ortamları, bu bağlamda, ...
    • Oyunlaştırma, oyuncu türleri ve oyunlaştırma tasarım çerçeveleri 

      Anadolu Üniversitesi; 0000-0002-4520-642X; Şenocak, Dilek; Bozkurt, Aras (Anadolu Üniversitesi, 2020)
      Oyunlaştırma, başka bir ifadeyle oyun tasarım unsurlarının oyun dışı bağlamlarda kullanımı, son dönemde birçok alanda olduğu gibi eğitim alanında da sıklıkla adından bahsettirmektedir. Ancak eğitimde, öğrenen katılımını, ...
    • Öğretim amaçlı videolarda öğretmen yakınlığı: Açık Sınıf örneği 

      Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0002-2290-6191; İnceelli, Ayşenur; Candemir, Özden (Anadolu Üniversitesi, 2016)
      Daha etkili bir öğrenmeye destek olmak amacıyla öğrenci ve öğreticiyi bir araya getiren, öğrenciye soru sorma ve tartışma olanağı veren, stüdyoda sınıf atmosferinin oluşturulduğu, Açık Sınıf ders videoları, öğretim amaçlı ...
    • Öğretmen Eğitiminde Nitel Bir Araştırma Yöntemi Olarak Bireysel Araştırma 

      Alan, Bülent (2016)
      Nitel bir araştırma yöntemi olarak bireysel araştırma son yıllarda özellikle öğretmen eğitimi alanında giderek yaygınlaşan ve akademik çevrelerce saygınlığı kabul edilen bir araştırma yöntemi olmuştur. Bu yöntemde öğretmenler ...
    • A Phenomenological Research on Anadolu University Open Education Faculty Students' Attributions of Perceived Success 

      Taşkıran, Ayşe (Anı Publishing, 2017)
      Learners' perception of success and their achievement attributions have both cognitive and affective consequences on learners' performance. According to attribution theory, the interpretations of the causes of outcomes by ...
    • Sayısal gelecekte yeni adım: akıllı kişisel yardımcılar 

      Anadolu Üniversitesi; 0000-0002-0949-4057; Göksel Canbek, Nil; Mutlu, Mehmet Emin (Anadolu Üniversitesi, 2016)
      Bu çalışmanın amacı Yapay Zekâ teknolojileriyle tasarlanan Siri, Cortana ve Google Now gibi Akıllı Kişisel Yardımcıların gelişim evrelerini ve gelecekte öngörülen kullanım rollerini tartışmaktır. Çalışmanın farklı ...
    • Teknoloji eğitim için iyi midir? 

      Anadolu Üniversitesi; Akgün Özbek, Ela (Anadolu Üniversitesi, 2016)
      Neil Selwyn tarafından yazılan Teknoloji Eğitim için İyi midir? 2016 yılında Polity Press tarafından yayımlanmıştır. Bir önsöz ve altı bölümden oluşan kitap eğitimde dijital teknolojilerin kullanımının değişim, demokratikleşme, ...
    • Uzaktan eğitim: Çevrimiçi öğrenmede sistem yaklaşımı 

      Anadolu Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu; Göksel, Nil (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      İlgili alanyazında açık ve uzaktan eğitim alanının gelişim, işleyişi ve tüm boyutlarının kavranmasında başyapıt olan yayınlar vardır. Michael Moore ve Greg Kearsley tarafından 2011 yılında üçüncü basımı yapılan, Uzaktan ...
    • Uzaktan öğretme ve öğrenme: uzaktan eğitimin temelleri 

      Anadolu Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu; Göksel Canbek, Nil (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Michael Simonson, Sharon Smaldino, Michael Albright ve Susan Zvacek tarafından 2012 yılında beşinci basımı çıkartılan, Teaching and Learning at a Distance: Foundations of Distance Education (Uzaktan Öğretme ve Öğrenme: ...