Ara
Toplam kayıt 39, listelenen: 1-10
Applying Focus on Form in EFL Writing Classes
(2006)
Son yıllarda ikinci dil edinimi alnında yapılan çalışmalar, Long (1991) tarafından sunulan ve öncelikli olarak anlama dayalı eğitim yapılan ortamlarda öğrencilerin dikkatini dilin dilbilgisel öğelerine çeken bir dil öğretim ...
A Phenomenological Research on Anadolu University Open Education Faculty Students' Attributions of Perceived Success
(Anı Publishing, 2017)
Learners' perception of success and their achievement attributions have both cognitive and affective consequences on learners' performance. According to attribution theory, the interpretations of the causes of outcomes by ...
Öğretmen Eğitiminde Nitel Bir Araştırma Yöntemi Olarak Bireysel Araştırma
(2016)
Nitel bir araştırma yöntemi olarak bireysel araştırma son yıllarda özellikle öğretmen eğitimi alanında giderek yaygınlaşan ve akademik çevrelerce saygınlığı kabul edilen bir araştırma yöntemi olmuştur. Bu yöntemde öğretmenler ...
Processing Instruction and English Causatives
(2005)
Bu çalışma, süreç odaklı dil öğretimi ve geleneksel dil öğretiminin Türk öğrencilerin İngilizcedeki ettirgen çatıyı öğrenmelerindeki olası etkilerini karşılaştırmayı; bu iki öğretim yönteminin olası olumlu etkilerini ve ...
Fostering Foreign Language Learning With Twitter: Reflections From English Learners
(Anadolu University, 2018)
Education in 21st century is dominated by the generation of digital natives who are greatly exposed to and participate in technology in their social and educational lives. There is no doubt that anything experienced in ...
Re-discovery of the Self through Personal Experience Methods: A Narrative Self-Study
(Anı Publishing, 2019)
Self-study as a qualitative research methodology has gained importance in the last three decades in the western countries. Although it is a relatively new research methodology employing a wide range of qualitative methods, ...
Willingness to Communicate (WTC) among Intermediate-level Adult Turkish EFL Learners: Underlying Factors
(Anı Publishing, 2017)
The present qualitative study investigates the underlying factors of willingness to communicate (WTC) among intermediate-level adult Turkish EFL learners studying at the school of foreign languages of Anadolu University. ...
Teachers' Attitudes towards Teaching English Grammar: A Scale Development Study
(Eskisehir Osmangazi University, Fac Education, 2017)
In most ELT classes, the importance of grammar, how it should be taught or how much it should be integrated into language teaching are still matters of discussion. Considering this fact, learning teachers' attitudes towards ...
Yabancı Dil Öğreniminde Dinleme Becerisinin Önemi ve Yabancı Dil Öğrenenlerin Yaşadığı Dinleme Anlama Problemleri: Bi
(2016)
Dinleme becerisi hem günlük hayatta hem de akademik ortamlarda oldukça önemli bir yere sahiptir çünkü etkili iletişimin temel taşlarından birisi dinleme becerisidir. Dinleme becerisinin iletişim becerileri ve bilişsel ...
Toward measuring language teachers’ assessment knowledge: development and validation of Language Assessment Knowledge Scale (LAKS)
(Springer, 2018)
This study reports on the development and validation of Language Assessment Knowledge Scale, LAKS, which aims to measure teachers’ language assessment knowledge. The initial development of the scale included a thorough ...